• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • gutebrud10

Svårt det där med önskelista, vi kände att vi va tvugna att hitta på iaf några grejer förutom pengar till resor och upplevelser, vet ju om att det finns de som inte vill ge pengar.

Så till helgen:
    Lyckades ju ganska enkelt lista ut att det var mina systrar som låg bakomdet mystiska brevet och att det va en riktig biljett till stockholm som låg med i kuvertet.
    Så jag hoppade på flyget och tog mig hem till syrran där jag fick sova natten mellan torsdag o fredag.
    På fredag morgon så åkte syrran till jobbet och strax därefter kom min andra syrra och hämtade mig. Vi tog oss in till stan där vi mötte upp syster nr 1 på hennes jobb och sen åkte vi med flygbussen till Skavsta. Jag fattade ju såklart att vi skulle åka med ett flyg nånstans men inte vart.
    Vi åkte till Gdansk och hamnade på ett nybyggt 4-stjärnigt spahotell. Solen sken och det va 21 plusgrader, helt underbart. Tyvärr så va det regn hela lördan men då hade vi 2 spabehandlingar var att njuta av och en jättefin pool och jacussi.
    Tanken var att vi skulle gått ut o dansat iaf en kväll men efter 3-rätters middag båda kvällarna så var vi så trötta så det blev sängen istället, gjorde inget för min del.
    Helgen var helt underbar och jag har världens bästa systrar.
    Men detta innebär ju att det kommer att bli en möhippa till och den kommer kanske inte att va riktigt så underbar är jag rädd för
    Imorgon åker vi till gotland, ska träffa prästen och frisören m.m. Inte långt kvar nu...

• CiaLovesAndreas

gutebrud,
    Vilken härlig helg!!

Jag kan knappt sitta still här hemma. Vill ha besked från banken nu!

• gutebrud10

Så kul med husköp, hoppas det blir glada nyheter från banken och att huset blir ert. Vi satt i samma sist för några år sen men vi fick till slut det hus vi ville ha.
    Lycka till

• CiaLovesAndreas
    gutebrud10 skrev 2010-03-29 12:14:48 följande:
    Så kul med husköp, hoppas det blir glada nyheter från banken och att huset blir ert. Vi satt i samma sist för några år sen men vi fick till slut det hus vi ville ha.Lycka till
    Tack!
  • moule

CiaLovesAndreas: Förstår att du är hustokig, men de inte upp om det inte blir ert denna gången.

Vi letade i 1,5 år
    Gick på hudratalet visningar
    Blev kär i ett hus men fick släppa det
    Budade på 3 hus - förlorade varje gång

Till slut ringde mäklaren och berättade att säljaren hellre ville sälja till oss än til lde som vann budgivningen den tredje gången.

Så äntligen! 1 månad efter bröllopet flyttar vi in i vårt eget hus!

Så fortsätt kämpa om ni inte lyckas första gången, ibland tar det tid! =)

• CiaLovesAndreas

moule,
    Nä, det är klart att vi inte kommer ge upp! Men lite ledsen kommer jag nog bli om det inte blir vårt.

Vi har letat hus lite sporadiskt. Gått på husvisningar när det dykt upp nåt intressant, men aldrig lagt nåt bud.

Vi var på en husvisning för ett tag sen och det var så mycket folk där så man kom knappt in i hallen för alla skor. Trodde att priset skulle skjuta i höjden, men ännu har ingen budgivning kommit igång. Huset finns ialla fall kvar på nätet.
    Det var dock inget hus för oss, men där ser man hur fel man kan ha.

• moule

Cia: Det går säkert bra, men jag kommer ihåg hur besvikna vi blev när vi budgav men aldrig vann. Det är hårt eftersom man flyttar in i huvudet..

Men nu bor jag i Malmö och häromkring är fastighetsmarknaden helt sinnessjuk, kanske är bättre där du bor!

För en timme sen kom en kille från DHL till mitt jobb och lämnade ett paket till mig, det är min brudklänning som kommit ända från Kina! Jisses vad jag längtar tills jag slutar så jag får gå hem och öppna det...

• snuttfia

moule: Vad spännande, hoppas vi får se bilder :) Jag längtar som en tok efter min, men Landy skulle inte skicka den förän den 20 april... Försökte maila och be dem skynda sig lite, det är lite väl tight tycker jag men de har inte svarat än. Hoppas de kan skicka den en vecka tidigare kanske iaf...

Vi träffade prästen i dag, han var trevlig. Han berättade allt praktiskt som hur man skulle gå in i kyrkan och ut ur kyrkan och när man ska ge blommorna till tärnan osv. Det känns tryggt att veta sånt tycker jag som blir nervös av att inte veta vad jag ska göra. Nu ska vi bara enas om psalmer, ingångsmarch blir mendelsohn och utgångsmarch blir hagsätra brudmarch om kantorn kan den. Sen fick vi långa psalmboken så vi kunde bestämma oss och så skulle jag maila honom om psalmer och så skulle jag skicka vigselprogrammet så han fick godkänna det också. Han sa att han var bra på att korrläsa så det är ju bra :) Vi fick avbryta för två blöjbyten och sonen babblade konstant i sambons andra öra men annars gick det bra med barnen hemma. Dotra satt snällt på sin stol bredvid prästen och åt en muffins och sa inte ett pip på hela tiden. Hon är lite blyg när det är främmande på besök, iaf i början. vi bestämde att de inte skulle vara näbbar ändå för de är lite små än. Kan vara lite läskigt att gå först fram i kyrkan så de får nog hänga på min mamma och pappa tror jag. Så får de fotas med oss efter vigseln istället. Då har vi ingen näbb och det kanske är enklare så ändå. Annars skulle jag kunnat fråga tärnans dotter om hon vill vara det, hon blir nog jätteglad för hon gillar mig och jag henne såklart :) Vi fyller tom år samma dag. Ska fundera på det lite.

Har ni någon vän eller släkting som ska läsa en av bibeltexterna om äktenskapet? Det fanns fem att välja på om man inte hade några egna förslag och prästen sa att han hade en som han alltid läste på vigslar och så skulle vi välja två till. Om vi hade nån som ville och kände sig ärad så skulle den personen kunna läsa en, men jag kommer inte på någon sådär på rak arm. Har ni någon som ska göra det? Hur kom ni på vem som skulle göra det eller var det någon som frågade om de fick? Jag är bara nyfiken :)

• moule

Nu har jag öppnat!

Den var jättefin där den ligger på sängen!! Verkligen välgjord!

Nu måste jag bara vänta 1,5 timme innan mamma kommer så jag kan prova den, behöver hjälp med snörningen...

Lovar att lägga upp bilder!

• Martinaa

Snuttifa:
    Antar att du kopierade det inlägget massa gånger??
    Ang bibelverser så ska eventuellt fråga min äldsta brorsdotter om hon vill läsa, hon är elva år nu. Jag läste själv på min brors bröllop för två år sedan och jag har nog aldrig varit så nervös som då, så vet inte om jag vill utsätta nån annan för det, haha. Men om hon själv vill så får hon ju gärna, annars går det bra för oss att prästen läser det också.
    Jag kommer nog vilja ha versen ur Romarbrevet. Den vanligaste annars är ju den i Korintierbrevet men den läste jag på brorsans så vill nog ha nåt annat.

Kärleken är tålmodig och god.
    Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.
    Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont.
    Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen.
    Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.
    Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.
    (1 Kor 13:4--7, 13)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5