• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • annsoffan

På tal om riskastning... Är nu färdig med mina 74 st organzapåsar som jag har sytt. Inte det roligaste man har sytt precis! De är inte så hållbara men ska ju bara användas en ggn! :) EN sak till som är klar iaf. Phu!

• Martinaa
    Avalon75 skrev 2010-04-08 14:19:38 följande:
    Jag skulle dessutom behöva något att klista på under sulorna så att de inte blir så hala i kyrkan (bara stengolv, inga mattor) och till dansen på kvällen. Är det någon som har något tips?
    Jag läste om samma problem i en annan tråd och tipsen hon fick var gammalt hederligt sandpapper, eller att gå ut med skorna på sig på asfalten och "twista" för att rispa upp sulan en aning så de inte ska vara så hala. Kan vara värt att testa!
  • Rapsbrud

Hade en riktigt lyckad shoppingtur igår och fick tag på superfina underkläder både att ha under bröllopsklänningen och sen till bröllopsnatten. Kan varmt rekomendera att gå till en "riktig" underklädesaffär med bra service!

• Hillena

Ihh nu har jag kommit på att det planerats möhippa för mig. Tack gode gud för facebook! Vet inte när eller hur eller vad vi ska göra men jag vet att det blir i alla fall hehe. Sambon råkade dessutom försäga sig om att det planeras hehe :) Spännande!

I helgen ska det fixas de sista dekorationerna samt underkläder och tyll till risknyten. Dessutom ska jag fortsätta vår lista till dj in a box. Nu har energin kommit tillbaka, härligt!!

• Avalon75

Fint reportage i BT martinaa!
    Gillade bilden med din blivande på knä framför dig.

• Avalon75

@patrikoannika

Det är små gelepluppar man sätter där skorna eventuellt skaver:
    kiwismilingfeet.com/products/mini-cushions.php

Jag har använt Schools tidigare och där heter de "Sore Spots", köpte Kiwis nu (se länken ovan). Har en viss skavrisk i mina skor och vill inte att det ska bli blåsor och sånt på den Stora Dagen.

• Avalon75
    Avalon75 skrev 2010-04-09 10:32:57 följande:
    Fint reportage i BT martinaa! Gillade bilden med din blivande på knä framför dig.
    Med BT menar jag ju så klart Borås Tidning och inget annat...
  • sköldis10

Igår var jag hos floristen...

Buketten kommer nog bli ssåååå fin..verkade det som iaf..

Cerist, rosa, grönt,och lite tråd med pärlor i..Vill ha den nu!!

• CiaLovesAndreas

Åhhh...nu har min klänning kommit!
    Hoppas på att tärnan kan komma farande imorgon så jag får prova in den, annars kommer det tyvärr dröja.
    Vill att hon är med så hon kan lära sig hur man fäster upp släpet.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5