• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia

AM - förresten.. tycker att du ska bli miljadär på riktigt och köpa ett annat av mäklarens objekt.. en egen ögrupp.... VILKA trådträffar vi skulle kunna ha där!! hihihii!

• Fru E

Ore, Vickan-tack vårt kök är relativt litet så vi valde att ha integrerad eftersom det inte ska bli för rörigt intryck. Låg ljudnivå är ett krav från oss med eftersom vi har öppet i nedervåningen, lampa som lyser i golvet borde vara smidigt när den är integrerad så ser man när den är klar och igång men tja vi får se. Kollade med på Gram men svårt att veta hur mycket man ska lita på recensionerna etc med.......det är egentligen bara att bestämma sig för en och beställa

• Ore

Fru E: Valde också samma märke som på kyl, frys, ugn och micro. Fast stökade till det och valde ett annat märke på spis, och yttarligare ett annat på fläktkåpa.

AM: Det ser ju underbart ut! Kan verkligen se Livia och Hektor springa omkring där och leka! (Övervakat under några år till, dock!)

• Ore

Kan för övrigt tänka mig att det är trevlig att sitta på bryggan bredvid maken och dingla med benen, samt ha varsitt vinglas i handen. När barnen har somnat

• Fru E

Ore-vi hade tänkt ha samma märke på allt men fastnade för Bosch kyl/frys och Eloctrolux ugn och spishäll och kommer antagligen att välja fläkt från Gram och då återstår mikron som nog får följa spishäll/ugn

• Parnassia

Vickan - Funderar på det där med 11 försök med sugklockan...

Om varje drag räknas som ett försök så hade nog vi 8 eller 9 "försök" när E föddes. De drog/höll emot så att hon inte skulle åka tillbaka vid varje värk...

• Parnassia

Ser nu att jag missat en del av diksussionen. Skrev innan jag läste ikapp.

E hade också märke på huvudet, som en ring efter sugklockan och ett litet skrapsår, som en tioöring kanske. Det läkte superfort. Och någon conehead var/blev hon aldrig.

• Parnassia

Bedövning minns jag inte riktigt nåt om. Men det som jag minns är att läkaren nöp mig när han skulle få dit den!

• viktualia

Parnassia - åhå.. hemskt läbbigt låter det...

En helt annan fråga: nåt smart tips på glutenintroduktion?! Mugglan tipsade om smörgåsrån, men det tycker Trollet inte är så intressant. Han suger lite på det men får inte i sig många smulor....

• snaily

AM
    Ett Riktigt Timmerhus! KÖP!
    Eller ännu hellre - köp och ge bort till fattiglapparna snigel och snigelmannen.

PB
    Usch så sorgligt för Aleta och hennes man!

Svar på tråden Livets toppar och dalar