• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

EA: känns inget Om jag ska tro ngt alls så känns det mindre idag än igår så då har det väl skitit sig. Men jag försöker ignorera vad som pågår. Har det skitit sig så har det. (Buhuuu)

• Lapinette

mugglan - nej visst är det så! Jag är säker på att jag kommer att älska oavsett vad som flyttar hem till oss .. även kaniner och hundar är välkomna! Förresten, tror jag har glömt att säga att min mamma faktiskt övervägde att köpa mig en hund i 40-års present ... trodde maken skulle dö!!!

• Lapinette

mugglan - det är alldeles för tidigt för att känna efter. Sen vet ju du att det inte finns något facit för hur man känner sig när man är gravid. Alla är olika och alla gånger är olika.

• nennesjuttioåtta

jag tyckte jag kände igen stilen på inlägget! 

Mugglan – så bra skrivet, så tror jag med! 

• nennesjuttioåtta

alltså det om kärleken till sitt barn... 

• Oupsie

Kikar in lite snabbt när jag har paus.

Fru E, jag gillar vår granitskiva jättemycket. Den är praktisk och tålig. Vi oljar in den, 1-2 gånger om året men det går smidigt. Vill man ha marmor eller kalksten är det mycket känsligare än granit. Vi har en ganska mörk skiva och ekluckor. Vi valde att ha inbygd ho men det hade jag inte valt idag. Jag hade hellre haft rostfritt vid ho och över diskmaskinen. Men jag kommer aldrig att välja något annat som arbetsyta eller vid spisen.

• muggles

Jag har varit extremt irritabel i början av veckan, kände mig väldigt pms-ig och hade noll tålamod med Moa tyvärr. Jag tänkte att det måste bero på progget för ngt annat hormon tillför jag ju inte (och det var ju för tidigt för att ngt annat skulle kunna påverka) men på Fass verkar inte det vara med som biverkningar - humörsvängningar alltså. Ingen annan som känt så?

• Lapinette

Har knappt någon pms i vanliga fall heller så jag kan inte säga att jag kände mig lättretlig när jag tog progg.

• nennesjuttioåtta

muggles – jag minns inte, jag tycker inte att jag var på särskilt trallvänligt humör men det berodde nog mer på situationen som sådan än av hormonerna. 

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen