• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • CiaLovesAndreas
    ayle skrev 2010-03-05 14:45:28 följande:
    Hejsan...nu har jag lagt ut bilder på min klänning om någon e sugen på att se.. blev snabb provning så jag har inte kunnat snöra om den..men det syns ju typ hur det kommer bli..hihi..ps ligger i starka bilder
    Jättefin klänning!!
  • ar100522

Här står allt vad planering heter still. Jag är slutkörd och orkar inte ens tänka på bröllopet. Hur orkar ni andra? Jag får inte livet med jobb + tre barn att går ihop. Usch - är superdeppig

• Hannaibröllopstankar

Cialovesandreas: Jag kommer inte åt dina foton under starka bilder..... Nyfiken!

• CiaLovesAndreas
    Hannaibröllopstankar skrev 2010-03-05 15:17:19 följande:
    Cialovesandreas: Jag kommer inte åt dina foton under starka bilder..... Nyfiken!
    Det är inte jag som har bilderna. Det är ayle
  • Avalon75

@ar100522:
    Jag orkar inte heller alltid. Tar det i omgångar. Ibland, som just nu, faller andan på och jag gör en miljard saker (känns det som). Ibland gör jag inte ett skit utan ligger på soffan och käkar ostbågar och kolalr på gamla Beck-filmer på min lilla lediga tid...

Min blivande man säger att bröllopet blir av med eller utan ett miljon fixade detaljer så vi har en ganska relaxad inställning till det här.

• Kattpoet

Nu har äntligen fått tag i mina skillsmässopappren men vi har fortfarande ingen lokal.

• snuttfia

Ayle, vilken jättefin klänning! Och gud vilken snygg figur du har, du är ju gjord för att bära brudklänning :D Och vilken söt liten brudnäbb jag såg där, den klänningen var ju underbar (näbben med såklart)!

Vi har bokat tid med feststället på måndag, jag fick friflipp igår och bråkade på sambon för att han är oengagerad. Ja, eller nä, jag bråkade nog inte på honom men nåt gjorde jag så han verkade mer engagerad sen. Tror han går och oroar sig för ekonomin hela tiden och ser bara kostnaderna och inte vad de egentligen är. Så jag tog fram en budgetgrej från nån bröllopstidning och då såg han lättad ut när han insåg att vi hade det mesta under kontroll. Så lyckades jag få honom att leta upp sin gamla kostym från när han brukade vara i england mycket och jobba, det är en snordyr kostym som hängt i garderoben i många år men den satt så fint och han var supersnygg i den. En kemtvätt och så har han sin kostym klar, då ska vi bara hitta en fin skjorta, kravatt/slips och kanske en näsduk till fickan. Han var skitsnygg såklart :) Men ärligt, ni som har män som sällan klär upp sig med kostym, ser de lika bortkomna ut i sina kostymer? Han hade hållning som ett litet barn som klätt ut sig i början, men det blir nog bra när han fått ha på sig den ett tag :)

Nåja, jag lovade att vi skulle räkna lite mer på budgeten i helg så blir han väl nöjd. Jag pratade med min pappa idag och han sa utan att jag sagt nåt om ekonomi att om inte pengarna räckte så var det bara att fråga så skulle de hjälpa till lite. Nu kommer jag ju inte att göra det hoppas jag, vi vill ju klara det här själva även om det är lite tight. Men det var ju snällt av honom att säga det ändå! :)

• snuttfia

Hanna, jag gillar första klänningen bäst, överdelen är såååå snygg :) Men den andra är också fin och båda klär dig jättefint! Mitt råd är att ta den du trivs bäst i för den kommer du också att se snyggast ut i. Man ser ju om man trivs i det man har på sig :)

• Ananias

anna - förra gången..? har du varit gift förut ?

kattpoet- skillsmässopapper ??

Känns som jag missat en del? elelr så är jag bara för korkad för att fatta ??? =)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5