• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

Fru E - ni sparar massor med pengar på att inte skaffa barn så lägg det på granit istället. Vi har något slags laminat som ser ut som granit och jag måste erkänna ... superbra! Kan ställa whatever på den utan att det blir märken och mörk som den är så ser man inte all smuts. I love it men vi hade säkert tagit äkta vara om vi hade renoverat köket själva (köket var relativt nyrenoverat när vi flyttade in).

• Ore

Fru E: Det ska ju inte svida allt för mycket... Behöver ni bestämma er nu direkt? Eller kan ni vänta och se hur det går med er försäljning... Beroende på hur budgivningen går så påverkar det ju ekonomin en del.

Hur HAR det gått förresten med försäljningen?

• muggles

PB: jag såg att det var ok att stoppa in dem bakvägen men sedan sa BM på kliniken att de skulle upp i muttan så då tänkte jag att det bäst att följa det. Aha så det kladdar mindre? Jag kör upp dem så långt jag kan och då kladdar det ganska lite men man känner liksom när det rinner ner en slatt - uäk! Och sex känns ju uteslutet...

Tack förresten för länken om syrener - verkar stämma ganska bra på bakterios. Ska alltså dit och klippa bort skott nu då...

Cicci: hej din goding!

Izzie: dito!

Telis: förresten hur har det gått med amningsstopp?

Sweet: usch fy fan stackars din kompis.

• nennesjuttioåtta

Telis – Tack!  

idag när vi cyklade till jobbet så sa P att det inte syntes alls att jag var gravid bakifrån. Sen kom "bara lite krafitgare". Eh... tack, eller??!?! Sen tog det väl en kilometer för honom att försöka släta över det där hyfsat, inte för att jag bryr mig så men gillar att grilla honom lite och se honom måla in sig i hörnet, moaahahhaha.

• Fru E

Mugglan-har för mig att de avråder från sex minst en vecka efter ET pga infektionsrisken med......kladdigt och härligt

Ore-maken har bestämt sig redan bara jag snålisen som ska haka på, det blir nog granit i slutändan. Vi kommer att baka in köksrenoveringen i huslånet så försäljningen av vårt hus påverkar inte hur mycket vi satsar på köket eftersom de pengarna går till min käre far som stöttat kontantinsatsen.

Har kommit två bud på huset men är inte uppe i utgångspris än. Var en visning igår för en tjej som tittade en andra gång och skulle få idag på sig att bestämma sig. Så vi hoppas att hon träder in som tredje part och lägger ett bud med. De första som la ville tydligen hellre ha hus men hade förlorat många budgivningar så mäklaren trodde inte riktigt de skulle gå högre i budgivningen men vi får helt enkelt se.
    Så länge vi kommer upp ikring utgångspris är jag nöjd, nu är vi 30 000 under så ett bud till hade varit fint

• muggles

En sak med granit är väl att det likt massivt trä ska skötas en del. Sten är som jag förstått det poröst och behöver behandlas med ngn typ av vax el vad det är för att det inte ska uppstå fläckar av blöta saker. Vet att Piggelin hade en sten-fönsterbräda i sin förra lägenhet som i sig var jättefin men som hade några ringar efter glas. Det tycker jag är fördelen med laminat - att man kan slabba hur mkt man vill (vilket man ofta gör i kök...). Ngt jag tycker är snyggt är kompaktlaminat (se om den här länkan funkar: www.google.de/imgres&imgrefurl=www.fossplater.no/laminat.html&usg=__S7X7iy8ZORMvH1_BJrduMLspJgc=&h=450&w=579&sz=38&hl=de&start=2&um=1&itbs=1&tbnid=r_1gpQ_6YiGjgM:&tbnh=104&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Dkompaktlaminat%26um%3D1%26hl%3Dde%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:en-GB:official%26tbs%3Disch:1) men vet inte vad det kostar.

• BrudSommar2006

Jag kan ha fel men när vi skulle köpa flytväst till Iris förra året så har jag för mig att maken hittade ett test där Clas Ohlson var med bland de som var bra.

Suck, den här veckan har typ hela släkten nästan helt plötsligt fått förhinder av olika slag och tänker inte komma på Iris kalas på söndag. Så trist när tårta redan är beställt och allt till fiskdammen redan är inköpt. Inga av våra vänner som hade kunnat hoppa in verkar vara hemma heller.

Till råga på allt så fick Astrid avslag på sin försäkring igen så igår var jag riktigt ledsen. Om hon var sjuk på något sätt hade jag kunnat förstå det men här sitter vi med en fullt frisk bebis. Skit.

• muggles

PB: astrist med din försvunne gubbe förresten!

BS: men vaddå kan ni inte försäkra henne alls?

• muggles

Tänkte baka ikväll och hittar inte citronkladdkakereceptet just nu. Verkar det här stämma:

150 gram smör 2 st ägg 2 dl socker 1 dl vetemjöl 1 tsk vaniljsocker 1 st citron, skal + saft Gör så här Smält smöret, låt svalna. Rör ihop ägg och socker. Tillsätt vetemjöl och vaniljsocker. Blanda väl. Tillsätt citronskal och saft och rör sist ner smöret. Häll i smord och bröad form. Grädda i mitten av ugnen ca 35 minuter. Låt svalna och servera med färska bär och vaniljvisp.
Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen