• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • anne på grönkulla

ja, en digital fotoram kanske vore en ide trots allt - men har aldrig gillat att ha en massa kort framme - här står bara bröllopsfoton synliga.

Fö så firade vi 5årig bröllopsdag med att äta skaldjur i fredags - det var nice!

• Lapinette

Anne - skaldjur är aldrig fel och grattis i efterskott!

Har nu mailat med skidarrangören och det var en superbra fråga Tinga för det innebär att åka onsdag kväll dvs ingen skiddag på onsdagen och sen måste man lämna lunchtid sista dagen så i princip är det bara 3 skiddagar. Däremot ingår vinet i avsmakningsmenyerna (jag frågade ) samt två vinprovningar. Hmmm... ska fundera vidare.

• Lapinette

Anne - jag hoppas du kommit eller kommer iväg. Fast bättre att fastna hemma än borta.

• Lapinette

Om vi drar ned med bilen i sommar så funderar jag på att stopp på Piggelins favoritställe. Kan ju vara trevligt att göra ett stopp i södra Sverige innan man tar bron över. När man åker tillbaka så brukar vi bara vilja dra rakt hemåt .. men på väg ned kanske det skulle funka.

• Lapinette

Annars funderar jag i banorna:

- Epypten / Nilen
    - Japan
    - Korsika (som vanligt )
    - Rom - Marche - södra Toscana
    - Södra/Västra Sverige och Skagen
    - Pyreneerna - Bordeaux - San Sebastian
    - Skidåkning
    - Riksgränsen - Lofoten

• Lapinette

Blir det Egypten så blir det att glida omkring på Nilen. Åker främst dit för att se pyramiderna etc. inte för en sol och badsemester.

• anne på grönkulla

Jo jag förstår det - samma här! Badorterna är väl ok, men knappast Egypten.

Pyramiderna ligger i utkanten (nja, kanske inte längre) av Kairo, övriga sevärdheter en bit nerför Nilen så en kryssning är nog en bra variant. Tåg eller flyg funkar oxå. Men en vecka är minimum o då känner man sig rätt stressad.

• Lapinette

Tyvärr är det så många ställen vi vill se så om vi åker blir det en vecka men tanken att få bo på samma ställe (båten) gör att det känns mindre stressigt. Har en kompis (som ursprunligen kommer från Egypten) som ska åka ned i 24 dagar i december ... det blir en "riktigt" rundresa.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära