• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Jag har visst nytt förnamn nu... Fick nämligen de körkortspapper som vi pratade om häromdagen i brevlådan idag. Jag skickade dumt nog in hindersprövning och namnbytespapper samtidigt. De skulle ju till olika ställen men jag trodde inte de skulle vara så här snabba. Så nu måste jag förnya körkortet och det kostar 150 kr och sen får jag ju nytt namn igen i maj och måste förnya körkortet då med. Så dumt! Jag har dock inte fått några paper från skattemyndigheten om att namnbytet är godkänt. Gissar att ungarna heter som sin pappa nu också då de papprerna gick med mitt byte av förnamnspapper. knäppt, jag vet inte vad mina ungar heter i efternamn helt plötsligt

• snuttfia

Nu vet jag vad ungarna heter, de heter som sin pappa nu :) Det blev ju lite knäppt, hade tänkt att allt skulle hända samtidigt liksom, men de sitter ju såklart inte och håller på papper om utifall att vi skulle råka gifta oss

• Ananias

snuttfia- JAHA är det så det funkar..ja fick också hem de idag men visst skrev man datum på när man skulle yta efternamn väl..i samband med vigseln...
    hmm måste läsa papprena nu om ja också heter annat=)

• snuttfia

Jo, efternamnsändringen för mig blir inte före vigseln. Men jag skulle ju byta förnamn och ungarna skulle byta efternamn också. Tänkte att jag skickar allt på en gång så jag får i väg det och tänkte inte mer på det... Men ska du bara byta efternamn så är det ingen fara :)

• Avalon75

Hej tjejer!

Nu har jag börjat hamna i listträsket, ni vet när man gör listor på allt man ska göra, istället för att göra det...
    Igår fick jag åtminstone klart placeringskorten (jag gör allt med papperspysslet själv, bäst så...), så det var skönt.

Om tid på salongen så ska jag och min tärna vara där 09:00 och lämna 13:30. Jag hoppas verkligen att vi hinner... Ska dit på måndag och klippas så då blir det en liten provuppsättning och konsultation på sminket också, spännande!

Idag eller imorgon inleds dessutom "Den Stora Skojakten". Ska hinna med Freeport och Kungsmässan, hoppas verkligen att skorna är köpta innan helgen är slut...

Sen har jag gjort listor på vad som ska med till salongen och vad som ska med i väskan med extragrejor för dagen. Tänkte skriva de lisorna i 2 inlägg här nedanför så kan väl ni andra Maj-babes kommentera vad jag glömt och så...?

• Avalon75

Med till salongen;
    brudklänning
    underkjol
    slöja
    vigselskor
    hårnålar
    stay-ups
    underkläder
    jacka
    sjal
    smycken
    2 st dubbelsängslakan
    lunch
    vatten
    kexchoklad/frukt
    kamera

• Avalon75

Med i väska under dagen/kvällen:
    ballerinaskor
    extra stay ups
    vatten
    skavsårsplåster
    plåster
    tuggummi
    deo
    parfym
    säkerhetsnålar
    extra smink
    pappersnäsdukar
    alvedon
    mobiltelefon
    nycklar
    kort
    liten hårspray
    brudparaply

• Kattpoet

Gud vad ni har ordning.

Jag har endast listat ut vilka kakor jag ska baka och sedan låter jag min svärmor ta resten.

Lite svårt att göra listor och planera saker när man är i fel land.

• patrikoannika

Jag tänker åka till frisören och lämna grejor där några dagar innan. Så slipper man släpa på en massa på morgonen.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5