• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Ananias

Malle o Mojje- min hjärna kokar snart...shit alltså..men ja är ganska imponerad över mig själv som fixar ett helt bröllop själv. all planering o allt fixande. shit..trodde aldrig det var så mycket, men snurrigt är det.
    och nervös börjar ja bli. tror ja kommer att spy i kyrkan..=)

saker som e kvar att göra

kolla lokalen en sista gång
    beställa blommor
    köpa skor till mig o barnen

tror sen faktiskt att allt är under kontroll

• patrikoannika

Jag kan inte heller fatta vad nära det faktiskt är. Jag tänker ofta att det är lääääänge kvar. Men så slår det mig att det INTE ENS är 2 månder kvar!!

Kan inte få in det i skallen....

• Martinaa
    patrikoannika skrev 2010-03-23 20:23:20 följande:
    Jag kan inte heller fatta vad nära det faktiskt är. Jag tänker ofta att det är lääääänge kvar. Men så slår det mig att det INTE ENS är 2 månder kvar!!Kan inte få in det i skallen....
    Precis sån är jag med. Det har ju varit så långt kvar så länge, så det går liksom inte få in att inte ÄR så länge längre...!

Kattpoet:
    Varför ingen kilt?
  • Kattpoet

Det är lite gnäll om vilken klan han tillhör och så börjar det blir mer brist på pengar än vi tänkt oss.

Detta är mitt andra bröllop så ja, jag har gjort allt som behövs innan jag gifter mig.

Första gången var det nog sämre med den biten, jag har haft hand om min egen ekonomi sen jag var 10.

• Kattpoet

Ränkas att vara likgiltigt inför sin mors konstigheter som att sluta fred?

• Hannaibröllopstankar

Sådär ja, då har här hänt lite igen då.

Trubaduren som vi bokat har avbokat. Nu har jag fått fatt i en superseriös kille som bor 35 mil bort, han ska spela gitarr till två solosånger under vigseln och sen vara trubadur under 1-1,5 timme när vi fotas. Han verkar vara superseriös och bra och tar endast 2500kr + 600kr i bensin. Det tycker jag är ok!

Imorgon ska jag prova mina 2 klänningar för att bestämma mig för vilken det blir... Underkläderna är köpta och ska provas under mästerverken.

På fredag åker vi till USA i 2,5 vecka hela familjen .... Vi kallar det bröllopsresa fast i fel ordning . Där hade jag tänkt köpa lite roliga atiraljer som skor m.m. Är det någon som vet hur ringarna eller rättare sagt guldet ligger i pris i USA?
    Det som bekymrar mig nu är det förbannade fsthäftet, vet inte i vilken ända jag ska börja och har noll koll på hur man gör... har däremot ganska bra koll på innehållet. Kanske ska börja fundera över bordsplaceringen med... Puuuhhh!

• jaao

Jag tror jag klarat av allihop... fast jag har ju inte bott ihop med någon annan på det sättet att båda är skrivna på samma adress men det borde ju vara giltigt ändå och de där 2månaderna jag var singel mellan tiden 16-30 år borde väl duga för att "lära känna sig själv" och "läka brustna hjärtan" eller?

Äh, lite mystisk lista tycker jag....det är väl inte många i tråden som blir bortgifta med en främling. Känns inte som att mitt liv kommer förändras radikalt för att jag är fru istället för sambo (eller...hjälp!)

Martinaa skrev 2010-03-23 20:49:59 följande:
    Hehe, hittade den här listan via en blogg: tio saker att uppleva innan du gifter dig! www.cosmopolitan.se/egokick/2010/03/10/10-sak...Har varken rest själv eller bott med andra (däremot delar jag lunchrum med lata och slarviga arbetskollegor, haha) men vi får hoppas jag klarar äktenskapet ändå! Vilka "missar" ni på?
    Idag ringde mamma med smått panikartad röst och undrade hur det gick med vår planering, hon är vääääldigt stresad över faktumet att vi varken beställt tårta, blommor, köpt några dekorationer eller ens planerat hur dukningen ska se ut... Bör jag vara stressad? ahhhhw...det känns fortfarande så långt borta!
  • Martinaa
    jaao skrev 2010-03-23 22:54:28 följande:
    Idag ringde mamma med smått panikartad röst och undrade hur det gick med vår planering, hon är vääääldigt stresad över faktumet att vi varken beställt tårta, blommor, köpt några dekorationer eller ens planerat hur dukningen ska se ut... Bör jag vara stressad? ahhhhw...det känns fortfarande så långt borta!
    Vi har bokat tårtställning och provsmakat tårta, så vi vet ju varifrån vi ska beställa. Men köpt dekorationer? Planerat dukningen? Nä, det har inte vi gjort heller.
  • Kattpoet

Hanna, vad heter trubaduren ni har hittat?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5