• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Bluebride

min gubbe kommer ha både blomma och näsduk
    vi har ingen bestman heller, de har backat ur

patrikoannika skrev 2010-04-12 18:04:31 följande:
    Vi har fått "lära" oss att mannen har blomma, och marsalken har näsduk.
  • patrikoannika

Ok. Man gör som man vill!

Bluebride skrev 2010-04-12 18:16:20 följande:
    min gubbe kommer ha både blomma och näsdukvi har ingen bestman heller, de har backat ur
  • majsan801

Min man ska ha både och men däremot så har nog bestman inget eller jo kanske en vit näsduk vi har inte köpt någon i "rätt" färg iaf. Ska han ha blomma också, hur skiljer man han från brudgumen då?

• Avalon75

Min man och marskalken har blomma och näsduk båda två. De har köpt helt identiska outfits också.
    Dom är dessutom ganska lika varandra, kusiner, så det kommer att se ut som Bill och Bull där framme vid altaret.

• Avalon75

Alla vigselhäftena och bordsplaceringskorten är klara. *skönt*

I helgen gjorde vi dessutom bordsplaceringen klar. Det var knivigt att få till det, men efter en flaska vin satte vi det!

Festhäften är stort sett klara för printning också. Lite grejor kvar, tex menyn - den är inte bestämd än! Vi ska till feststället imorgon och bestämma meny, dekorationer etc. Ska blir riktigt roligt.

Dock har vi kommit på ett problem. Vi har bett folk att uppge allergier när de osa:t, och det har d egjort. Sedan har vi kommit på att några av våra vänner inte "gillar" skaldjur och/eller fågel, helt enkelt äter de det inte. Och vi har tänkt pilgrimsmusslor och pärlhönsbröst till förrätt och huvudrätt. Hur ska man tackla detta? Ska man beställa något annat till dem? De har inte uppgett vid osa att de inte äter t.ex. fågel.
    På ett sätt känns det som om att de är 5-åringar och att de får äta det som serveras. Å andra sidan är det ju hemskt tråkigt om våra gäster ska sitta hungriga vid bordet... Dilemmat är onekligen ett i-landsproblem, men dock ett problem för oss...
    Vad tycker ni?

• patrikoannika

Min man och marsalken har också exakt samma outfit. Och just därför "ska" mannen ha blomma och marsalken ha näsduk. Så att man kan skilja dem åt. Vi har hyrt våra kläder i en väl etablerad bröllopsbutik här i stan och expediten sa att enligt "vett och etikett" och enligt alla dresscoder, så är det så. Och när man tänker efter så är det ju rätt logiskt. Så det kommer vi absolut att följa.

Avalon75 skrev 2010-04-12 19:22:21 följande:
    Min man och marskalken har blomma och näsduk båda två. De har köpt helt identiska outfits också.Dom är dessutom ganska lika varandra, kusiner, så det kommer att se ut som Bill och Bull där framme vid altaret.
  • Ananias

avalon75- ja har också en gästa som sagt att hon inte äter det som serveras till förätt för att hon inte tycker om det. det är skagenröra med räkor o löjrom i skål med bröd
    då får hon helt enkelt bara en annan rätt...men vet ej hur jag hade gjort om flera började tjaffsa om att de inte tyckte om o så..då hade ja noog serverat samma rakt av...

• a n n a
    patrikoannika skrev 2010-04-12 19:43:43 följande:
    Min man och marsalken har också exakt samma outfit. Och just därför "ska" mannen ha blomma och marsalken ha näsduk. Så att man kan skilja dem åt.
    Ja, det kan ju vara bra så du följer med rätt man hem ;) *busbus*
  • a n n a

Lärkan:

Vi gifter oss 15 maj i Karlskrona. Och jag är medveten om hur mkt kantorer kan ha att göra i dessa bröllopstider då jag jobbar inom Svenska Kyrkan, men jag tycker ändå hon kan säga "tack, jag har fått ditt mail, jag återkommer ca två veckor innan vigsel" (typ). Att mötas av tystnad är klart det värsta jag vet.

Men klart det löser sig! I värsta fall får jag väl övertyga vår ena solist om att spela, han är utbildad tillsammans med kantorn så det ska nog gå alldeles utmärkt :)

• Martinaa

Majsan:
    Oj vilket bra erbjudande! Klart man tackar ja till det!

Bluebride:
    Välkommen tillbaka, jag har faktiskt undrat vart du har tagit vägen...

Nu är jag ledig tre dagar vilket låter som en dröm men det är så mycket jag vill göra på en gång. Jag vill göra klart gästboken jag börjat med och sen ska jag skriver ner hur jag gjort och lägga ut på bloggen vilket tar mer tid än man tror, osså har jag andra bilder jag vill fixa med på min egna privata blogg och så har jag två katter som skriker och piper för fulla muggar just nu för att de vill ut i det fina vårvädret. De är innekatter men jag brukar ta ut dem i koppel, och de är smarta nog att lägga samman fint väder + jag ledig = promenaaaad! Nog bäst att ta ut dem snart så vi får tyst på dem, haha. Sen kanske man skulle ringa prästen också snart...??

Svar på tråden MAJ 2010 del 5