• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Har handlat skor åt barnen idag så nu tror jag de är fullutrustade :) Det blev varsitt par sneakers i converse-stil, de är både tuffa och praktiska för de kan ha dem efter bröllopet också. Finns bild i galleriet. :) Nu ska jag bara min och dotterns klänning dyka upp, min skulle skickas den 10e och dotras är fortfarande på vift... Jag behöver en bh, jag hade en som satt bra när jag måttade men den går inte att ha under, ska köpa en i samma modell men axelbandslös när jag sett hur klänningen ser ut i ryggen och vilken färg den har på riktigt (svårt att avgöra från bild). Sambon behöver skjorta, slips och näsduk till fickan. Jag ska sitta och fixa med omslagen till festprogrammen i kväll tror jag och vi har sagt att det är dags att öva på valsen. Om vi kan bestämma oss för låt nån gång *suckar* Jag trodde ju att vi gjort det men tydligen har vi inte det...

• Martinaa

Bah, jag viker och viker och limmar och limmar, men det känns som om det aldrig tar slut! :P

Håller just nu på att vika små askar att lägga en liten favour till gästerna i, nån chokladbit bara. Finns bild på den i galleriet. Det är ju självvalt, men jag börjar bli lite trött på de där förbannade askarna nu

Imorgon fyller sambon 30 och vi är båda lediga efter att ha jobbat hela helgen, skönt. Blev bjudna hem på middag hos svärföräldrarna också, slipper vi laga mat, haha. Kalas ska vi ha på lördag då även min familj kommer hit. Då ska älsklingen få en resa till Milano i present, som jag tänkt att vi ska åka på måndagen efter bröllopet. Ska bli spännande att se hans reaktion med tanke på att han nog inte anar nånting sånt. Mobilen han ska få förväntar han sig mer eller mindre, men inte resan! :)

• Emsan o Davve

Efter vad som skulle bli en härlig påskhelg är jag mest arg och ledsen, kräknödig och förtvivlad!!!!

* spydde hela påsken (men det är ok...jag fattar, men det börjar bli lite jobigt!)

* Är helt plötsligt indragen i världens drama....gällande min möhippa, och JAG måste lösa den!!!! Så vansinnig jag blir! Allt jag vill är att de olika sidorna (min o m2b) ska komma överens, men det är tydligen för mycket begärt! De (min syster och min blivande svägerska) uppför sig som sandlådebarn....
    Mellan hur dåligt jag mår nu och detta drama (som har urartat helt och nu hotar svägerska med att inte komma på bröllop) har jag minst sagt tappat lusten att gifta mig med min underbara stora nallebjörn... allt vi vill är att folk ska komma och dela vår glädje!

Förlåt för det negativa...måste bara få skriva av mig lite

• EmMagnus

Emsan: Fy så tråkigt och dåligt! Har du talat om för dom hur fåniga dom är? Det här ska vara den lyckligaste dagen i ert liv och början på ert liv tillsammans, kan dom inte bara lägga sina dumheter åt sidan och göra er glada genom att åtminstone vara sams fram till dess. Sånt här gör mig vansinnig! Jag hoppas verkligen att det löser sig.
    Och man får vara negativ ibland, man måste få ventilera så det är inget att be om ursäkt för.

• Martinaa

Emsan:
    Håller med EmMagnus, klart du får skriva av dig här. Det är ju det vi är till för här!
    Verkligen tråkigt med såna barnsliga beteenden. Hoppas de växer upp fort och skärper till sig och fattar vad de håller på med, så du kan få en trevlig och rolig möhippa, och framför allt, en fridefull bröllopsdag!

• Rapsbrud

Emsan: Hoppas du börjar du må bättre snart och att oegentligheterna löser sig (helst utan att du behöver lösa dem så klart!)

Jag har funderat på en grej; hur gör ni med blommor och sånt i kyrkan? Ska ni ha det och vad i så fall? Vem pyntar och städar efteråt?

• snuttfia

Emsan: Så barnsliga de låter, hoppas de inser det och att de förstör för dig samtidigt... Kram från mig, klart man får klaga när det känns jobbigt!

Nu har iaf jag och sambon bestämt psalmer till vigseln. Ska maila prästen och kolla så att valet är ok med honom. Vi valde psalm 197 som första (den blida vår är inne, sjungs med samma melodi som den blomstertid nu kommer). Som andra blev det psalm 411 som är en vigselpsalm som var fin. Sen vill vi ha psalm 181 med äldre text, det måste ju vara ok? Det är alltså den som heter Morning has broken på engelska och jag tyckte att den äldre texten var så fin även om det inte är en vigselpsalm.

Vad har ni andra som ska vigas kyrkligt valt för psalmer?

• Vårbrud 2010

Vi träffade vår präst nu i helgen och vi kommer att ha psalm 200, I denna ljuva sommartid och psalm 201 En vänlig grönskas rika dräkt. Det var ett mycket bra möte med prästen. Nu känns det verkligen nära. Blev väldigt nervös när vi satt där och pratade.
    Hur kommer ni andra göra i kyrkan? Kommer ni gå in tillsammans eller kommer er blivande stå därframme?

• Emsan o Davve

Tyvärr fortsätter tramserierna...men tack o lov har vi en FIN marskalk som ska ta tag i saken...m2b's syster lyssnar inte på någon....hoppas att hon lyssnar på honom....detta liknar en fars, och jag (och till o med m2b!) bara gråter...8 veckor innan bröllopet

• snuttfia

De är så fina båda två, vi ville egentligen ha 201 vi med, men vi (och prästen) tyckte att det var lite tidigt, funderade på att ha den ändå men så fick det bli 197 för den hade fin text. Sen är jag jätteglad att jag hittade 181 för jag tycker väldigt mycket om både musik och gamla texten, ska bara kolla så det är ok med prästen :)

Vårbrud 2010 skrev 2010-04-05 22:46:12 följande:

Vi träffade vår präst nu i helgen och vi kommer att ha psalm 200, I denna ljuva sommartid och psalm 201 En vänlig grönskas rika dräkt. Det var ett mycket bra möte med prästen. Nu känns det verkligen nära. Blev väldigt nervös när vi satt där och pratade. Hur kommer ni andra göra i kyrkan? Kommer ni gå in tillsammans eller kommer er blivande stå därframme?
Svar på tråden MAJ 2010 del 5