• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • Martinaa

Förresten, jag skickade ett sms till min kompis häromdagen och frågade henne om hon var intresserad att göra en typ av "Secret Box" ihop, fast själv. Jag är fotointresserad så jag iaf en hyffsad kamera vi kan använda, och det tyckte hon lät skoj. Jag tänkte om man kan boka ett rum på typ Grand Hotell i stan för typ 2-3 timmar bara och ta korten där. Lite roligare än att sitta hemma i tv-soffan liksom... Får ringa och höra med deras receptionschef imorgon.
    Då skulle vi kunna ta lite bilder på varandra och framkalla och sätta in i ett litet album. Perfekt som morgongåva för mig och ettårspresent för henne (de firar ett år två dagar efter vår vigsel, på vår treårsdag! ). Förhoppningsvis ett lite billigare alternativ än att gå till fotograf!

• Avalon75

Vi funderar just nu mycket på körschemat för själva festen.
    Efter bröllops"valsen" bör man väl spela ett par tre låtar till som är dansvänliga så att man kan dansa med sin far/mor, bestmannen med tärnan etc. . Vilka låtar ska man välja då? Hur resonerar ni?

• Kattpoet

Avalon. Nej, det finns inget sådant måste i svensk tradition. Förr så dansade brudparet först och efter en stund slöt de andra gästerna upp och dansande med dem.

• Avalon75

Vi vill gärna ha bröllopsdans+cirka två danslåtar till. Innan bandet drar igång, men vet inte vilka låtar vi ska välja...
    Vilken typ av låtar kan man ha om man väljer att ha det som vi gärna vill ha?
    Alltså inte för smöriga, men ändå "dansvänligt" - OBS! Inget dansband!

• Avalon75

Har funderat så det knakat här och kommit på Bo Kaspers Orkester och Daniel Lemma. Ska försöka hitta låtar med dem som kan funka.

• Kattpoet

Jag älskar denna sången men min karl hatar dialekten.

• Kattpoet

Men denna låten kommer att spela på vårat bröllop.

och denna.

orsaken är vårat efternamn.

• snuttfia

Haha, håller verkligen med om dialekten men låten var ju superbra! Kanske den finns i coverversion med nån annan artist så slipper han ju höra dialekten?

Kattpoet skrev 2010-03-08 10:11:55 följande:
    Jag älskar denna sången men min karl hatar dialekten.www.youtube.com/watch
  • snuttfia

Vi ska nog köra på Leonard Cohen "Dance me to the end of love" som förstadans. Tror jag. Han är ju så seg och vill vare sig säga bu eller bä om nåt i musikväg. Men vi gillar den båda två och jag är uppvuxen med Leonard Cohen så hans musik är speciell för mig och hela min familj gillar honom. Daniel Lemmas "If I used to love you baby" är ju sååååå bra och fin :) Han har också skön röst...

Avalon75 skrev 2010-03-08 10:05:30 följande:
    Har funderat så det knakat här och kommit på Bo Kaspers Orkester och Daniel Lemma. Ska försöka hitta låtar med dem som kan funka.
  • Kattpoet

Snuffia, det mer det att han vet var de kommer ifrån och deras dialekt är för bred för att vara från det området, så den känns falsk i hans öron.

Min karl är rar, han pratar alltid mildare skotska med mig så jag ska förstå honom.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5