• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

men däremot tror jag man tjänar på att kunna slappna av, så jag försöker få P att förstå att det är det han får hjälpa mig mest med. Så jag kan fokusera på att vara avslappnad. 

• nennesjuttioåtta

gud vilket jävla inlägg, jag fattar inte vad jag skrivit själv ens en gång... 

• fru AM

Angående granitskivor så säger jag bara: har ni råd så ta det! Naturmaterial står av uppenbara skäl emot vatten så bra. Gediget ch snyggt. Vi har granit och trä i köket. Träet åldras så snyggt och stenen liksom bara är självklar. Älskar vårt kök (fast det är lite för litet). Dessutom fick jag välja granitskiva - fick den med guldglitter ...

ooops arg Hektor-larmet går

• Fru E

AM-förstår inte att man alltid ska få köket för litet.............men vi ska nog lyckas med nöd och näppe få in det vi vill blir ek och granit i såfall. Pengar är bara pengar och något ska de spenderas på, haha hoppas inte maken smygläser för då är jag fast med att beställa granit

Nu måste vi bara kolla tapeter till vardagsrummet och köpa golv, får nog klura på var vi ska ställa soffan och tvn med nu när vi öppnar upp

• nennesjuttioåtta

jag svamlar vidare bara lite... jag kan ju samtidigt inte utgå från att värkarna inte kommer kännas för mig, för då kanske jag blir totalt överraskad och tror jag kommer dö innan jag öppnat mig en cm ens. nåja, det visar sig. Det blir väl akutsnitt bara för det är det enda scenariot jag inte tänkt mig ännu. 

• muggles
    "Folk i vår närhet berättar hur man gör. Att det bara är att “slappna av”, för då blir man gravid.
    VI VET HUR MAN GÖR! Vi, precis som alla andra vuxna människor vet hur fan man gör barn. Man knullar med varandra. Om det inte funkar första gången så försöker man igen. Fungerar det inte då heller så försöker man igen. Fungerar det inte den gången heller så börjar man fundera över hur känsligt det är med dagar i månaden hit och dit. Man räknar efter och försöker igen. När man inte lyckas då heller köper man ägglossningstest. När man testat med ägglossningstesten, legat med varandra på exakt rätt tidpunkt, månad ut och månad in, utan resultat, ja då börjar hjärtat att bulta oroligt i kroppen.
    Egentligen så bultar det lite oroligt redan efter det första försöket. Men efter försök sju, åtta, nio, tio, elva, tolv så bankar det så oroligt att man kan få för sig att det inte ska orka bulta mer och bara stanna.
    Besök hos doktorn, utredningar, blodprover, spermaprover, vaginala ultraljud, kalla läkarhänder med vit handske och glidslem. Flera spermaprover. Telefonköer, högkostnadskort, väntrum, provresultat, folder att ta med hem och läsa i lugn och ro.
    Tårar.
    Så många tårar.

Vi vet också hur man gör barn.
    Vi gör barn i en kopp av plast på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Det går också bra. Det är också kärlek. Det är en kärlek så stor och stark till ett litet liv som ännu inte finns och en enorm längtan. Vi gör det här tillsammans och det är på många sätt och vis vackrare än något sex vi någonsin haft i sängen hemma.
    Att hålla varandras rädda händer i ett iskallt väntrum i Landstingets lokaler, det kan vara kärlek när kärlek är som absolut störst.
    Faktiskt."

Jag började nästan gråta när jag läste det här... så fint beskrivet.

• Fru E

Första paret  har hoppat av budgivningen så nu inväntar mäklaren den andra tjejen som tittade igår ifall hon vill köpa vårt eller total renovera en annan lägenhet (hon la tydligen ett skambud på ett liknande hus). Så några timmar till innan vi har ett avslut........hoppas hoppas hon vill lägga lite mer och bara kunna flytta in i vårt utan att göra något alls!!

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen