• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • Piggelin1

Lappis - bup-bupande fransman Hur är en sån?!

Ahhh, Provence i två veckor - nice! Vem vet, om vi är ute i bortåt en månad eller så, då kan ju Provence hinnas med också Just om man åker lite off-season okcås, så bllir det ju billigare att hyra hus då.

• Lapinette

Piggelin - lite som den svenske kocken i mupparna men mer lågmält .

Min väninna har sådan tur att det är vänner till hennes föräldrar som äger huset så de får hyra det till ett förmånligt pris. Provence är underbart men jag skulle också vilja hyra hus i Toscana (min bror gjorde det i somras med delägarna i företaget som han äger ... för övrigt göteborgare ) och Bretagne.

• anne på grönkulla

Paname är bara runt hörnet från oss, maken har vart där men inte jag. Magsjuka på resor förebyggs lämpligen med handsprit, särskilt i Egypten där pengarna är en stor bov, där de vandrar från hand till hand. Inte äta kladdiga sallader på buffet är oxå ett hett tips, liksom att undvika is (kan vara gjort på kranvatten). Men allt det vet ni. Sen är det så olika hur känslig man är, jag tål det mesta så jag brukar klara mig bra.

• Lapinette

Tyvärr har jag en känslig mage och råkar ut för sådant men som sagt det har hänt lite varstans och för det mesta klarar jag mig på något sätt... fast det förtar lite av semestern.

• AndréaK

Tog drickvaccin innan jag åkte till Egypten och klarade hela resan utan några magproblem =)

• Lapinette

Drickvaccin - går det att köpa receptfritt på Apoteket?

• AndréaK

fick det på recept, heter Ducoral =)

• AndréaK

var så lite så...kom bara ihåg att ordna det igod tid innan resan. Ska tas i två omgångar innan avresan =)

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära