• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

mugglan - kan inte säga annat än att jag känner igen mig ... förutom det där med att hålla varandras rädda händer i ett iskallt väntrum i Landstingets lokaler ... för vi hade ett eget mysigt rum på CvL och fick själva bekosta våra IVFer.

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-06-03 12:01:43 följande:
    vickan, Men 15 minuters ryggbedövning måste väl gjort någon effekt, eller? 
    det var den tiden det tog för bedövningen att verka... jag frågade bm som förlöste mig senare om hon trodde att bedövningen hade hunnit få nån effekt, men hon trodde knappt att den hade hunnit göra någon nytta annat än mentalt (jag var rätt trött och sliten när den sattes dit och blev piggare bara av att något hände).

Och jag förstår vad du svamlar om. Min upplevelse av Trollets ankomst var faktiskt att det gick att slappna av, trots att jag hade apont! Och detta mycket för att maken höll reda på min andning så att jag andades vettigt hela tiden. Men det där med att man glömmer hur ont det gjorde.. jag är skeptisk... jag kan fortfarande känna hur frustrerat instängd jag kände mig i allt värkarbete. Det är sant att jag inte kan känna smärtan, men hur jag upplevde frustrationen i att vara instängd i en kropp som gjorde ont - det minns jag. Överjävla vidrigt var det, men samtidigt rätt ok. Visst f-n var det vidrigt att ha ont i ett dygn, men finalen gick ju superfort och egentligen rätt skonsamt.

Och japp, jag får väl testa smärtlindring på riktigt nästa gång..

Och mugglan - den där bloggen är bra!

• Lapinette

När jag berättade för Soctanten om vår tråd så sa jag att faktiskt alla (som varit med från början) har lyckats bli gravida ... utom vi. Hur känns det frågade hon. Ja, vad fasen svarar man ... SKIT I HELVETE!!!

• nennesjuttioåtta

Lapinette – usch, jag är så ledsen för er skull att det inte funkat. 

• Lapinette

Jag har stängt av de där känslorna ... men ibland blir jag omruskad och känner igen dem (som när jag läser detta) och det känns hemskt och overkligt. Vill då bara gå tillbaka till min egen lilla bubbla där allt är rosaskimrande och bra.

• nennesjuttioåtta

Vickan, så det blir fler gånger?  

• Lapinette

nenne - var inte ledsen det finns säkert en mening med det, önskar jag bara förstod varför?

• nennesjuttioåtta

lapinette, varför ska det finnas en mening? Jag har kompisar som sagt, ååh men det är ju meningen att just den där skulle komma till er nu och inte tidigare. What? Vadå? H*n kunde väl ha kommit förr? Den som väntar på något gott väntar altid för länge. Jag tycker inte alls det har någon särskild mening med att jag blev gravid nu och inte för 3-4 år sen. Det enda jag lärt mig är att det inte hjälper att slappna av, det var ju en fin insikt. 

Och även om ni får världens finaste kille/tjej från annat land, det kanske var meningen att det skulle bli just det barnet men varför skulle det betyda att någon annan inte kunde kommit också?

nej, nu svamlar jag igen. 

• nennesjuttioåtta

muggles, vilken blogg är det där?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen