• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

NU har vi hittat ett sommarhus som vi båda är lika intresserade av att åka på visning på i alla fall ... Nästa söndag är sanningens minut!

• Lapinette

Fru E - eftersom han har valt att inte köpa motorcykel så hyr han från ett ställe som bara ligger ca 10 minuters promenad från oss. Slipper då bekosta egen hoj, parkering och försäkring. Han gör så så länge han inte tror att han kommer att åka så ofta.

• fru AM

Mer Ego: idag fortsätter följetongen med "Hyresgästen from hell" a k a "mr Yasuragi". Jag och min bror undviker att vara med vid fortsatta förhandlingar och skickar istället vår lille grymme advokat och vår förvaltare ... 

• Telis

AM, vad spännande! Kan man få se en länk?

• Lapinette

AM - tror det är sommarhuset som Telis menar ... och jag är också nyfiken!

• Fru E

AM-båda

Lappis-smidigare att hyra om man inte har garage. Jag köpte an gammal veteranare för billig peng så betalar knappt ingen försäkring eller skatt, perfekt!

• Lapinette

Fru E - vi har garage men på den platsen står ju vår bil. I hörnan där vi står har vi sällskap av 3 motorcyklar men det kräver ju en något mindre till garageplats och som sagt maken kommer nog endast använda cykeln lite då och då ... för till jobbet promenerar han och bil använder vi endast någon gång i veckan (helg).

• Telis

BS, jag glömde svara dig igår - ja, Televinken har fullkomligen ÄLSKAT babysittern! Nu har vi ju lånat den men den hade varit värd vartenda öre och lite till så mycket som han gillar den. Men Bumbon har han inte gillat överhuvudtaget däremot. Har du haft Astrid i den eller har hon legat mycket på golvet?

AM, tack för länken. Kööööp! Det där törs jag inte visa för min man, han skulle dö av avundsjuka. Finaste delen av skärgården!

Har du en länk till Mr Yasuragi så kan jag ta den också. Det är ju inte utan att man är lite nyfiken på karln.

• Parnassia

God morgon!

Grattis till fasterskapet Vickan hoppas den nyblivna moderns mår efter omständigheterna väl!

Jag vill också se sommarhuset AM! Spännade!

Svar på tråden Livets toppar och dalar