• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Bluebride

Tack Martinaa. Ja, struligt liv får än inte på bröllopshumör men nu är vi igång igen ovh nu är det inte långt kvar

• jaao

Jag bor där men jag heter inte Åsa ;)

Vem här var det nu som kom ifrån Västerås och hette Åsa? Eller har jag läst det i någon annan tråd?
  • Martinaa

Iiih, det ringde just på min mobil och det var från Smycka. Vår vigselring har kommit!! Tur är väl det för det var sagt att vi skulle komma och hämta den imorgon...

• jaao

Ahw! Kom på idag att jag glömt skicka in papprena till mitt nya körkort!! Någon som vet hur lång tid det tar att få det efter man skickat in? Skulle ju vara typsikt om jag inte kunde legitimera mig på bröllopsdagen

• Josssie
    jaao skrev 2010-04-13 16:30:18 följande:
    Ahw! Kom på idag att jag glömt skicka in papprena till mitt nya körkort!! Någon som vet hur lång tid det tar att få det efter man skickat in? Skulle ju vara typsikt om jag inte kunde legitimera mig på bröllopsdagen
    Jag har inte heller gjort det. Hur bär man sig åt?
  • Martinaa

Jaao:
    Byter du körkortet redan innan bröllopet??

• lärkan
    a n n a skrev 2010-04-13 07:18:39 följande:
    Lärkan:Vi gifter oss 15 maj i Karlskrona. Och jag är medveten om hur mkt kantorer kan ha att göra i dessa bröllopstider då jag jobbar inom Svenska Kyrkan, men jag tycker ändå hon kan säga "tack, jag har fått ditt mail, jag återkommer ca två veckor innan vigsel" (typ). Att mötas av tystnad är klart det värsta jag vet.Men klart det löser sig! I värsta fall får jag väl övertyga vår ena solist om att spela, han är utbildad tillsammans med kantorn så det ska nog gå alldeles utmärkt :)
    Det låter betryggande att ni i västa fall har en plan B ;o) Men som sagt var kommer det säkert att ordna sig!! Hoppas att ni får en ursäkt för att hon inte hört av sig, det är verkligen dålig stil!!

ta ett djupt andetag, det kommer att bli strålande!!

*Kram*

- Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • a n n a

jahapp. pratade med organisten idag, hon ska ha semester 15 maj...och inte kunde hon svara på frågan vem som skulle ersätta henne...suck! men samtidigt; skönt att hon har semester så slipper vi henne :D

• jaao

Ja, men bara för att det gamla går ut en vecka innan bröllopet, jag ska behålla mitt efternamn så :)

Jaao:Byter du körkortet redan innan bröllopet??
  • jaao

Haha, ja vilken tur

a n n a skrev 2010-04-13 19:09:15 följande:

jahapp. pratade med organisten idag, hon ska ha semester 15 maj...och inte kunde hon svara på frågan vem som skulle ersätta henne...suck! men samtidigt; skönt att hon har semester så slipper vi henne :D
Svar på tråden MAJ 2010 del 5