• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • majsan801

Idag har jag och mannen varit på stan och beställt hans vigselring den ska ju göras av vårt eget guld. Sen beställde vi gravyr av bådas. Ska få hämta dem i slutet av mars mycket spännande att ha dem med datum och allt...längtar.

Sen var vi till en skräddare och lämnade in mannens väst för insömnad och vart inte alls bra bemött. Nej måste leta upp en annan skräddare för upplägg av min klänning.

Sen var vi till alla butiker i stan för att leta kostym till mannen men hittade ingen han gillade (eller jag). Så vi får försöka ta oss in till storstaden och leta. Finns det några stockholmsbrudar som vill tipsa om butiker???

• CiaLovesAndreas

Idag har delar av möhippegänget träffats och vi hade jättetrevligt!
    Har en känsla av att jag kommer få det jätteroligt på min möhippa

• Ananias

cia- vet du om vilka och vad som kommer att ske på din möhippa???

idag har vi äntligen avklarat m2b kläder..jösses va svårt..va på dressman o egentligen vill de ju inte nåla upp skjortorna så man får prova men va fan då vet man ju inte hur man ser ut. de öppnade 3 st till oss..men man såg att de inte gillade det.. men de sa att det va ok att köpa hem dom o sen komma tillbaka o byta om man ej blev nöjd. då tyckte ja det va samma sakk som att de öppnade dom där direkt. om de ändås ka öppnas liksom...

men men de tjänade en hacka på oss i alla fall=)

blev en ljus ljus ljus grön skjorta till karln o cvart väst o en snygg slips till som va lite speciell. o så vanlig kavaj

• Kattpoet

Majsan, kolla på www.suitopia.com , det har snygga kostymer.

Jag sitter med en sjuk katt så sömmnade av min bröllopsklänning ligger på is om hon inte blir bättre när vi bytt hennes mat måste jag ta henne till veterinären.

• Martinaa

Kattpoet:
    Men stackars liten då. Hoppas din kisse blir bra så ni slipper veterinär!

(är själv kattägare)

• moule

Hej tjejer!
    Idag var vi på förberedande vigselgudstjänst när församlingen bjöd på fika och spelade in- och utgångsmarscher, psalmer och solostycken för alla brudpar som ska gifta sig där i år.

Var väldigt trevligt och man känner verkligen att det närmar sig!

Kändes dock väldigt overkligt att vi ska stå där framme om två månader och inte sitta i bänkarna... =)

• gutebrud10

Idag är det exakt 2 månader kvar tills det är dags för oss och ännu en hel del kvar att få klart, börjar nästan bli lite pirrigt...

• EmMagnus

Åhhh jag blir alldeles tårögd. Finns det nått finare än såna gåvor, alla smycken och dyra klockor kan fara och flyga när man får såna presenter! Vilken fin pappa du har.

snuttfia skrev 2010-03-09 15:42:46 följande:
    Mina föräldrar är så söta! De har sagt att vi ska få en lampa till köket som jag har önskat mig jättelänge. Just nu har vi bara en glödlampa i en sladd där för den gamla har helt pajat nu. Vi bor i ett rätt gammalt och skruttit hus och har vare sig råd eller tid att fixa allt som går sönder eller behöver fixas. Bland annat så har vi en ytterdörr som egentligen är en innerdörr med en glasruta insatt i (de gamla ägarna). Den är målad vit men bara ett varv så färgen är flammig och de har inte målat ända ned heller. Den gick i baklås förra vintern så vi fick gå genom källaren i flera månader och så blåser det in genom nyckelhålet och i springor så vi har satt ett draperi framför den nu i vinter för att spara värme. Nu sa pappa att de skulle köpa en ny dörr i bröllopspresent och se till att den kom och blev installerad innan bröllopet. Han sa att min sambo måste ju ha en riktig tröskel att bära mig över :) Hur snällt är inte det då? Snälla föräldrar! *glad* Nu fick vi i uppgift att bestämma färg och form på den så det ska jag roa mig med nu :) Barnens dagis är stängt idag så de är hemma och busar så jag har "ledigt" och kan tramsa runt på nätet lite
  • Kattpoet

Kisse har pissat en massa och lite rosa men hon är gammal så de bad mig byta till dyrare kattmat och testa två olika sorter och se om det blir bättre.

• snuttfia

Jag blev jätteglad :) Jag har ju sagt att ingen behöver köpa några presenter. Vi är ju så glada att folk kommer hit och att vi äntligen ska gifta oss. Så presenter hade jag inte ens tänkt på. Men de vill ju bidra med något och jag vill ju inte vara till besvär så de har inte fått ordna något och inte ge pengar heller. Så de har nog klurat på det där länge innan de kom på nåt bra gissar jag :) Men pappa är sådär snäll och vill att vi ska få ordning på huset, han har byggt en gästtoa åt oss när han varit här på somrarna och kaklat och fixat hela dagarna. Den är helt underbar. Jag blir så glad för sånt och han blir glad för att han får hjälpa till med nåt och slipper sitta sysslolös. Jag har ju alltid bott så långt ifrån dem, flyttade när jag var 15 och har alltid velat vara självständig. Nu är det ju lite jobbigt när vi aldrig kan få avlastning med barnen, men då blir ju sånt så mycket mer betydelsefullt för vi har ju vare sig tid eller pengar till sånt.

EmMagnus skrev 2010-03-14 21:32:30 följande:
    Åhhh jag blir alldeles tårögd. Finns det nått finare än såna gåvor, alla smycken och dyra klockor kan fara och flyga när man får såna presenter! Vilken fin pappa du har.
Svar på tråden MAJ 2010 del 5