• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • majsan801

Patrikoannika...jag är helt med dig. Måste ner minst 3-4kg men gärna åtminstone 7kg. Jag har 6v kvar hur göra. Är en sån gottegris att jag kan inte hejda mig. Gaaaah måste ta mig samman. Köpte desperat tidningen där martin lidberg berättar att man kan gå ner 6kg på 6veckor haha. Jag trivs inte alls med mina armar och mina dubbelhakor just nu. Fick barn för 8 månader sen och dessa bebiskg vill inte riktigt släppa mig.

• patrikoannika

Jag fick barn för 3 1/2 år sedan.... och de kilona vill inte släppa mig heller...

Eller.. ehhhh... man kanske inte kan skylla på det längre...

• Ananias

kom på en sak nu..brukar man dansa flera valser på kvällen eller ? har för mig att man brukar dansa vals med andra också..eller har jag fått det okm bakfoten ?

• Ananias

man kanske kan köra typ 2 efter varandra

• snuttfia

Martinaa, mitt program är i A6-format, det är ett vanligt korrespondenskort (dubbelvikt, stort som ett vanligt kuvert allstå) som jag använder till omslag. Sen har jag ett dubbelvikt halvt A4 inuti som måste fästas. Hmmm... Vad svårt att förklara, fattar du hur jag menar? Det är alltså ett omslag och så ett uppslag inuti, skrivet på båda sidor. Så sammanlagt blir det 4 st A6-sidor. Dvs inte mycket text alls. Bara Ingångmusik (namn och kompositör), Psalm (med text), "Vigselakt", Psalm (med text), "Bön", "Vigseltal", Psalm (med text), Utgångmusik (namn och kompositör). Sen står det bara medverkande och där står präst, kanstor, tärna och marskalk. Sen skrev jag tack till alla som kommit för att de hjälper till att göra dagen perfekt. Så det är ju ett häfte då, men väldigt litet :) Kan fota och lägga in nån dag när det är lite ljusare...

Har sattit upp vår första bröllopspresent idag :) Vi fick en skitsnygg lampa till köket. Jag har önskat mig den jättelänge. Den skulle tagit tre veckor att leverera men tog bara två dagar så den dök upp häromdagen och lådan var så stor så vi fick tillåtelse att sätta upp den i förtid. Det är mina föräldrar som varit så snälla, vi hade bara en glödlampa i sladd innan för kökslampan gick sönder för några veckor sen...

• ar100522

Har fixat massor i helgen. Spriten är inhandlad - har hela bastun full Klänningarna till barnen är klara + 2 par skor. Min klänning är inlämnad på kemtvätt, de sista bordsdekorationerna är köpta. Nu ska mamma börja sy löparna. Vi har haft prästsamtalet och nu har jag gjort kyrkohäfte + festhäfte - är inte riktigt klar men nästan.
    Det jag har kvar är:
    * skor till mig + till minstingen
    * underkläder till mig
    * snacks + godis
    * beställa tårtorna (vi vet vad vi ska ha)
    * komma ner i matchvikt

• Kattpoet

Fortfarande problem med det lagliga papperna, så nej vet ej om vi blir gifta.

Två av våra nära vänner är återigen sjuka, de lever på lånad tid båda två men har varit rätt så bra tills nu.

Vi vet att vi kommer ha 4 vänner på bröllopet så vi har just nu allt som allt 10 gäster.

Hittat blommor till brudbuketten, 10 stycken vita prästkragar, det borde hålla min intolerance nere.
    Hittat skorna för bröllopet, Moheda toffeln i svart, de där sandalerna, de är de enda som är stabila nog för min dåliga kropp.

• majsan801

Varit effektiv idag bokat både bröllopstårta och brud- och tärnbukett.

• l8ol

Ojoj...jag börjar få lätt panik...Vi som hade så gott om tid- eller ja det är ju 6 veckor kvar.

Festhäftet vill inte bli klart. Ska nu och inventera lokalen :)

• majsan801

Ännu en en dag i bröllpets tecken. Har bokat tårta och brudbukett och tärn bukett. Övergett tanken med att jag ska binda själv gick förbi på kvantum blommor när jag såg en superfin bukett så jag sa att en sån vill jag ha fast med cerisa blommor och tärnbuketten lika fast mindre. Skulle bli ca 3-400kr känns helt ok. Men då innehåller min bara 3 blommor och tärnans bara 1 men men. Det är en enkel bukett jag vill ha har dock en massa sisal och ett rede med limefärgad bast. Sen har bröllopsfotografen varit här idag och efter vi diksuterat fram och tillbaka olika bilder så säger hon nej jag tänker ge er ett erbjudande jag vill vara med precis hela dagen och ni behöver bara betala för 2h mot att vi gör reklam för henne sen. Nöjd eller vad?? så nu kommer hos kl 07.50 och åker inte hem förrän festen är slut och vi håller budget.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5