Lapinette skrev 2010-08-25 09:12:12 följande:
Oupsie - tack för infon! Vilka öar stannade ni vid och var de något att se? Det finns så många olika resor och stopp men jag konceptet med kryssning är ju detsamma. Vart utgick er resa från?Mamma + sambo har rest på kryssningar (i Medelhavet) förr så jag tror de vet vad som väntar. Tror däremot att jag/vi skulle känna som dig, för mycket turistfällor och så vill jag ha friheten att äta vart jag vill och gå vart jag vill när jag är ute och reser. Men som sagt, resan är inte till mig.
Lappis, gillar de kryssningar så kommer de säkerligen vara nöjda med att kryssa i karibien och vi var väldigt nöjda med bolaget som vi åkte med. Trevlig personal och god mat, känns som det viktigaste i sammanhanget
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
.
Vår resa utgick från Fort Lauderdale och vi var sedan ute i en vecka. Det var en lite udda kryssning för den var chartrad av ett annat företag som hade sitt eget syfte med resan, därför gjordes det endast två stopp. Ett på Cayman Islands och ett på Jamaica. Det på Cayman Island var helt ok, vi åkte "u-båt" och kollade på fiskar men den mest populära utflykten tror jag var att bada med rockor. Tyckte dock att det verkade lite läskigt så vi skippade den. Själva staden som vi var i var ganska liten och inte mycket att se. Tydligen skulle det vara ganska billigt med smycken och klockor där men vi hade inte så bra koll på vad det kostade i normalt sett så vi köpte ingenting.
Jamaica däremot gillade vi inte alls. Kändes väldigt mycket som en turistfälla. Vi var i och för sig och tittade på delfiner och lite andra djur och det var ok men alla var på en hela tiden och skulle sälja saker och sånt tycker jag är jättejobbigt. Och innan vi klev iland så blev vi varnade för att undvika att bli lurade och akta oss för ficktjuvar. Men det var andra som var jättenöjda med det stoppet så man upplever ju saker och ting olika. Jag hade dock undvikit en resa med stopp på Jamaica.