• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • Lapinette

Tinga - jag bara spånar omkring gällande nästa års semester (som du vet) så ena dagen lutar det åt Nilen och nästa dag är jag i Abisko . Men skulle vi ta bilen och dra söderöver så funderar jag på ett stopp i Skåne på nedvägen.

Det är typ 10-15 slott som ligger runt Mälaren och vi insåg att vi hade besökt de som låg närmast Stockholm till förut. Nu har vi tagit de som ligger längst västerut och har kvar de som ligger norröver (förutom Skokloster som vi har besökt flera gånger). Det ser ut som det vackra höstvädret ska hålla i sig i veckan och det hade varit supertrevligt att fortsätta vår Mälarslotsstur men på fredag åker vi till släkten i Frankrike. Det blir som vanligt att fira en massa födelsedagar och åka runt för luncher och middagar hos varenda kotte.

• Tinga

Lappis -  en stor del av nöjet med resor är ju att planera dem, så jag tycker att du gör helt rätt som tänker brett nu i planeringsstadiet.

Pratade med mamma häromdagen angående hennes födelsedagsresa i februari, och ett charterförslag till Gran Canaria, från resebyrån, gick på 110 000.-! Faktum är att de faktiskt diskuterade Egypten också, där prisläget är betydligt bättre, så vi får väl se vad det slutar med. Isåfall blir det charter till Sharm el Sheik en vecka, så ingen båttur på Nilen eller så. Hade varit spännande, men kanske inte med tre 2-åringar och en bebis.

• Lapinette

Tinga - nej, kanske inte helt rätt att vara på Nilen med barnen.

• fru AM

Är det här inne ni är!  

Jag har blivit så sugen på Istanbul plötsligt och funderar på om det är fullkomligt hål i huvudet att åka dit med barn. Har varit där förut men vet att staden förändrats, fräschats till, sedan dess. Någon som varit där nyligen?

• fru AM

Tack för reseberättelsen förresten, Lappis. Jag har sparat ner den!

• Lapinette

AM - har inte varit i Istanbul men kanske Anne? Har dock velat åka dit en längre tid ... liksom tusen andra resmål .

• Tinga

Lappis - nej, åtminstone inte gentemot de andra kryssningsdeltagarna. Dessutom tror jag inte att vi som vuxna skulle få ut så mycket av det, för vi hade väl fått ägna all tid åt att se efter de små, snarare än att se på det som finns runtomkring.

AM - har tyvärr ingen erfarenhet alls av Istanbul, men maken och jag har pratat om att åka dit på en weekend vid tillfälle. Fast då satsar vi nog på att försöka hitta barnvakt. (Fast mer för vår egen bekvämlighets skull än för att vi är rädda för att ta med barnen - vi gör ju detsamma när vi ska till London i november.)

• Lapinette

Som sagt, igår var jag i Österrike och idag är jag i Norge ... ha, ha, förflyttar mig snabbt och älskar Google maps. Maken satt faktiskt igår och tittade på flyg till Japan. Ska bara ta ett snack med min pappa innan vi bokar flyget.

• Tinga

Lapinette skrev 2010-10-06 10:46:04 följande:
    Som sagt, igår var jag i Österrike och idag är jag i Norge ... ha, ha, förflyttar mig snabbt och älskar Google maps. Maken satt faktiskt igår och tittade på flyg till Japan. Ska bara ta ett snack med min pappa innan vi bokar flyget.

Och jag älskar vanliga kartböcker. Vi har en stor rejäl inbunden sak hemma, och jag kan sitta länge och bara bläddra runt i den och fundera på vart jag vill åka.

Så ni har såpass konkreta planer angående Japan att ni kollar på flygbiljetter? När bär det av dit isåfall?

• Lapinette

Tinga - förr var det kartböcker för min del och numera google maps.

Gällande Japan så borde vi åka nu för sen när vi har fått barn tror jag inte att det kommer att bli av (åtminstone inte de första åren). Jag tycker vi borde åka över Påsk (april) då körsbärsblommorna blommar. Annat alternativ är i slutet av maj.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära