• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • jaao

Tattoo82, jag kan kolla med våran fotograf om han har någon kompis som kan fota er annars? Västerås är ju inte så långt från uppsala.

• jaao

Var in och pratade med salongen här om dagen, tjejjen som ska fixa mitt hår/smink var inte där men hon ska visst vara en "rocker" och personalen klappade i händerna av förtjusning när de hörde att jag skulle ha svart klänning :) och studsade på stället när jag sa "inga j*la lockar" haha, bådar gott!

Blir provsminkning/uppsättning veckan efter påsk!

Min brudklänning är numera fixad och klar, jag känner mig fortfarande inte mig bekväm i den dock...suck! Var på stans sämsta humör när jag var där och provade den sista gånget tyvärr, så trots att hela butiken stannade upp när jag visade mig i den så känns det lite sådär...Jag behöver ett mirakel för att bära upp den. Nu är det träna, träna, träna som gäller dvs.
    Min blivande blev påtvingad en jätteblank skjorta *skratt* det livade upp mitt humör lite, han såg ut som en strandraggare.

• Kattpoet

Nu har jag tack korten fixade med! Allt som behövs är en bild från bröllopet!

• snuttfia

Ååååh, jag måste börja beta av den långa listan på saker som är kvar att göras. Men sambon säger glatt att visst ska vi göra ett försök idag men sen blir det ändå aldrig av för han "ska bara" ellr vi kan väl fixa det här först... Känner mig frustrerad för tiden går så fort och jag vill inte stå där och ha miljoner grejor kvar på slutet, har ju skola att sköta också liksom. Bara för att jag sitter hemma och pluggar så blir det alltid jag som måste fixa allt och så får jag sitta med plugg på helger och kvällar och känna mig stressad.

Fast nu har jag just såsat bort en timma med att surfa, haha. Fast jag kollade tårtor iaf ett tag

• Kattpoet

Så hur har ni andra gjort med tackkorten?

Har ni tänkt på dem?

• jaao

Kattpoet skrev 2010-03-20 12:48:32 följande:

Så hur har ni andra gjort med tackkorten?Har ni tänkt på dem?
    Nej, jag tänker på dem efter bröllopet...så har man något att göra då också
  • Kattpoet

Jag fick mina som en del av inbjudningarna.

Jaao, kom ihåg att du har bara en månad efter bröllopet att skicka ut dem på, om man går på traditioner.

Våra är enkla, säger Thank you for making our day special och framsidan kommer vara en bild av oss

• Tattoo82

Tack för alla råd om fotograf!

jaao - Gärna det! Verkar inte finnas så många som våran budget klarar... Min svågers vän är fotograf också och fotade hans och syrrans bröllop. De skulle se vad han ville ha. Det skulle kännas tryggare än 18-åringen! Var inte så impad av hans bilder faktiskt.

Vad ska du ha för frisyr, jaao? *nyfiken* Jag ska ha dessa j-a lockar precis som alla andra i år (enligt min frisör) men hon skulle göra en rockigare variant av det men några spikraka slingor och lite "spretigt" i bak. Blir nog bra!

• Felixian

patrokoannika: Fredrik Westerlund är ju min "gamla" hemförsamlingspräst. Kul att han ska viga er! Det jag kommer ihåg av honom är att han är/var väldigt enkel och sympatisk.

Och då var han iaf en sån präst som vågade ta ut svängarna även i kyrkan.

Ni får väl fråga lite försynt om hans levande djur till julkrubban i kyrka (jag tror att det va han som ledde in en get under gudstjänsten iaf ;) )

• Avalon75

Hata svenska skoaffärer!
    Inga klackade satinskor så långt ögat når...
    Nu blir det beställning från USA av de rosa Bordelloskorna i mitt galleri. Hoppas på att storlek 8 är som en svenska 38:a. Är det någon som har kläm på amerikanska skostorlekar?

Svar på tråden MAJ 2010 del 5