• dfk

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Vad kul Ninnis med så många befruktade ägg, håller tummarna!
    Jag håller också tummarna för dig passion att du ska få din lillskrutt-skrutte som ska heta något på E!!

Sonja, du har inte förväxlat min man med din man? Jag lider med dig, men vet hur gosiga de kan va! I längden tär det och det är klart att du inte ska behöva stå ut med ett helt oacceptabelt beteende. Hoppas att din man också nu börjar inse vilken diamant han har till fru! Kram

Andbeyond, kul med en tjej!

• dfk

Oj jag hann inte läsa det du skrev sist! Anpassa dig inte till hans humörsvängningar, stå på dig! Du tänker klokt och sunt, och vare sig han vill eller inte så måste han gå på samtalet, därmed basta! Han riskerar att bli av med sin fina fru och familj, nu får det vara slut med det! Jag blir också upprörd!
    Jag menar förresten Flamman! Sorry för ihopblandningen!

• dfk

Flamman,Nej precis! jag håller med dig!! Ha en trevlig lunch nu!

• dfk

Hej Cantaton, vad roligt att se dig här i tråden!

Bruttan, oj snö.... Det känns långt bort för mig.  Verkligen brrr! Jag nickade instämmande när jag läste vad du skrev med barnen. Min äldsta är ju 14 år och det värmer när man fortfarande får kramar. Från 10-åringen får man fortfarande kramar o pussar ofta.Man är nog inte så tokig som mamma ändå!
    Du har ju dessutom 4 tjejer att krama, lyckans ost!

Familjen H och P med lilla Elise, stora stora kramar till er!!

Aleta, låter trevligt med en kväll med skratt, det behöver du!

Jag håller tummarna för att ägg och sprayningar ska gå bra ,till er som kämpar!

Stora höstkramar

• dfk

Åh, Bruttan haha du vill åt filten väldigt mycket hör jag! Vilken dignande lista på härliga åkommer man kan drabbas av. Här har vi också gått igenom samma vemödor.

Jag kommer speciellt ihåg de äckliga krypen som sprang omkring på tjejernas huvuden för inte så länge sen.

Passion, börja skriv lite redan nu vettja! Så du samlar på dig lite ideér och reseach.

Fru Sy, hoppas att det snart släpper och att du mår bättre sen, låt din mamma få komma o pyssla om dig lite!

Heloise,underbart besked!

Aleta, jodå, här är det full rulle. Men ikväll gör maken tre-rätters och ska skämma bort mig. Det ska bli härligt! Så ska vi mysa alla i soffan och titta på film. Jag har börjat smutta på en jordgubbscider redan.

Villemoa, älskar biblioteket!

Sist satt jag och 10-åringen o spelade schack där i en myshörna. De har gjort vårt bibliotek mycket trevligare o mysigare. Finns en mamma-Mu hörna för de minsta med fåtölj, koja och sittpuffar mm, en hörna för de lite äldre med schackbord, datorer och myshörna och en ungdomshörna med soffgrupp o lite tuffare inredning. Sedan finns det fler små vrår o ställen för vuxna där man antingen kan sitta för sig själv o läsa eller en större sittdel där man kan sitta tillsammans med andra o läsa tidningar o ta en fika. Jag kan lugnt stanna där i många timmar. I love böcker!

Ingenjörsbruden, instämmer!

Kram på er alla, ha en fin fredagskväll!

• dfk

Heloise! Jag känner mig så ledsen över det svåra ni går igenom
    Jag skickar många många kramar till er familj!!

• dfk

Ninnis, stor kram från mig också♥

Bruttan, hoppas att ni får superkul i Stockholm! Är det du och alla töser som åker?

Aleta, tack för tips med ♥

Heloise, hoppas att det går bra idag med alla provtagningar o tester på lillskruttan!

Passion,Tack för soppreceptet också, kanske blir till helgen...

Vet inte om jag har berättat förut men jag har en lillasyster som är 9 år yngre än mig, om bara någon vecka så ska vi träffas för första gången!!! Jag är som ett asplöv bara jag tänker på det. Jag har iallafall nyligen sett en bild på henne och hon är sockersöt min lillsyrra. Vi har haft kontakt via mail från i somras ,Men på riktigt det är ju så nervöst!! Vi är så lika till våra personligheter, har liknande intressen och våra liv har många drag av varandras... fast vi har haft helt skilda uppväxter och familjer. Vi har ju aldrig träffats, men ändå är det som att vi har kännt varandra i evighet.

• dfk

Flamman och Lanovia, personregistret på skattemyndigheten, där kan man söka sig fram efter släktingar el. familjemedlemmar! Vi har vetat om varann förut men nu är det dags för att träffas på riktigt, tjiho!

Flamman, håller tummarna för att bilen blir såld och så skönt att höra att det är lite bättre med makens humör. Förstår att det tär plus om ekonomin inte är på topp!
    Jag o maken har själva varit där på botten av hur man kan ha det ekonomiskt, det är stressande och suger massor av energi! Vi har kommit på fötter nu efter många år, det är en stor lättnad.

Aleta, vad mysigt med en resa såhär på hösten!

Fru bygg, förstår att det är tufft med att leva mitt i renoveringar, här hemma har det varit så i omgångar. Det är påfrestande för relationen!
    Skönt med ett positivt besked för E.

Villemoa, när är det dags?

Soldemor kram från mig med!

Daa, gå ner i tid, det behöver du!

Kram kram till alla!!

• dfk

Tjihooo, nu är arbetsdagen slut!
    Nu blir det lite träning, sedan handling och matlagning till att pladask i soffan mys med familjen!
    Imorse snöade det stora stora snöflingor som la sig som ett fluffigt duntäcke, men nu är allt bortsmält. Får se vad det blir för väder i helgen.

Stora kramar♥

• dfk

Fru E, stora kramar för din förlust med mormor!

Flamman, ja sova får man göra sen tydligen, stackare!

Villemoa, vad mysigt med Bruttanbesök! Vad roligt att ni träffades!

Ninnis, håller tummarna än!

Heloise, vad härligt med ett avbrott med badning av lilla Elise. Vad jobbigt med vattkoppor o undersökningar...

Igår kände jag mig som en pizzabagare... Gjorde 4 plåtar pizza, nu har vi massor i frysen också. Skönt att ta fram när orken inte finns med matlagning. Tjejerna fick göra sina med tillbehör på. Kul att involvera familjen med matlagning tillsammans. För ofta är det bara jag eller bara maken som står för köket. Jag vill ha ett levande kök med både stora o små som umgås tillsammans när vi lagar mat. Nackdelen är ju vårt lilla minikök, ja ni vet  säkert hur ett kök kan se ut när man bor i radhus alá dockhus.

Jag vill ha ett stort lantkök "drömmer"!

Kram o puss på er!♥

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans