• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa
    Tattoo82 skrev 2010-03-21 21:33:58 följande:
    Jag fick tipset om honom av en vän som tagit gravidbilder där och så att han var kanon! Såg sen på facebook att vi hade en annan gemensam vän så jag frågade henne och hon sa också att han var jätteduktig. Han hade fotat deras bröllop med! Ska kanske be att hon skickar över några av dessa...
    Det låter klokt. Alltid bra att se just såna bilder som ska fotas sen. Men om två av dina vänner är nöjda är det ju alltid bra betyg! :)
  • l8ol

Ojoj....pirrar i magen :))

Nu börjar det närma sig! Var och provade in klänningen i fredags.

• l8ol

Tryckte iväg för snabbt....

Skulle berätta att knasdrömmarna har kommit....jag drömde att min klänning var full med hål när jag tog upp den ur kartongen...å sambon drömde i natt att han gifte sig med Charlotte Kalla!

• CiaLovesAndreas

2 månader kvar idag

Vi väntar fortfarande på svar från 6 stycken...av de som inte är självklara. Men de har ju till 2 april på sig, så jag får väl helt enkelt ha is i magen, trots att jag vill veta nu!

• moule

Idag är det min födelsedag och två månader kvar till bröllop! =)

Jisses!

• CiaLovesAndreas
    moule skrev 2010-03-22 10:09:29 följande:
    Idag är det min födelsedag och två månader kvar till bröllop! =)Jisses!
    Grattis på födelsedagen!
  • snuttfia

Grattis moule :) Ha en bra födelsedag!

• Felixian

patrikoannika: Haha, jodå, han var präst i Västa Sönnarslövs församling tidigare, men det va ett tag sen. Tror att båda mina bröder är konfirmerade av honom.

Han är helt fantastisk. Det finns två präster som jag gillar (har gått ur svenska kyrkan av lite olika skäl) och han är en av dem jag gillar.

Haha, vad roligt med krubban! Kommer ihåg att det var mycket prat om hans upptåg. Inte gillat av alla :)

Om ni ber honom prata om kärlek och er själva (om ni vill det förstås) utan ett "manus" kommer ni nog inte bli besvikna!

• Martinaa

Stort grattis på födelsedagen Moule!!

Idag ska vi iväg och prova kläder åt sambon, weehe! Ser SÅ fram emot det (antagligen mer än han själv). Är så nyfiken på hur han kommer se ut. Jag är ju bara van att se honom i mysbyxor och en gammal t-shirt, haha.

• snuttfia

Asch, jag sitter och stressar upp mig över att det är så kort tid kvar nu. Ser såklart fram emot det men det känns som om tiden rusar och trots att jag egentligen har rätt bra koll så känns det som om detta bröllop kommer att ta upp all min tid de sista veckorna. Ja, egentligen är det så att jag sitter och stressar upp mig "med flit". Jag känner mig i grunden rätt lugn och så kommer tankar som "hur ska jag hinna göra det och det", "hur ska vi lägga upp planeringen av dagen" och min favorit "1,5-2 mån går så FORT, tiden kommer bara att rusa och så står vi där helt plötsligt och undrar varför vi inte fixat med allt tidigare". Så börjar hjärtat klappa som en tok och jag blir galet stressad fast det inte hjälper att vara det och jag antagligen inte behöver vara det ens. Det är bara så mycket små detaljer som ska klaffa och sånt gör mig stressad. Ska nog rita en tidslinje över när allt ska fixas så känns det kanske bättre sen.

Drömde häromnatten att jag var förtvivlad för att sambons "best man" skulle ordna svensexan kvällen innan bröllopet och han skulle dyka upp och vara bakfull och sluskig och trött. Så jag pratade med kompisen och frågade om han inte kunde flytta det och då blev han så ledsen och sa att han planerat det såååå länge och alla hade fixat så de kunde vara med och då kunde jag ju inte säga att de inte fick ha den. Jag fick honom att lova att ta det lugnt istället, men ja... Det kändes sådär... Nu får jag lite panik över att han faktiskt skulle kunna göra det i verkligheten, alla bor ju på avstånd och det är väl i anslutning till bröllopet det blir när alla ändå är här. Måste nog prata med honom för så får han inte göra. Vill inte ha en alkoholstinkande bakis man som är trött och seg hela dagen liksom...

Nä, nu ska jag piffa lite och sen dra till gbg för att träffa tänan och så ska vi kolla Avatar 3D och tjattra lite. Eventuellt hinner jag med lite shopping innan, har en lista på grejor som behöver handlas till bröllopet och jag brukar beta av lite varje gång jag är där. mycket roligare än att shoppa här hemma

Svar på tråden MAJ 2010 del 5