• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas

Rapsbrud,
    När är det du gifter dig?

Jag konstaterade dock att jag inte får gå upp nåt i vikt nu

• Rapsbrud

Cia: 8 maj, så fyra veckor från idag. Förhoppningsvis hinner man väl inte ändra kroppsform så mycket på så kort tid.

Idag har vi haft en riktig bröllopsfixardag! Först var vi hemma hos vår solist och lyssnade på när hon sjöng våra låtar. Hon sjöng såå fint! Gåshud på armarna och tårar i ögonen är ett mycket gott betyg från mig i alla fall. Sen var vi och handlade lila linnetyg till löpare, ett smalt lila band som vi ska fästa bordsplaceringskorten vid och knyta runt servetterna, lila ljus till ljusstakar & kandelaber samt vita glasvaser (Salong) från Ikea. Känns skönt att ha fixat allt till dukningen.

• EmMagnus

Supersnygg klänning!
    Jag tycker du ska strunta i att du är lite smal, det är ju sån du är. Det var ju sån du var när din m2b blev kär i dig så det hade väl varit lite konstigt om du skulle ändra dig för att du ska gifta dig.
    Så tänker jag iaf, jag tänker inte banta bara för att jag ska gifta mig.

jaao skrev 2010-04-09 22:50:29 följande:
    Nu har vi valt smak på tårtan...eller ja, bakelser blir det hallon och passionfrukt, jag var skeptisk till kombinationen innan jag smakat men valde med den enbart pga att de passade bäst rent färgmässigt...haha, ytligt? Jaaa, men den var SÅ god och vi får bra pris eftersom min blivande känner killen som äger stället Har lagt upp bilder på min "krona" (som jag tokigt nog ska ha upp och ned) och mig i klänningen om någon är nyfiken. Har fortfarande panik för att jag är toksmal men...jag är ju det så vad göra.
  • CiaLovesAndreas

Rapsbrud,
    Nä, det ska man väl inte göra. Behöver ju inte direkt börja svulla godsaker nu

• Rapsbrud

Cia: Tycker jag har svullat semlor och annat onyttigt hela våren men de har tydligen inte fastnat... Kanske inte är helt fel med litte bröllopsstress blandat med jobbstress ändå?

• pingst2010

Idag har jag varit o kollat med blommor , ska dit i veckan oxå. Men det lutar åt en droppformad, hjärtformad liten bukett med rosa rosor, vita ranunkel och lite hjärtan på tråd.Imorgon ska jag och tärnan iväg och kolla in lokalen måste se vad som finns och vad jag behöver fixa...

• majsan801

Haha panikskratt var till sömmerskan för att hämta klänningen som hon lagt upp och skulle ju prova den. Jag hade dock gått ytterligare 2kg under påsken och vad hämde jo jag spräckte dragkedjan. Så det var bara att lämna den där och betala för en ny dragkedja suck. Borde verkligen ta itu med min vikt är bara 6v kvar nu. Jaja så kan det gå. Har ikväll smakat bröllopstårtan som vi ska ta. Sambon var nöjd så jag låter han bestämma.

• snuttfia

Nu har jag suttit och gjort vigselprogrammet. Ska maila det till prästen, han ville korrläsa det. Jag är gammal redigerare så jag blir såklart inte helt nöjd. Isåfall får jag sitta länge. Skulle inte våga visa det åt min "mentor" men det duger fint. Får eventuellt skaffa lite tjockare papper då texten syns igenom liiiiite när det är skrivet på båda sidorna men har inte bestämt mig om jag orkar bry mig. Sen ska jag sitta och skriva ut och sätta ihop dem också. Måste skära ned kanterna lite då jag har ett kort som omslag och det ser lite fult ut när pappret sticker ut lite. Sen vet jag inte om jag ska köpa nån sorts snodd och binda ihop dem med eller om jag ska sy ihop häftena... Ska fundera lite till. Tycker det blev rätt fint ändå om man inte tittar för noggrant på dem ;)

Jag går upp i vikt när jag stressar :( Trivs bättre när jag är ca 5 kg lättare än nu men tror nog jag kommer att vara fin ändå. Jag är en pendlare, mår jag bra väger jag mindre och är livet tungt så väger jag mer. Sån är jag och jag jobbar på att leva hälsosammare men det går lite upp och ned med orken och entusiasmen på den fronten.

• Martinaa

Avalon:
    Vad snäll du är, men det ordnar sig. Tror vi får ta svärföräldrarnas tidning med oss hem. Läste artieln för första gången idag när vi kom hit vid tolvtiden. Det blev väl bra, förutom att de hade skrivit fel på några ställen. Det stora citatet att "vårt bröllop är inte flådigt men vi har heller inte snålat" var m2b som sa, inte jag, plus att de på ett ställe har skrivit att jag blir fru K den 7 juni, men det ska ju vara 5 juni (den 7 juni är vår årsdag). Får stämma Borås Tidning på det belopp vårt bröllop kommer kosta, hahaha! ;-D

Snuttfia:
    Hur många blad har du i ert vigselprogram egentligen? Vi kommer bara ha ett dubbelvikt A4, en framsida med våra namn, och sen själva programmet i mittuppslaget, så vi behöver inte sy eller häfta ihop något...

Usch ja det där med vikten. Hade ju tänkt försöka göra nånting, men motivationen är för dålig. Ena dagen tänker jag att "herregud, nu får jag sätta fart och försöka bli av med nåt kilo eller så" och sen nästa dag så tänker jag bara "ah va fan, så illa är det väl inte" hahaha! Nä, jag ser nog likadan ut som jag gjorde för ett år sedan och kommer väl göra i ett år framöver också. Men älsklingen gillar ju mig och det är väl huvudsaken, hehe.

Ikväll var det för övrigt kalas för sambon och han fick kortet jag pysslat ihop med texten "MILANO 7-10 juni". Han var ganska oförstående först, innan han insåg vad det var. Men skönt nu när han fått den så det inte är hemligt längre. Så jobbigt att ha hemligheter för honom, vill ju berätta så fort det händer nåt!

• patrikoannika

Vikt och vikt... *suckar*

Min vikt är typ det enda jag tänker på just nu. Det är 5 veckor kvar och jag MÅSTE ner 3-4 kg tills dess. Helst 8-10, men det har jag förstått inte är rimligt.

Självklart älskar mig blivande man mig oavssett, jag vägde 40 kg mer när vi träffades än jag gör nu. Men jag var smalare för något år sedan och jag vill dit igen. Innan bröllopet. Jag vill vara vacker och smaaaaal. (och nej jag menar inte att man inte kan vara vacker om man är "fyllig", men JAG vill vara smal¨på min bröllopsdag..)

Men det är så svååååårt att gå ner.... usch... jag får snart spel på det här....

Svar på tråden MAJ 2010 del 5