• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Martinaa: Den ska vi också ha :) Jag kopierade faktiskt inte inlägget en enda gång när jag tänker efter, kanske de har fixat felet nu alltså? Jag glömmer alltid sånt så jag hade nog blivit lite putt om allt försvann... Ställer alltid in så att program autosparar rätt ofta när jag skriver och så för jag glömmer alltid att spara... Jaja, förhoppningsvis har de fixat det nu då.
    Jo, jag tänkte fråga om et där konditoriet där du skulle köpa tårta och som alla rekommenderar. Gull-nånting kransen? kragen? Kan man provsmaka olika tårtor där eller? Vårt kondis skulle höra av sig när de hade rätt smaker hemma men har inte hört av sig än och jag känner att jag gärna vill beställa tårtan så att det är klart liksom... Men inte utan att smaka först... Vart ligger det i stan?

• ar100522

Grabbgänget har ringt och bokat in svensexan Det blir en vecka innan bröllopet och de lovade att vara snälla. Spännande!
    Själv har jag bokat in provsminkningen. Jag tar det samtidigt som jag färgar håret - ett par dagar innan bröllopet.
    Känns skönt att jag äntligen har gjort något... har känt mig lite nere ett tag nu. Har läst era inlägg men inte orkat kommentera. Hoppas det har vänt nu så jag orkar ta tag i de sista detaljerna.

• Hillena

Gutebrud - det lät som en alldeles underbar möhippa! Jag gillar inte att skämma ut mig och hoppas verkligen att jag slipper det på min möhippa så en sån som du fick hade passat mig ypperligt!

Martinaa - vilken fin text ur Bibeln. Har du tips på var man kan hitta fler texter i Bibeln om kärlek och äktenskap? Är inte så påläst när det kommer till Bibeln..

• Martinaa

Hillena:
    Jag satt och googlade som en tok efter en sida där jag hittade de tre vanligaste bibelverserna en gång för ett tag sedan, men kunde inte hitta den nu! Aah, har letat nu med men puts väck...
    Men iaf, 1 korintierbrevet som jag skrev om ovan, annars Romarbrevet 12 vers 9-10 och 15 som vi nog ska ta. Hittade den här nu iaf:
    Er kärlek skall vara uppriktig. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Visa varandra tillgivenhet. Överträffa varandra i ömsesidig aktning. Gläd er med dem som gläder sig och gråt med dem som gråter.

www.svenskakyrkan.se/default.aspx&ptid=0

Sen vet jag en till, men den började med "kärleken är som döden" vilket jag inte tyckte kändes så positivt...

Gutebrud:
    Glömde ju säga att den där helgen lät helt fantastisk!!! Sån möhippa har jag inte heller nåt emot, men vi får väl se hur det blir med det...!

Snuttfia:
    Gullkragen heter det, ligger på Druvefors. www.gullkragen.se/default.asp Du kan ringa till dem så gör de några provsmaker som man får hämta hem sedan och smaka på hemma. Vi fick hämta 3-4 dagar efter att vi ringt.

• snuttfia

Hillena, vår präst hade med sig papper där hela vigseln var skriven på. I dem fanns olika förslag på de vanligaste texterna, tror det var 5-6 alternativ. Men jag tror man kan välja vilken passage som helst som passar tillfället. Är inte helt säker dock...

• MnM09

Hej!

Jag är ny här och tänkte säga hej! Vi gifter oss den 15 maj och det känns helt underbart (såklart)!

Han är mitt livs kärlek och det tog ett tag innan vi hittade varandra på riktigt. Vi hade jobbat ihop till och från i nio år, ibland ser man inte riktigt var man har framför sig och dessutom var vi båda lyckligt upptagna i andra förhållanden på den tiden vi lärde känna varandra på jobbet. Så vi tittade inte så noga på varandra då.

Sen separerade jag från mitt ex, och annonserade det på Facebook (moderna tider, moderna kommunikationsformer) och då messade han ganska häpet att hans fru skulle flytta veckan därefter. Plötsligt hade vi en hel del att prata om, hur gör man med boende, barnen, hur hanterar man sina vänners och familjs känslor inför separationen. Och sina egna känslor.

Till vår stora förvåning upptäckte vi att vi tycker lika om det mesta, vill ungefär samma saker med våra liv och trivdes ofantligt bra i varandras sällskap. Vi fikade jämt, vid de underligaste tider man kan tänka sig (typ kl 7.30 på mornarna för att det vara bara då vi kunde komma loss före jobbet!) och det tog inte lång stund innan vi var galet förälskade. Ingen tyckte det var en bra idé att inleda ett nytt förhållande så snart efter våra separationer (allt var så färskt, vi var så sköra, barnen så ledsna), allra minst vi. Vi försökte låta bli, men det gick inte så bra Gissa om jag är glad för det idag?!

Nu planerar vi vårt bröllop, vi försöker fokusera på vad vi tycker är viktigt för oss och vad vi vill att våra gäster ska känna och uppleva när de är med på vigseln och festen och så får detaljerna veckla ut sig efter det. Så fort jag börjar i andra änden, med detaljerna, så blir jag lite lätt manisk och går i spinn över exakt vilken av två (egentligen väldigt snarlika) spetsar som passar bäst till tyget jag valt till min klänning.. Klara bridezilla-tendenser

Det ska bli kul att följa den här tråden!

• Martinaa

Hej och välkommen hit MnM09! Kul att du delade med dig av er historia! Lägger upp dig på listan... nån dag! :P

• Kattpoet

Idag köpte jag trosor att ha när jag träffar min karl igen.
    Jag hittade några som han så kommer gilla, jag misstänker nämligen att jag inte lär få ha kläderna på så länge efter han har kommit hem från jobbet...

Men det är mer en månad kvar innan han och jag ses.

• Fröken Strössel

Godmorgon tjejer!

Jag ser ofantligt mycket fram emot påsken. Nu äntligen kommer mycket falla på plats, vissa saker är svåra att fixa på avstånd så efter helgen kommer vi kunna bocka av en hel del.

Har suttit lite med festhäftet de senaste dagarna och börjar faktiskt bli klar, känns bra! Några gästpresentationer som måste fyllas ut och vår tidslinje ska vi också fylla på lite men på det stora hela börjar det bli klart!

Har också hittat en skräddare som ska justera klänningen lite, fick stort förtroende för henne och ska även sy upp en underkjol hos henne.

Om sex veckor åker vi ner till Skåne och sen är det bara några dagar kvar till bröllopet. Nerver!

• ayle

Moule... super fin klänning, den sitter som jutet tycker jag (ser så ut) hoppas du är nöjd...

själv så har det varit lite mer innhandling för min del, lite "pynt" till festlokalen. innskickning av hinndersprövning och lite sånt. Jag är så impad av att ni tjejer hinner skriva och läsa så mycket här inne, jag får själv lite ångest,,,

Igår så var jag med familj ut till kyrkan vi ska ha vigslen i (finns bild i galleri för den som vill se under starka bilder)

nähä nu ska jag fixa med hulliganerna så dom kommer iväg till dagis... jag tittar in senare

välkommna hit alla nya me!

Svar på tråden MAJ 2010 del 5