• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • Lapinette

Anne - absolut, jag måste ha någon kväll i veckan där jag bara få vara och sen är oftast våra söndagar fria så man hinner ikapp. Värre är de perioder då vi reser mycket för då är inte ens söndagarna några hemma-ta-igen-dagar.

• Lapinette

Trots detta (som jag skrev tidigare) så bokar jag ändå in nya aktiviteter. Kan bara inte låta bli. Ska nu ge bort en dessertprovning i 40-års present till bästa väninnan . Tror hon kommer att bli jättenöjd.

• anne på grönkulla

Gud så gott det lät! Mums. Här har jag en känsla av att höstens helger lär bjuda på en del lägenhetsvisningar, vi bor i en tvåa som vi haft i typ 7 år och jag tror det är dags att kolla på nåt nytt och större. Men vi trivs himla bra, så det ska vara rätt och så ska ju priset bli rätt också...

• Lapinette

Anne - skoj att titta på nytt boende. Själv har jag letat hus sen den dagen vi köpte vår lägenhet (maken håller på att bli galen på mig). Jag trivs jättebra och vi ska inte flytta än på ett par år men jag kan bara inte låta bli att titta.

Att hitta något man tycker om är lättare än att hitta något till "rätt" pris.

• anne på grönkulla

Ja vi letar nog efter en större stadsvåning dessutom, ingen av oss är sugen på hus även om vi till äventyrs skulle gå o bli på smällen, framöver. Så pris lär definitivt vara stötestenen...

• Lapinette

Skulle absolut bo kvar i stan om det inte vore så att vi planerar att få hem ett litet barn om en så där två (står i adoptionskö och blir förhoppningsvis "godkända" som adoptivföräldrar i nästa vecka). Men fram tills dess ska vi fortsätta att njuta av närheten till jobb, restauranger och andra trevligheter.

• anne på grönkulla

*håller tummarna för er* Ja, vi har inte så fasta planer på familj (öven om det vore dags med tanke på vår ålder...) men lär vilja bo kvar i stan ändå - jag VILL tro att det går!

• Lapinette

Man kan absolut ha barn och bo i stan. Jag tror bara att det blir så mycket lättare i hus samt att jag har en dröm om att få ha en egen trädgård. Sen vet jag att det är så mycket mer jobb med hus att jag kanske ångrar mig men jag skulle vilja prova på i några år.

• Lapinette

Sen är det så för de pengarna det skulle kosta för oss att uppgradera vårt boende (har en 3:a idag men vill ha större den dagen vi har barn) så kan vi lika gärna köpa hus. Summan blir det samma.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära