• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • Lapinette

Anne - hur känns det att vara hemma igen?

• anne på grönkulla

Aaah skybaren på Latvija - maken tordes knappt ta dit sina föräldrar (som vi var i RIga med) för han mindes bara hur det var på gamla Intouristhotell förr o så dessutom på 90talet då allihopa blev stripphak typ, men när vi var där för några år sen var det superfint faktiskt. Vi upptäckte oxå att Reval-kedjan köpts upp av Radisson, i Tallinn i somras.

Jorå, här reser vi just nu inte utan boar, antar jag att man får säga, städar o röjer för fullt.

• Lapinette

Anne - maken hade nog verkligen tyckt att jag varit generös (på hans födelsedag) om jag hade tagit med honom på strippklubb . Och visst Reval är numera Radisson Blu. De har 4 hotel i Riga.

Vi är hemma i 3 helger i rad! Fast de är å andra sidan fullspäckade med 40 och 50-års fester. En i förra helgen och två nästa helg. Sen är det dags för bröllop på Rivieran. De har hyrt en villa ute på Cap Ferrat där vi ska ha lunchen/festen och det kommer även vara en cermoni på plats. Låter himla praktiskt .

Förresten, någon här inne som varit på kryssning i Karibien. Det är inte i själva som ska åka utan min mammas sambo som har gett mig i uppdrag och kolla olika alternativ. Han vill nämligen ge henne det i 75-års present i januari men eftersom hon är så jäkla nyfiken och de är som ler och långhalm har han svårt att sitta vid datorn utan att hon kommer och kollar.

• anne på grönkulla

Haha, min man tyckte nog mest det var tacky o ville absolut inte ta dit sina föräldrar men de hade ju läst om utsikten o insisterade. Han var helt blek när vi klev in, men det var ju helt ok, iaf så tidigt på kvällen som vi var där! Latvija är dessutom det gamla Intourist-hotellet, dvs det som ALLA turister o alla andra typ anvisades att bo på på Sovjettiden - men de har fixat upp det rätt snyggt om jag minns rätt. Vi bodde på Bergs, som var helt nytt då, några kvarter bort o var supernöjda minns jag.

I Tallinn vägrade han bo på Viru som alla på motsvarande sätt anvisades till, nu när vi var där.

• anne på grönkulla

Här har vi iaf bokat tågbiljetter för några småutflykter i sverige dels till västkusten nästa vecka, dels till Gävle i höst. Apropå planerade resor alltså.

• Lapinette

Anne - även små resor är resor! Själv så skulle jag vilja klämma in ett besök i Småland och PM och vänner ... har dock bara två helger lediga under hösten och ibland är det skönt att bara få vara hemma och inte ha något inplanerat heller.

• anne på grönkulla

Oj, bara 2 lediga helger i höst! Wow, så inbokad är jag INTE - det är ett nytt liv nu... - men jag kanske blir, vem vet...

• Lapinette

Anne - så här har det varit sen oktober i fjol! Först var det middagar, var bortbjudna varenda helg. Sen lite resor här och där med en jättepik i maj då vi var både i London och New York. Trodde att det skulle lugna ned sig efter sommaren men det verkar som alla fyller jämnt i år. Ska inte klaga för det är roliga saker men vi gillar faktiskt (det kanske inte verkar så) att vara hemma och pula. Fast den tiden kommer nog ... så småningom.

• anne på grönkulla

Jo, men mitt liv har ofta vart så oxå, mycket med jobb o privata besök och resor och sociala aktiviteter. Är ju lite i mellanläge just nu bara men det tar sig nog. Är dock själv rätt beroende av att få nån dag/helg helt för mig själv utan nåt inplanerat då och då...

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära