• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • majsan801

Måste man legitimera sig då?? Det gör man väl på vigselsamtalet? Jag hade inte tänkt ha någon plånbok med. El ska ni gifta er borgeligt?

jaao skrev 2010-04-13 16:30:18 följande:
    Ahw! Kom på idag att jag glömt skicka in papprena till mitt nya körkort!! Någon som vet hur lång tid det tar att få det efter man skickat in? Skulle ju vara typsikt om jag inte kunde legitimera mig på bröllopsdagen
  • jaao

Ja, det ska vi. Det stod att vi skulle ha leg. med oss.

majsan801 skrev 2010-04-13 19:30:58 följande:
    Måste man legitimera sig då?? Det gör man väl på vigselsamtalet? Jag hade inte tänkt ha någon plånbok med. El ska ni gifta er borgeligt?
  • Avalon75

Oj! Det där med legitimering får vi också kolla upp. Hade ingen aning om att man behövde det. Bra att du skrev det här jaao!

Igår hade vi möte med feststället och slutgiltigt bestämde allting; placering av bord, meny, gästantal, när bandet kan komma etc etc etc.
    Det kändes så himla bra! Ficke superförtroende för vår kontaktperson där. Det märktes att de har en del stora kalas och bröllop där.
    Nu är det verkligen inte långt kvar..., 15 maj är snaaaart!

• sköldis10

Vi ska träffa prästen idag
    Vad behöver man ha med sig??

• snuttfia

De papper du fick från skatteverket efter du skickat in hindersprövningen tror jag ska räcka att ha med sig. Vi lämnade då inget annat till prästen. Papper och penna så ni kan ta anteckningar om det behövs kanske, och eventuella frågor du har kan du skriva ned så glömmer du inte att fråga nåt. :)

sköldis10 skrev 2010-04-14 11:47:09 följande:
    Vi ska träffa prästen idag Vad behöver man ha med sig??
  • snuttfia

Fick dotterns klänning igår och den var jättesöt på henne. Bandet var inte ljusrosa som jag tyckte på bilden utan med lila men det gjorde inget. Hon tyckte också om klänningen och ville absolut inte ta av sig den. Gott betyg. Sonen undrade (igen) vart hans klänning var. Han fick låna en av lillasyrran och så fick hon sätta på sig en annan och så var allt frid och fröjd igen.

Fick även bekräftat av Landy att min klänning skickas idag, så nästa vecka hoppas jag ha den här :) Spännande!

Har även hunnit med att boka in söndagsbrunchen och skickat vigselprogrammet till prästen för korrläsning. Inser nu att det finns massor av "smågrejor" som jag inte orkat ta tag i men som sammantaget kommer att ta massor av tid. Ska beställa tårta och blommor så fort jag kommer ihåg att ta med bilder när jag lämnar huset Ni som inte har någon eterrät, har ni beställt fler bitar tårta än antalet gäster eller ungefär lika många? Jag har fått för mig att det går lite extra om man inte har någon annan efterrätt.

• Bluebride

jag hade inte ens tänkt ha efterrärr men svärmor hitta ngn hallongrej som vi får.

38 dagar kvar, det går snabbt nu

• Martinaa

Wihi! Idag har varit lite av en "bröllopsdag"! Först var jag hos min frisör och klippte mig och vi pratade lite om hur jag ska håret på stora dagen, och sedan gjorde hon en lättare provsminkning. Väldigt olikt hur jag brukar sminka mig så det kändes ganska ovant att se sig i spegeln...
    Men sen kom i alla fall dagens huvudpunkt! Nämligen att hämta ringen!! Var så nyfiken på hur den blivit eftersom vi valt att göra den som en mix av några ringar (finns i mitt galleri) och inte sett hur slutresultatet kommer bli riktigt. Den var så fin att jag blev alldeles... vad heter det... breathless (hittar inget bra svenskt ord just nu...). Den är såååå fin! Mötte upp sambon en stund senare och provade den när vi satte oss i bilen och det kändes så rätt!
    Alltid när jag provat ring i butik innan så har det känts så konstigt med TVÅ ringar, men nu var det den mest naturliga saken i världen. Sååå nöjd! Får nog på allvar be sambon gömma ringen för mig fram till juni, haha! :P

Vi ska inte ha efterrätt men beställer inte extra tårta vad jag vet.

• Hillena

Åhh vad härligt att ringen var alldeles perfekt! Ska få min innan april är slut och jag har sån ångest för att jag inte sett den på riktigt utan bara utgått från en liknande och sedan designat den själv. Men jag blir nog supernöjd.

Nu springer tiden iväg....

• Hannaibröllopstankar

Long time no see!

Nu är vi tillbaks från Usa resan och bröllopsplanerna får ta fart på allvar nu. Shit vad det närmar sig, med stormsteg. Kul att läsa om era framgångar allihop.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5