• dfk

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hej pappersmufflor och slemmisar!

Bruttan, du verkar ändå ha mycket tålamod men denna exkarl. Varför ska det behöva vara så? Varför finns det puckade män (eller kvinnor)? Jag tycker att flera i min omgivning verkar ha det såhär med sina ex. Verkligen tur att barnen har dig till mamma!!♥

Kram på er

• dfk

Ingenjörsbruden, klä dig varmt för utflykten, glöm inte långkalsongerna! Här ser det också ut att bli en fin dag, solen skiner!

Fru Sy, jag mådde också jätteilla under båda mina graviditeter och var matt, yrslig och enormt trött. Kände mig som en trasa. Så tyvärr verkar det vara så olika hur man mår.
    Men det är ju ingen måttstock för hur man som kvinna ska va eller ska orka/klara, "suddar bort dina tankar".

Tänk att det redan är torsdag. Tycker att veckorna bara flyger fram.

Kram på er♥

• dfk

Blomman, ont i skinkan.. hm, vilken jämförelse

Muggles, Vad mycket svårt du har varit med om, jag håller också tummarna för dig!

Lanovia, vilken liten busloppa! Rolig bild!

Flamman, spännande grejjer det där med dropparna!

Har precis ätit en jättegod kycklinggryta mums.... Känner mig nu sötsugen, kanske ska jag tvinga ut maken för att köpa lite mörk choklad eller lakrits eller hallonremmar...

• dfk

Aleta, jag bjussar till alla som vill ha♥

Vad spännande med ditt samiska ursprung. Jag är väldigt intresserad och fascinerad av just samer. Tycker det är häftigt att vi har sådan kultur i Sverige. Finns det någon likhet med kulturen hos indianer el. eskimåer? Vet inte varför jag tycker att det kan påminna med medicinmän , vise män, joik och att det finns en själ el. liv i stenar, träd mm. Men jag kanske är helt ute och cyklar.

Bruttan, bra artikel!

• dfk

Heloise,Jag blir så ledsen över att läsa om vad ni går igenom! Jag kan verkligen förstå att det tär på krafterna och att du mår fruktansvärt dåligt. Det finns inte rättvisa i att ni ska befinna er i all oro och stress över hur liten eller stor skadan är. Jag kramar hårt och önskar att jag kunde vara till någon hjälp!

• dfk

Lanovia, vilken busloppa hon är! Det måste vara full fart!

Villemoa, skönt att knytet ligger kvar åt rätt håll!

Många kramar till alla♥

• dfk

Villemoa, åh, vad spännande!!!!   NÅgon som har hört något mer??!!!

Daa, ja ring redan nu och hör efter så slipper du fundera eller oroa dig.

Blomman, fy vilken gubbe, vad oartigt och fräckt!

Flamman, Jag håller på din teori! Det är klart att du ska prata med dina barn när de frågar, är ledsna eller oroliga. Det har jag själv gjort när vi hade världens megakris förra året. Jag grät och grät och hade nästan givit upp hoppet om att det skulle gå att reparera. Barnen såg, hörde och kunde uppfatta mer än vad vi ville tro att de gjorde av alla bråk/tjaffs. Det vart nästan som en lättnad när jag pratade med dom och förklarade situationen.  Det är klart att de även nu i efterhand kan bli oroliga, men det är ju bara sunt att släppa ut en ventil och få sätta ord på alla känslor. Tjejerna ville att jag skulle lova att vi aldrig skulle skilja oss. Men det kan man ju inte lova. Det är svårt men jag tror man vinner på att vara öppen och prata med barnen! Bra gjort Flamman!

Heloise, vad härligt med lite annat att tänka på, det låter som att det var rätta medicinen just nu! Lilla Elise kommer ju alltid att vara er älskade Elise♥

Kram

• dfk

Villemoa!! Stort GRATTIS!!! Tänk nybliven tvåbarnsmamma! Skönt att allt gick så bra. Nyfiken på hur lilla pluttan ser ut♥

Ninnis, hoppas att blodet nu ska hålla sig borta, jag hade också lite småblödningar, man blir först spak och skärrad. Jag ringde till MVC för undersökning första gången jag fick blödningen, men det var ju ingen fara. Det verkar som att fler i tråden också har haft det, kanske kan lugna lite. Bra att du inte tänker vara orolig som du skrev.

Flamman, vilket fint samtal maken hade med era tjejer. Det är förlösande att få prata om svåra eller känsliga saker!

Jag har varit ute i skogen och hittade massor av fina kantareller, de var inte helt frostbitna, utan såg fina ut. Kan bli gott till pannbiffen imorgon.

Kram

• dfk

Godmorgon alla piggmörtar!

Hvidis, sura gubbar tar vi och hivar iväg, här får det bara plats gosiga och osura gubbar!

Lanovia, Grattis!! Vilken fest du blev överraskad på!

Blomman, underbar farsdag ni fixade för sambon!

Själv hann maken upp innan mig... Jag ställde klockan för att gå upp tidigare, men se vid halv 8 kunde han inte ligga kvar i sängen utan var uppe och fixade i köket. Voila så var frukosten klar... snopet. Men men han fick farsdagpresenten och en fin ros då.

Villemoa, vad bra att de vill kolla så amningen kommer igång.

Aleta, jag har nog inte sagt det men Grattis till ditt jobb!

Daa, jag kommer ihåg det där med alla kuddar.

Ninnis, gullig present!

Bruttan, hur mår du då?

Kram på er alla!

• dfk

Blomman, vad mycket  du skrapade ut, otroligt! Hoppas att det ska funka lite bättre nu då.

Villemoa, jag vill gärna se!

Flamman, vad gulliga tjejer som fixar för pappa!

Av oro kan mensen också dröja, varför inte ta ett test om du vill veta helt säkert.

Kram på er!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans