• Martinaa

MAJ 2010 del 5

Tiden går bara fortare och fortare och nu är det dags för vår FEMTE tråd! Nummer fyra hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3614591.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Finns inga regler, vi pratar om allt från brudklänningar och blommor, till husrenoveringar och vilket lim som är bäst till trycksakerna!
    Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar, sista tråden innan vi får stå brud tillsammans med vår livs kärlek! Sätt igång och prata, så får vi se om vi kan komma upp till 2000 inlägg i den här tråden!

Nu kör vi!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 5
  • snuttfia

Haha, sån koll man har :) Men jag är så sällan på stan här, brukar passa på på väg till eller från skolan när jag är i gbg istället. Det är roligare att shopåpa där ;)

• Martinaa
    snuttfia skrev 2010-03-02 20:29:00 följande:
    Haha, sån koll man har :) Men jag är så sällan på stan här, brukar passa på på väg till eller från skolan när jag är i gbg istället. Det är roligare att shopåpa där ;)
    Haha, jag klandrar dig inte! Eftersom jag jobbar i Knalleland är jag typ aldrig i stan heller. Imorgon ska jag nog dit en sväng för jag ska nog ner till badet och simma. Nu är träningen igång!
  • Emsan o Davve

mmm2010: Fy vad tråkigt! Håller med alla föregående talare och skickar massa styrka! vad modigt att våga verkligen lyssna på känslorna mitt i en kaotisk planeringstid. Det är verkligen starkt och modigt att våga vara sann mot sitt hjärta, hur
    ONT det än gör! Skickar stora varma styrkekramar

• snuttfia

Martinaa, då kanske vi ses på badet för jag ska också dit imorgon, hehe. Fast jag ska nog gå upp på gymmet istället tror jag... Har inte riktigt bestämt, men nåt blir det iaf :)

• Emsan o Davve

Oj..glömde föresten avlägga lägesrapport ;)

Helgen var händelserik, för att uttrycka det milt!
    Sjukläget blev värre förra veckan och jag fick besöka läkare igen...körtelfeber...dock övergående :) Men det är ingen underdrift att säga att jag i lördags fullkomligt badade i kallsvett (dels av den fysiska ansträngning som det innebar att stå en hel dag och dels av alla beslut!).
    * Jag och m2b klarade av att tala med bröllopstårtbagerskan. Det gick kanon, vi får allt vi vill, femvåningstårta, vit marsipan, fyllning och dekor inte helt hundra, fixas i påsk...allt detta för 2700:- (27/biten) Det känns grymt bra!
    * Mb2's ring är hämtad :)
    * Vi bokade tid med florist för samtal om bukett (lite beslutsångest!)
    * vi var i lokalen och kollade, det känns MYCKET bättre denna gången (trots att vi var kära första gången). Serveringschefen och toastmastern vår var med (toastmastern hade kört 12 mil för en timmes möte), så himla tacksam jag är för att folk verkligen engagerar sig i vår dag! :)
    * Jag provade min klänning som min syster är i processen att sy...herregud vad känslosamt det var då...*snyftade* Jag hade dessutom minskat 6 cm i midja sedan januari (YAY!!!) och boobsen ökat med 5 cm (Också YAY..dock "bara" pms-bröst...)

Ett av mina "fritidsbarn" hade inte blivit informerad om mitt nya smala jag...han klappade mig på magen och sa "fröken, du har blivit rund"....VAD MENAR HAN?!? JAG ÄR JU SKITSMAL NU! :)

Provade samtidigt min systers nya clip-on löshår, riktigt snyggt!!! Jag blev lite kär, priset är väl inte lika bra...får se om jag på något sätt kan rättfärdiga köpet ;)

Hindersprövning och efternamnsbyte är äntligen i kuvert och ska på lådan imorgon...ingen återvändo...whiiihooo!

Imorgon SKA vi verkligen boka flyg o hotell till vår bröllopsresa. Snart kan jag bara börja småpilla med saker, när alla "stora" grejer faller på plats...:)

• snuttfia

Nu ligger bilder på skorna och nya hårsmycket i galleriet :)

Emsan, gud att du orkade allt det när du är sjuk, duktigt! Hoppas du kunde njuta lite också! Krya på dig snabbt :)

• mmm2010

Tack för alla snälla och stärkande kommentarer!!!
    Vi har inte gjort slut än, utan har bestämmt oss för att satsa på "oss" en tid framöver och se om vi fixar att lappa ihop förhållandet. det har ju blivit lite naggat i kanterna i och med detta kan man ju säga...jobbigt att orka ta tag i allt igen och se något positivt i det hela för tillfället, men vi skall försöka!
    det var nån vis som sa, att om man har tur så kommer man stärkt ur hela krisen och det får jag hoppas på
    kanske kommer vi fram till att det är vi iaf och då är ju kläder, bordsplaceringskort mm redan fixade!
    Som sagt, tack igen för alla peppande ord och lycka till till er!

• Gympamamman

Oj, så effektiva ni är i denna tråd, jag hänger ju inte med :)

Jättetråkigt att höra om inställt bröllop!

Själv är jag lite smådeppig samtidigt som allt flyter på ganska bra... de som har lovat att hjälpa till med saker och ting GÖR ju inget! De tycker att det är jättelångt kvar tills vi ska gifta oss och kan ordna med saker senare, medans jag gärna bara vill att de ska ha börjat med de saker som de faktiskt själva har erbjudit sig att ta på sig. Fler som har det så? Och inte kan man riktigt tjata på dem och säga att man är besviken heller, de kommer ju trots allt att hjälpa till, men känner bara inte pressen som jag gör.

Annars så är klänningen inköpt och jag är galet nöjd med den! Problemet är bara att jag har gått ner ett par kg i vikt och det märks verkligen på brösten! Där är klänningen för stor, men det finns ju inlägg att köpa, så jag får väl köra ner ett par såna på bröllopsdagen :) Skor har jag köpt på någon ny skokedja (Deichmann, eller vad kan den heta?). Vita, rätt höga pumps med silverklack. Snygga och billiga som attan, 229 kr. Jag har även köpt ett par vita sneakers att byta om till på sennatten.

Funderar på att sy av släpet på klänningen, faktiskt. Ska ni ha släp? Mitt släp är rätt långt (se bild i mitt galleri) så jag tror att risken är att jag kommer att snava runt på dansgolvet.

Sportlov? Bah! Vem har tid för lov och/eller sport när det är bröllop på G :)

• CiaLovesAndreas

Gympamamman,
    Jättefin klänning!

Jag ska ha släp på klänning som man på kvällen sen fäster upp. Passar på att ha släp nu när man får ha det

• HelenaO

Haft en underbar eftermiddag och kväll med min tärna (tillika frisör). Vi har övat håruppsättning! Blev så sjukt fint! Fast hon var ju inte alls lika nöjd som jag...haha :) På fredag skall jag klippa + färga håret sista gången inför bröllopet, sen blir det mer träning och förhoppningsvis har jag även fått hem mitt löshår då så att vi kan testa sätta i det :)

Har även inhandlat örhänge och hårsmycke, men redan ångrat mig ang hårsmycket. Vill nog ha färska blommor istället. Hårsmycket kommer väl till pass på min honeymoon istället :)

Och så har jag fått inbjudan till en av mina bästa vänner bröllop, de gifter sig helgen efter! Roligt! Ska bli kul att få gå på ett bröllop när man är alldeles nygift själv :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 5