Godmorgon!
Hihi..Heloise, då har du haft lite njutning utanför köksfönstret!
Hoppas att det går bra hos barnmorskan.
Aleta, vår granne har äntligen hittat ett annat hus att bosätta sig i med sin familj. Så det hela löser sig.... För oss iallafall.
Villemoa, åh! vad mysigt med tjejkvällen!
Passion, Jag förstår att det har satt spår, att bli utsatt för hot och våld på arbetet, usch vad läskigt!
Jag har bara haft så svårt att sätta ner foten mot honom för våra småtjejer har lekt med varandra i flera år.
Jag har tyckt lite synd om familjen, då mamma o pappa alltid har jobbat mycket, stressat och haft svårt att få ihop sitt livspussel. Vi har hjälpt dom med allt från barnvakt, hämtning-lämning av barn till dagis-skola, lånat ut saker mm.
Man märker inte på en gång, utan det kommer krypande det där med att gå över gränsen. Han var inte så i början, utan blev så med tiden, att han gjorde sig hemmastadd hos oss. Han har lånat skottkärran, gräsklipparen, verktyg mm utan att fråga. Fast där bet faktiskt min man ifrån och sa att han inte ville springa och leta efter våra grejjer på derass tomt utan förväntade sig att man måste fråga först.
Han lånade alla möjliga saker och låste sen in det i sitt förråd. Det kan man kalla stöld!
Det är ju inte klokt att man ska be att få tillbaka sina egna prylar. Man förväntar sig att de ska stå där man har lämnat dom.
Jag snodde in mig själv i ett spindelnät, men man ska vara rakryggad och bita ifrån bara. Jag låser numera dörren och det har han ju märkt eftersom han inte längre bara kan kliva rätt in. Han har tom kommenterat det. Jag har sakta börjat att markera att vi inte uppskattar hans självklara besök. Säger ifrån om de ber om barnvakt, för jag kanske inte vill slösa en hel lördag på att vara deras barnvakt när de ska till Ikea och sedan inte kommer hem som avtalat! Om våra tjejer leker så är det ju inga problem, då har dom ju kul tillsammans. Det jag menar är om vår flicka är borta på kalas eller inte hemma och sen kommer hem o granntjejen då leker i hennes rum , kammar hennes barbies och sitter i hennes säng så känns det inte bra. Jag tycker att mina flickor har rätt bestämma om de vill ha besök på sina rum.
Oj, nu har jag bara bläääää....på grannarna. Sorry!!
Nu är de ju på väg till ett annat hus långt från oss....
Kram på er!!