• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Vart tänkte du göra manikyr? Har noll koll på vad det finns för ställen... Hur långt innan ska man göra det, dagen innan eller?

Martinaa skrev 2010-03-04 13:46:24 följande:
    Jag ser manikyr lite som ett måste! Dina händer kommer synas. Folk vill titta på din ring, de tittar på brudbuketten och samma saker kommer bli förevigade på bilder. Då skulle inte jag vilja stå där med ojämnt långa och omålade naglar :PJag önskade mig presentkort på manikyr i födelsedagspresent så det kommer jag inte behöva betala *smart!*. I julklapp fick jag ett presentkort på frisörsalongen där jag ska fixa håret. Täcker inte hela kostnaden dock, men en bit på vägen iaf. Tips för er som fyller år innan maj!
  • EmMagnus

Haha, ja lite långt kanske
    Jag ska ringa till vaktmästaren och se vad han säger, det är ju inte hela världen om det inte funkar men man vill ju kolla iaf. Men nu ska jag iväg och åka skidor en vecka så nu blir det lugnt med bröllopsplaneringen till jag är tillbaka.
    M2b hade skrivit Naturmänniskor, Ömsesidighet och Ärlighet och jag hade skrivit Tillsammans, Naturkära och Livsnjutare.

Martinaa skrev 2010-03-03 17:10:22 följande:
    EmMagnus:Det låter som en väldigt duktig och bra florist! Dock lite långt för oss att åka och hämta blommor i Skåne, annars hade jag gärna gått till henne.Vad var det för ord ni skrivit nu då? Blir ju jättenyfiken!! Ang blomblad i kyrkan så ska du nog inte räkna med det för mycket. Vad jag hört så är det inte så uppskattat av just vaktmästaren som måste städa efteråt. Det kan dessutom bli fläckar på golvet när folk kliver på blombladen, men vi kan alltid hoppas att du får ha det så! :)
  • EmMagnus

Jag tänker sola solarium några gånger innan, jag har väldigt ljus hud så jag kan inte sola så många gånger för då ser jag verkligen solariebrun ut (inte snyggt). Men jag tänker kanske en gång varannan vecka fram till bröllopet.

moule skrev 2010-03-03 17:57:26 följande:
    Cia: Vilken stad bor du i? På lördag ska jag provsminkas! Jättespännande!Hur tänker ni tjejer kring solning? solarium? när börja? brun utan sol? Blå-blek?
  • EmMagnus

Vad roligt att min glädje smittade av sig, svårt att få fram en sprudlande känsla i ett meddelande. Men kul att det lyckades.

• EmMagnus

Vilka låtar har ni då??? Nyfiken!

CiaLovesAndreas skrev 2010-03-04 10:59:39 följande:
    Igår satt jag och skrev ner låtar som vi kan tänka oss till in- och utmarscherna. Så nu har vi 6 olika att välja på, hur nu det ska gå till?
  • CiaLovesAndreas

Själv får jag hoppas på att jag lyckas få dit lösnaglarna som jag har köpt. Kan tyvärr inte spara ut mina egna naglar då jag inte får ha långa naglar på jobbet. Kan ju inte gärna ta ledigt ända fram till bröllopet

• Martinaa

Snuttfia:
    Jag fick presentkort på Take Care (hittar ingen hemsida) som ligger på Sparregatan. Vet inget om det, vet inte ens vart det ligger (men enligt karta så är det centralt iaf). De har även pedikyr och vaxning av ben, armhåla och ansikte. Så jag går nog dit för fler anledningar tror jag :)
    Naglarna ska jag fixa på fredagen innan. Kanske skulle ringa och boka snart?

Man kan ju fixa naglarna på Mist i stan också (mittemot Åhlens). Har gjort det där en gång, och visst var tjejen duktig men jag tyckte hon var lite tyken så jag kommer inte gå dit igen.

• Rapsbrud

Martinaa: Haha kul att du skriver tyken, har kompisar som bor i Skene som har bott i Borås innan så det har man hört några gånger...

• Rapsbrud

Just det, jag kommer göra slingor (om det inte räcker med vårsolen innan dess!) en och en halv vecka innan bröllopet och manikyr på torsdagen innan, bröllopet är på en lördag.

• Hannaibröllopstankar

Jag kommer att sola solarium innan vigsel, någon gång i veckan med start snart tänkte jag för att inte chocka kroppen totalt.

Manikyr har jag alltid, sen 2,5 år tillbaks. Jag har franska naglar. Dvs mina egna som man bygger på höjden med gele och "påmålade" vita "tippar". Svårt att förklara men längden är alltså min egen nagel men med gele och målad vit kant. Fräscht och absolut ett måste till bröllopet enligt mig.

Svar på tråden MAJ 2010 del 5