• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • dreams come true

Tja, inte allt för dyrt...inte en massa tiotusentals kronor tror jag. Har ingen exakt gräns. EuroDisney vill vi absolut ta med barnen till någon gång. Men väntar nog tills alla är så pass stora att de får ut något av det. Barcelona skulle kunna vara trevligt.
    Vad skulle ni rekommendera, resa med hotell, barnpool och typ bamseklubb eller resa med boende på mysiga B&B´s eller små hotell osv.
    För min del känner jag att det lockar mer med små, mysiga ställen än de stora turistställena. Men det kanske ändå är de man ska satsa på som förstagångsåkare med barn...

• Lapinette

dreams come true - jag är superdålig på barnsemestrar (av förklarliga skäl ). Gällande SPA så vet jag att det finns massor med ställen i Jurmala, precis utanför Riga. Har inte utnyttjat något av dem men var där för en månad sedan och uppskattade verkligen både Riga och Jurmala (som har en milsvid sandstrand ... beroende på vilken säsong ni ska åka förstås).

Tinga - afternoon tea på Ritz http://www.theritzlondon.com/tea/

• Lapinette

Tinga - så klart ni ska prova Ramsey's restaurang och sen tala om här vad ni tyckte . När vi var i London första gången var vi nyförälskade ... så åt knappast och nu senast var vi med svärmor, makens bror + fru och då blir det att anpassa sig. Ta ut svängar ordentligt om ni kan.

• Tinga

Dreams - vi bodde ju som sagt på B&B i Frankrike i somras, med 2 st 2-åringar, och det gick jättebra. Har aldrig bott på stort hotellkomplex med dem, så jag har inget att jämföra med.

Lappis - japp, nu har vi bokat bord för lunch på Ramsays restaurang. Middagsbokning gick inte att göra med så här "kort" varsel (2 mån), men lunch känns helt OK. De har dessutom stängt lör-sön, så vi hade inte så många alternativ att välja på, eftersom vi kommer till London fredag lunch och åker hem måndag eftermiddag.

• Tinga

Lappis - hur går det med reseberättelsen om Slovenien? *kastar sten i glashus, eftersom jag själv tog en evighet på mig att skriva om Normandie*

• Lapinette

Tinga - trodde ni hade "glömt" den. Jag började ju så fint och skrev "live" från Venedig men sen hade vi ingen uppkoppling och jag blev latare och latare. Hmmm... ska summar ihop något i helgen och leta upp vad jag skrev i somras.

• Tinga

Åh nej, Lappis - utlovade reseberättelser glömmer vi inte!

• Tinga

Lappis - för länge sen lade du ut lite länktips här angående boende i London (tror det var från SvD), och jag använde mig av ett av de tipsen när jag nu bokade boende. Vi ska bo på ett B&B; gillade det mycket när vi var i Normandie, och det känns som en bra lösning i London också. Det här ligger nära Hyde Park, fast motsatt sida mot det Hilton ni bodde på. www.athomeinlondon.co.uk/detailsR.php

• Lapinette

Har jag gjort det (lagt in tips om boende)? Varför använde jag mig inte av den när vi själva letade boende i London? Ha, ha .. ibland är man något förvirrad fast jag får nog skylla på att när vi åker med makens släkt så brukar jag tendera att låta honom fixa och boka.

Jag uppskattar också b&b och det var mitt första alternativ i Cannes men dessvärre var vi ute försent så det stället var fullt.

• Tinga

Någon måste ju ta det 100:e inlägget.

Skönt att det är fredag och snart helg. Tänkte att vi skulle boka musikalbiljetter till London de närmsta dagarna; lika bra att ha det gjort. När vi var i New York var vi där en hel vecka, så då kändes det OK att spendera ett par timmar att stå i kö för billiga musikalbiljetter, men i London är tiden mer begränsad, så vi satsar på att köpa biljetterna i förväg istället.

De musikaler vi funderar på är We will rock you (Queen-musik), Billy Elliot och Lejonkungen. Vi har tre kvällar där, så eventuellt ser vi två av dem, men åtminstone en måste bort. I-landsproblem!

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära