• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas
    patrikoannika skrev 2010-03-09 18:45:22 följande:
    Jag menar så klart att vi sätter in en annons den dagen då bröllopet är. Det "gör" man väl?! Eller?
    Det kommer vi nog inte göra. Däremot kommer vi sätta in bröllopskortet i tidningen...efter vi gift oss

Jaha, då får väl jag också dela med mig
    Vi träffades på nätet.
    På tisdagen pratade vi i telefon och träffades IRL på fredagen. Jag föll pladask
    Sen dess har vi varit ett par.
    Detta var i augusti -05
    Förlovade oss i december -06
    Gifter oss 22 maj
  • Hannaibröllopstankar

Vi träffades i en skoaffär jag jobbade i. Min blivande var inne med hans jobbkollega i butiken där kollegans fru jobbade oxå. Detta var 2002 och jag var sambo. Jag tyckte att han såg bra ut men det var inte mer med det. Mitt samboförhållande tog slut och ett halvår efter blev jag och N ett par. Förlovade oss 2004 och nu har vi 2 gemensamma barn.

Akta er för att gå för mycket i skoaffärer nu bara, där finns kärlek vill jag lova.

Hindersprövningen läggs på lådan imorgon

• CiaLovesAndreas

Missade att skriva att vi hunnit med att få ett barn också

• patrikoannika

Jag köpte en axelbandslös BH, trosa till det, strumpebandshållare och strumpor på en butik i Göteborg. Kostade 2100!! Men det var så fint, passform som inte går att jämföra med Lindex, fantastiskt material och superb service! Så det unnar jag mig faktiskt till bröllopet. Har aldrig, och kommer troligtvis aldrig att köpa så dyra underkläser igen, men till bröllopet så fick det faktiskt kosta nästan vad det ville.

Skor däremot har jag fortfarande inte hittat. Har kollat lite på nätet, men jag är lite skeptisk till att inte prova innan.
    Några tips?

Martinaa skrev 2010-03-09 22:09:56 följande:
    Var förresten och pratade med vårt festställe idag, och började prata lite om menyn, dukning med mera. Känns riktigt bra och jag tror vi kommer få en toppenkväll där! Gick en runda på stan sen och hittade faktiskt ett par skor. De finns i galleriet. De är väldigt enkla, inget märkvärdiga alls, men hade rätt klack. Högre än så kan jag inte ha. Har pratat med min kompis som brukar "pimpa" sina kläder med kedjor, nitar och allt möjligt, om hon kan hjälpa mig att fixa nån fin detalj på skorna! :)Var även på jakt efter underkläder. Hittade en söt på Lindex, men självklart inte i rätt storlek. Hittade en annan i rätt storlek på en annan underklädesbutik, men den kostade 899kr (!!). Det är ju alldeles för mycket för mig, men hur mycket lägger ni på underkläder??
  • patrikoannika

La förresten in ett kort på oss i galleriet. Har inte velat göra det innan det hela var officiellt. Och ja, nu är det ju det sedan ett bra tag tillbaka, men har inte tänk på det förrän nu.

Så vill ni se hur vi ser ut kan man kika in i mitt galleri.

• snuttfia

Kul att läsa om hur ni träffats :) Jag hade varit singel i typ ett par månader, hade flyttat ifrån mitt ex som jag varit ihop med i 3,5 (dåliga) år och var såååå glad över att leva singelliv igen. Träffade min sambos kompis på Lunarstorm och bjöd in honom och hans kompisar på fest. Min blivande sambo tillbringade kvällen med att stöta på min kompis och jag sprang runt och märkte knappt att de var där. Men de lyckades bjuda in mig på film hemma hos min blivande sambo dan efter. Det var bara det att det bara var jag som kom i tid och de andra var typ 1-2 timmar sena. Jag satt och kollade när han städade och han hade ett trasigt knä på jeansen och jag minns att jag tyckte han var trevlig och hade sexiga knän (jag vet, helknäppt!). Jag och kompisarna blev bjudna på fest helgen efter och under veckan frågade jag min kompis som han var intresserad av om hon var intresserad av honom, det var hon inte så då sa jag att då tar jag honom Haha, självförtroendet var det inte nåt fel på. Så jag körde på det oöverträffade raggningsknepet "En till tequila?" och så gick det till när vi inte blev ihop. För han skulle ju inte heller ha ett förhållande. Vi bara träffades varenda dag och sov över varenda natt i ett halvår tills han skulle åka utomlands. Då bestämde vi att vi var nog ihop ändå. Detta gladde våra kompisar som tjatat om det där med att vara ihop under ett halvår. Men innan dess bestämde vi att om vi blev ihop och fortfarande var ihop efter tio år och inte var gifta så skulle vi antingen gifta oss eller göra slut för om man inte kunde bestäma sig efter så läng tid var det nog inget att ha. Vi blev ihop hösten 2000 så nu brinner det i knutarna. Man kan kalla det shotgun wedding, haha! Vi förlovade oss i maj förra året och har hunnit med att få två ungar under tiden vi varit ihop. Jag är så lycklig att jag hittat honom för livet är så enkelt ihop med honom. Jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer att vara lyckligt gifta tills nån av oss trillar av pinn. Då kommer den personen antagligen att glatt spöka hos den andra och retas om eventuella nya män/kvinnor som dyker upp om man blir ensam på ålderns höst. Livet är gôtt!

Idag har jag förresten en snyggdag, i motsats till klänningsprovardagen då jag hade en typisk fuldag Provade stay-upsen för att jag skulle veta om jag skulle köpa fler par likadana och tänkte att nedrans vad snygga ben jag har i högklackat, haha! Funderar dock på om "sun kissed" är för mörkt, benen såg väldigt bruna ut! Undrar om det är för att jag är så blek just nu eller för att de helt enkelt är för mörka? Alla dessa beslut... De kommer ju att synas när klänningen är lite kortare... Jag fick låten "Black or White" i huvudet Kanske skulle gå ner en nyans i färg...

• Kattpoet

Idag fick min skotte stay upsen som vi hade beställt och mina strumpbyxor. De vita stay upsen är till första natten här i Sverige.
    Jag lyckades hitta ett par strumpbyxor till en knubbrumpa som mig i blek hudfärg!

Skulle jag ha sunkissed i färg på mig så ser det smutsig och ture skinncolor ser solbränt ut...

• CiaLovesAndreas

Provade underkläderna till bröllopsnatten....perfekt!!

Jösses...nu tror jag att jag börjat fatta att det verkligen är på riktigt!

Har ett stort leende på läpparna idag

Om jag hinner ska jag även hämta ut ett paket på posten som jag gissar är väggorden...spännande!

• Hannaibröllopstankar

Dessa underkläder gnager snart ihjäl min hjärna. är fortfarande lika kluven. Korsett, stay-up och hela kittet eller bara snygg axelbandslös bh och trosa?

• Kattpoet

Hanna, till bröllops dagen har jag svarta bomulls trosor, strumpbyxor, stabil push up.

Första natten i Sverige, korsett och vita stay ups..... ni får gissa vad vi ska göra i min smala 90 säng...

Svar på tråden MAJ 2010 del 5