• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Fröken Strössel

Emsan - Stort grattis, vilken härlig nyhet!

Tattoo - Beklagar verkligen, det är så hemskt när våra gamla försvinner.

Jag börjar också känna mig stressad, bara sju veckor kvar nu!

• moule

Shit shit shit vad tiden går fort nu! Om en vecka går vår OSA-tid ut och sen kommer påskledigheten när vi ska skriva ut alla våra festprogram tänkte jag... Ska bli skönt att få det gjort..

Sen är det snart dags!

Var annan dag längtar jag ihjäl mig och vara annan dag känner jag mig sjukt nervös..

Det senaste jag funderar över är om jag vågar läsa en jättefin dikt jag hittat i kyrkan. Eller om jag ska be en av töserna läsa den... Vad tycker ni? Jag hatar att höra min egen röst, men dikten heter ju "får JAG gömma några drömmar hos dig"....

svårt det där.. (kanske ska tvinga sambon att läsa den...)

• Kattpoet

Och jag skickar ut mina inbjudningar nästa vecka och OSA är den 5 may.

Mina vänner vet om vilken helg det gäller redan innan, jag ville ha ut inbjudningarna i februari men pga alla problem vigseln och lokal och olika tradtioner så har det fått vänta.

• Emsan o Davve

Tatoo: Jag beklagar...styrkekramar till dig!

Moule: Klart du kan tvinga din blivande att läsa dikt...du har väl sambo-veto? ;)

Tack för era fina grattisar! Det är en konstig känsla, att vara 100% lycklig, 100% orolig och 100% (ursäkta franskan) "kräknödig"...det lämnar inte så många % över till annat...haha möjligtvis att vara TRÖTT. Tur att det finns fina människor runt om mig som gör massor för att bröllopet ska bli superfint (och hoppas att jag inte mår illa då...)
    Hoppas att fröet är lite lugnare imorgon, så att jag kan jobba, jag är inte så bra på att vara hemma...

• Kattpoet

Emsan grattis och jag tänker ta ordet kräknödig och börja använda det tills det hamnar i SAOl.
    Vill någon hjälpa till?

• Emsan o Davve

ohh..glömde att säga...vi hade först en budget på 60 tkr (inklusive resa), sen blev det 80tkr och nu har vi sagt att det INTE får kosta mer än 100 tkr (under några omständigheter), fast då ingår vår inte så billiga resa... Vi betalar själva, så det måste finnas nåt kvar sedan... Mina föräldrar har sagt att de kommer att hjälpa till ekonomiskt, men vi vet inte med hur mycket...och vill inte direkt fråga heller...så vi räknar med allt och så kan de pengarna gå till fröet ;)

• patrikoannika

Hi hi.. .Ungefär samma som för oss. Vi sa först 60-70... som sedan blir 80.. och nu ABSOLUT INTE över 100...
    Men då ingår INTE någon resa...

Mina föräldrar betalar våra ringar, och mannen föräldrar betalar maten på festen.

Emsan o Davve skrev 2010-03-24 14:59:47 följande:

ohh..glömde att säga...vi hade först en budget på 60 tkr (inklusive resa), sen blev det 80tkr och nu har vi sagt att det INTE får kosta mer än 100 tkr (under några omständigheter), fast då ingår vår inte så billiga resa... Vi betalar själva, så det måste finnas nåt kvar sedan... Mina föräldrar har sagt att de kommer att hjälpa till ekonomiskt, men vi vet inte med hur mycket...och vill inte direkt fråga heller...så vi räknar med allt och så kan de pengarna gå till fröet ;)
  • Rapsbrud

Emsan o Davve: Vad roligt, grattis!! Vad spännande! När är h*n beräknad att komma? Stora grejer på gång i ditt liv!

• Rapsbrud

Sköldis10: Jag har tänkt att jag bara ska ha helt vita rosor i min bukett, min syster ska fixa den till mig. Tänkte linda ett mörklila sidenband runt stjälkarna för att få lite färg och matcha sambons väst/slips.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5