• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Josssie

Vad tror ni om att ha ett häfte i stil med Fröken Strössels men ha lösa blad med visor? Jag vill göra häftet men såna saker som visor, lekar och spex vill jag inte veta på förhand vad det blir. Jag vill bli överraskad. De bitarna fixar mor min ihop med tärna (min syster) och toastmaster (m2b´s bästa polare). Enda som jag ska ha med i lekväg är bröllopsbingo och ev något ordpyssel.

• jaao

moule, superläcker klänning!Den passade dig verkligen

• Martinaa
    Josssie skrev 2010-03-30 20:49:00 följande:
    Vad tror ni om att ha ett häfte i stil med Fröken Strössels men ha lösa blad med visor? Jag vill göra häftet men såna saker som visor, lekar och spex vill jag inte veta på förhand vad det blir. Jag vill bli överraskad. De bitarna fixar mor min ihop med tärna (min syster) och toastmaster (m2b´s bästa polare). Enda som jag ska ha med i lekväg är bröllopsbingo och ev något ordpyssel.
    Självklart kan du ha ett löst lek&sånghäfte! :) Vi har inte heller några sånger i vårt häfte, men ingen av oss är speciellt förtjusta i allsång. Vill sen nån dra igång en sång får de ta nån som alla kan eller nåt... :P
  • Martinaa

Josssie och MnM09, ni är med på listan nu. Hoppas jag inte glömde nån nu??

• Kattpoet

Jag får också en möhippa, underbara matlagnings galna människor ordnar en online åt mig, trevligt och utan förnedring, kommer bli skoj att se vad de kommer på.

• snuttfia

Haha, jag är så fånig. Sambon ska på konferens ett par dagar nästa vecka. Jag satt och klurade på om det var en låssaskonferens för att jag inte skulle boka in nåt de dagarna, kanske hippa på g??? Fast nu började han babbla om att nån skulle komma och hämta honom kl 6 på morgonen så jag slapp skjutsa honom till stan i ottan osv så jag gissar att det faktiskt är en konferens då. Annars hade det ju varit smart så jag inte sticker iväg nånstans just när det är hippa på g. Fast jag tror ju egentligen fortfarande att det inte är aktuellt med någon hippa, men hoppas gör jag ändå Förstår att det är svårt att ordna så jag blir inte besviken om jag inte får någon, men skulle bli hemskt glad om det blev en :)

• Josssie

Jag tror inte att jag kommer få någon hippa. Har så spridda vänner, ingen umgås med varandra liksom. Så jag är rädd att alla tror att någon annan fixar och så slutar det med att ingen gör det. Dessutom har jag ju precis fått barn, hon kommer att vara 4,5 månader när vi gifter oss och jag helammar förhoppningsvis fortfarande då. Men man behöver ju å andra sidan inte gå ut på krogen på en hippa och gott om barnvakt finns det. Aja vi får se, försöker att intala mig själv att det inte gör nåt om jag blir utan men jag skulle nog bli rätt besviken.
    M2b´s svensexa är inbokad till helgen innan bröllopet fick jag veta häromdagen.

• Hillena

Tack för tipsen fröken strössel, förstår absolut om du inte vill dela med dig än av ditt festhäfte.

Jag hoppas verkligen att jag får en möhippa, men en lugn sådan. Dricker nästan aldrig och gillar inte att göra bort mig. Undrar vilka som kommer vara med, om de tänker på att bjuda alla tjejer eller om det bara blir min vänner.

Nu är det snart april och min ring ska vara klar snart. Som jag längtar, hoppas bara att jag blir nöjd med den då jag inte har valt någon färdig ring utan bara förklarat hur jag vill att den ska se ut.

Moule - riktigt snygg klänning! Blir nästan avundsjuk!

• snuttfia

Glömde ju att vi ska proväta tårta i kväll :) De ringde från konditoriet igår och sa att smakproverna var klara nu så sambon ska hämta på väg från jobbet. Ska bli spännande att se om vi kan enas om något Men jag är extra lycklig över en anledning att få äta sötsaker, jag försöker verkligen undvika det annars (säger jag som just tryckt i mig en hel påse påskskum som skulle varit i påskäggen) för jag blir lätt beroende av socker och mår inte så bra av detta. Plus att jag går upp i vikt, men det är inte det som bekymrar mig. Men det är ju så gott så alla anledningar är bra anledningar!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5