• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

äh räcker inte med en futtig kram men hoppas det tar er en bit på vägen *skickar massa fler kram*

• lanovia 08

Dumt att lärarna motarbetar de elever som är duktiga och slapplärda. Borde ju verkligen inte vara så.

• lanovia 08

Fru sy jag tyckte det varierade väldigt mycket från dag till dag hur jag mådde. Känner igen mig mycket i din beskrivning och att man bli orolig när man inget känner.

• Aleta

Tack Daa.
    Fälgar!

Sonja, det låter verkligen oroväckande! Du borde be dem skaffa den här boken på skolan så att de får lite ny input. Om hon redan är klar med deras böcker ska hon givetvis ha nästa årskurs och nästa och nästa. Klarar de inte av det ska de söka stöd hos andra lärare eller också kan det behövas en mentor om det är extremt stora hopp det är frågan om. Det ska inte finnas något stopp. Behöver man accelerera till t ex universitetsmatte innan man är 11 år så ska man få det.
    Vi delar ut Nobelpris i Sverige, men några Nobelpristagare lär vi inte få om de kvävs redan när de är 7 år. (Sverige är ett av västvärldens sämsta länder på att ta hand om begåvningar...jante...)

Fru sy, då ska jag tala med hennes lärare och förbereda henne på vad som kanske kommer.

• lanovia 08

Ninnis förresten, nej vi tar inte hunden med oss på resan kom fram till att hon får det bättre här hos mina föräldrar än. Blir lättare för oss också, underlättar ju t.ex. otroligt mycket med boende.

• lanovia 08

Nej nu måste jag sätta fart. hinner jag tittar jag in senare, annars får ni ha det så bra.

Bruttan förresten tror inte vi hinner hälsa på er.

• Sonja68

*kikar in igen medan jag väntar på att mitt hemmagjorda the ska dra färdigt*

Vi är fortfarande krassliga. Jag var jätterisig imorse. EFter att ha ätit sen frukost så tryckte jag i mig tabletter och tvättade upp mig och formligen släpade mig iväg till återvinningsstationen (höll på att svämma över med sopor här hemma), handlade mat, köpte pizza (orkar inte laga mat idag).

Kikade in i T:s garderob imorse och insåg att hennes ben vuxit enormt på längden och att hon knappt har ett par byxor som passar längre. Skolan börjar på måndag. Shorts o kjolvädret verkar vara över här :-S Greps av panik!

Så när jag ändå klivit ur pyjamasen så släpade jag med mig T till barnklädesaffären.
    Det var jättesvårt att hitta byxor till henne. Hon har långa ben men är jättesmal så allt är för stort i midjan. Tillslut hittade vi två par jeans. På rea 70%. Gud, vad glad jag är att de föll henne i smaken, för PRISET föll MIG i smaken: Betalade 78 kr för ena paret och 105 kr för andra paret Det mina vänner är inte så vanligt här på vår lilla ort där vi inte har några såna där billiga klädkedjor som HM, KappAhl eller Lindex. Och det var rejäla jeans, verkar vara riktigt bra "kvalisort"!

Dagens positiva grej alltså Det gäller att glädjas åt det lilla...

• passionsblomman

Aleta! Gött att se dig här igen! Du är ju vår ädelsten!

Prata med lärarna!

Eller, det hade jag gjort. Bättre att förekomma än förekommas. Särskilt om det gäller problem. Dem ska man inte ge skuggan av en chans!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans