• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Josssie

Idag var vi i bygdegården där vi ska ha både vigsel och fest. Åh jag är såå nöjd! Det var över alla våra förväntningar, verkligen helt perfekt! Dessutom ingår det mer än vad vi trott. All servis, inkl alla tänkbara typer av glas plus kandelabrar, blomsterbåge, vaser, ljusstakar, ja allt! Allt till den nätta kostnaden av 1800kr! Det enda som tillkommer är kostnaden för vita dukar som de hyr ut för 40kr/duk. Dessutom behöver vi inte släpa dit ljudanläggning som vi först trodde utan de hade visst värsta anläggningen där redan. Nu önskar vi bara av allt vi är värda att vi får uppehåll på den stora dagen. Spöregnar det så kan vi vara inne men klart finast, mysigast och stämningsfullast blir det utomhus. Men lokalen, eller lokalerna rättare sagt, var helt perfekt!

Men nu när jag vet hur vi ska ha borden är det bara att på allvar sätta fart med bordsplaceringen. Det är så vansinnigt svårt. Ska placera ut 90 gäster i spridda åldrar, kulturer, religiösa åskådningar, social begåvning och som talar två olika språk. *kliar mig i huvet*

• l8ol

Hjälp, vad tiden går fort!

Nu har vi träffat prästen, bestämt programmet.

Gjorde bordsplacering och presentationer igår kväll. Om alla nu dyker upp blir vi 64 st, ett bra antal. Lokalen blir perfekt!
    Nu börjar jag längta. På onsdag ska jag hämta klänningen från sömmerskan

• snuttfia

Iiiih, om en månad blir jag fru! Så roligt det ska bli :) Kom bara på det och var tvungen att säga det till nån!

Tror vi har bestämt meny nu, det blir amerikansk bbq-buffé till varmrätt. Rostad Idaho potatis m ranch dressing, Caesarsallad m bacon o krutonger, BBQ kyckling m blue cheese sauce, Cajun kryddade ratatoiulle grönsaker, Biff m karamelliserad lök, Grön Waldorfsallad m valnötter, Lantbröd o smör. Har ett par olika förrätter att välja på, har inte pratat om dem än med sambon men jag vet vad jag vill ha iaf :) Tårta blir det till efterrätt då, hallon och chokladmousse, jag ka be henne ha i färska hallon också för det är så gott!

• a n n a

om en månad, nästan på timman, blir jag fru S :)

och jag har just sparat 6500 kronor till min och blivande makens bröllopsbudget :) redan tidigare har jag sparat närmare 2000 kr iom att sminkösen gör jobbet gratis :) idag fick jag veta att fotografen gör detsamma - hurra! det är underbart med begåvade vänner :D

• a n n a

dessutom - slog det mig just - gjorde jag en komplettering på min brudbukettsbeställning med två näbbuketter (både sonen o dottern ska ha bukett) och blomstersumman kommer att landa på 750 kronor

hur har jag lyckats få allt så billigt? :)
    kan säga att jag är mer än tacksam :D

• Avalon75

@snuttfia
    Vi ska ha bakelser och spettekaka, ingen annan dessert. Det blir ju enkelt för oss; en bakelse per gäst. Sen ska vi ha en 6 bitars tårta överst också, som vi skär upp.

Om 1 månad och 1 timme är det dags, tror det är läge att börja gå in skorna nu...

• Ananias

ASGARV ha ha ah min kille gjorde en rejäl tabbe idag..vi pratade i telefon o han fick 2 sms på telefonen...o han läser upp först det ena som var från telia sen säger han-.. -jaha det va ett till..o så öppnar han det o börjar läsa
    - på lördag lånar vi Anna....sen tystnade han
    asgarv..då var det ju ett sms från min kompis som skrev att de ska hippa mig ...

nog för att ja hade misstänkt det ändå att det skulle ske på lördag men nu VET ja...ha ha ha
    vilken tabbe...

nu blir ja lite nervös...

• annsoffan

PGA askmolnet från Island kan vi inte flyga hem till Sverige i helgen ser det ut som!!! Vi som skulle träffa dem på feststället, bestämma maten, bordens placering, kolla ljudanläggning, träffa frisören, träffa floristen etc!!!!! J*vla vulkan!!!! Nu vet vi inte när det kan bli och snart är det bara en månad kvar till bröllopet. Min blivande har inte ens sett kyrkan eller feststället heller, det kunde ju va kul... Vet inte om vi kan ta det någon annan helg. Blir bara så ledsen och arg och stressad!!!!

• Martinaa

Ananias:
    Hahaha, det va ju lite klantigt... :P Du får spela överraskad på lördag nu

Annsoffan:
    Men fy va trist! När vet du säkert? O vart befinner ni er nu??

• CiaLovesAndreas

annsoffan,
    Usch vad tråkigt! Förstår att du blir stressad.

Här går det framåt.
    Var och pratade med den ansvariga för lokalen idag för att prata om de sista detaljerna. Kan nog bli riktigt bra det här

Imorgon ska vi till guldsmeden för att prova ut min ring och bestämma hur många stenar som det ska vara.

Har även hittat ett par skor, med klack. Så sen blir det hårdträning
    De kommer in i vitt om ca 2 veckor, snacka om tur! Nu fanns de nämligen bara i bronsfärgat.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5