• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • patrikoannika

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; det är helt sjukt vad tiden går.

Jag kan inte fatta att det är 1 månad och 1 vecka kvar till bröllopet. Denna dagen har vi planerat och väntar på i snart 1 år och så är det snart dags. Helt galet.

Men jag intalar mig att det är låååång tid kvar. Vaddå?! 1 månad är ju jätteläääänge. Eller?

Provar just nu mina skor. Måste gå in dem lite. Har inhandlat ett slags inlägg att ha i skorna. Köpte på Tradera, kika in.

www.tradera.com/Nyhet-Massaging-Gel-Cushion-for-hogklackaskor--auktion_162313_110111238

• CiaLovesAndreas

patrikoannika,
    Jag håller med dig!!

Igår bokade jag tid hos frisören för att få lite fina slingor.
    Så nu känns det som att man har fullt upp.

Det är provsminkning, prova in klänningen, gå in skor, träna vals. Sen ska man hinna jobba och vara mamma också

• Ananias

var i lokalen idag..det finns 17 champangeglas..hrmm...undrar vad cateringfirman tar för att hyra de ?

• Avalon75

Överjobbad, överstressad, överplanerad...
    Och NU: min florist har gått i konken och stänger imorgon, enligt rykten på stan för inte har hon ringt oss... *grrr*

SÅ, är det någon som har en tipptopp florist att rekommendera i Göteborg/Mölndal/Kungsbacka?

• pingst2010

Kolla på Hjälmeskulla handelsträdgård i Kungsbacka du kör in mot Hällingsjövägen en bit.Där ska jag köpa mina blommor. Har en kompis som köpte där förra året o de va jättenöjda. Mycket billigare än i t.ex. centrala Kungsbacka.

• Josssie
    Avalon75 skrev 2010-04-07 16:00:04 följande:
    Överjobbad, överstressad, överplanerad...Och NU: min florist har gått i konken och stänger imorgon, enligt rykten på stan för inte har hon ringt oss... *grrr*SÅ, är det någon som har en tipptopp florist att rekommendera i Göteborg/Mölndal/Kungsbacka?
    Jag skulle nog ringa henne om jag var du. Hon kanske bara fått stänga sin butik men fortsätter verksamheten för beställningsjobb?
  • CiaLovesAndreas

Nu är ringen beställd! Kommer bli jättefint!
    Vet dock inte vad jag ha för grsvyr i. Har ni några förslag?

• Avalon75

Var hos floristen på väg hem idag. Japp ryktet var sant, hon hade "tänkt ringa mig ikväll"... Hmmm... Butiken var sopren, så stängningen hade nog varit på gång ett tag. Att ringa de som har beställningar där kunde kanske kommit lite tidigare.

Men nåväl, jag anlitade en annan på vägen hem.
    Dessutom fick jag hela kittet med brud- och tärnbukett, och två crosager (stavning) 300 spänn billigare än hos den förra. Så nu är jag nöjd och glad igen.
    Blev lite bridezillig där ett tag...

• Avalon75

Tack pingst2010 för tipset , dock hann jag inte läsa det, utan det blev en annan florist i Mölndal.

• Martinaa

Hoj på er!

Jaao:
    Hoppas inte det är nåt allvarligt med sonen din?

Kattpoet:
    Är alla papper i ordning så ni kan gifta er nu då??

l8ol:
    Nä, alla gör inte en egen gästbok. Vanligast är nog att gå och köpa ett spiralbundet "block" eller liknande, men har man blivit pysselfreak så har man! Dessutom tycker jag det är så tråkigt när man fyller ut den 20 första uppslagen och sen är resten av boken tom, vilket det ofta blir i köpta som är så tjocka.

Avalon:
    Skönt de löste sig med florist! :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5