• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Heloise: vad härligt att ni hade en bra helg!! Jag undrar om jag inte har en ichias nerv i kläm eller vad man ska kalla det. Har haltat runt hela dagen. Med Moa tedde sig foglossningen på ett helt annat sätt, mest i höfter och ljumskar då. Man blir inte klok på det här alltså..

• Daa

Här var det lugnt idag. 

Heloise: låter som att ni fick en fin helg. Härligt att höra.

*vinkar till Solde* Jo, här hamnar jag rätt ofta...

Ingis: hur går det på jobbet?

Jag är på jobbet med min pansar-BH och än så länge känns det riktigt bra med den. Såg mig i spegeln på morgonen och ordet som kom upp var "Amazon". Tur att maken gillar amazoner. Fast det förstås, de han gillar är ju såna som har riktiga fälgar.

Många kramar till er alla.

• Ninnnis

Hej!

Jag är tillbaks på jobbet fem veckor, det känns bra att ha det att se fram emot.

Usch och fy för att ha så ont, Villemoa

Härligt med kompishelg, Heloise. Jag vet precis hur det är att ha nära vänner alldeles för långt bort. Men det är kvalitetstid när man väl ses i allafall.

Blommis, kram på dig! Jag hoppas att det ska bli abra kadabra på riktigt den här gången.

Ingis, hoppas det går bra på jobbet idag! Tänk vad tiden går fort...

*fnissar åt Daas fälgar och pansar-BH*

• Ninnnis

Sonja, hoppas ni har kryat på er.

Lanovia, ha en trevlig resa norrut!

Blommis igen, vi åt också kräftor i helgen. Mums!

Fru Sy, hur mår du?

• Fru Bygg

Villemoa, usch vad jobbigt att ha så ont. Hoppas du får hjälp hos barnmorskan!

• ingenjörsbruden

Hej hopp i lingongskogen!

Här går det i 190....ligger ner i kurvorna m plyschsoffan!

Det går fantastiskt på jobbet! Kul att jobba o många som vill prata! Så jag TRIIIIIIVS!

Dock var jag lite ledsen när jag gick i morse.....kunde inte gå utan att väcka Busan o pussa lite på henne....tänk va tiden har gått fort!

Maken har fått ta HELA nattpasset så jag fick sova huuuuur gooooott som heeeeelst! Dock osså lite vemodigt...men t det priset tar jag gärna en hel natts sömn utan att tveka!

Kommunikationen hos oss är osså dålig.....så dålig så att jag glömt hur man gör......svarar på tilltal o allmänna saker o så.....men inte många knop görs för relationen....maken har ju i 1,5 år lagt all tid o energi på huset...... o alltid varit för trött för att prata.....tom sagt "men guud va du kan snacka"....då tycker jag inte det är så roligt....o de senaste gångerna när jag försökt förklara att jag inte mått bra....så har han bara blivit arg o irriterad o jag ledsen o sen har vi inte pratat på ett par dagar.......så ja....NU är jag tämligen feed upp med att vara ledsen hela tiden....så nu skiter jag i att han inte pratar MED mig (till mig gör han) o så försöker jag göra mig själv lycklig! Har tänkt börja sjunga i kör igen.....o lite annat sånt som jag mår bra av!
    Maken har varit hemma i 6 v o har passat Busan ett par timmar 3-4 ggr...typ när jag kört o handlat. Han frågar INTE om där är något JAG behöver göra....utan förutsätter att jag SKA passa BUSAN......har jag sagt det innan? HAN kör SITT race!
    Så semester har vi INTE haft...varit vid havet en em, shoppat 1 gång o så hade vi det rätt mysigt på min födelsedag m god lunch o familjemys.....annars INGET!
    Så jag har åkt runt o träffat mina kompisar, hälsat på mina föräldrar, myst med min syster o hennes barn. (hon funderar mkt på skiljsmässa)

Så ja...sorry att det blev ett sånt egoinlägg.....bara få det ur mig så jag kan lägga tid på er istället!

• Sonja68

halli hallå i tråden!

Välkommen tillbaks till jobbet Ninnis, och jobbsufandet Hihi!

Katja är fortfarande väldigt hostig, så hon får vara hemma. Själv är jag bättre, så jag jobbar halv dag.
    Har varit med Tanja på skolan. Första dagen i första klass Jag fattar det inte...
    En gullig klass på elva elever. 5 flickor och 6 pojkar. Hon får sitta med en kille på var sin sida. Ena killen vet jag är, precis som Tanja, rätt så utvecklad i sitt skrivande och läsande, så de kan nog sporra varann och jobba ihop. Hoppas jag.
    Fröken var jättegullig. Hon är musikalisk och har gitarren hängandes i klassrummet. Mitt vad det var så drog hon ner guran och drog av en låt med ungarna. Jättekul
    Verkar som att det kommer bli mycket sång och musik mao, vilket min Tanja gillar.
    Det enda som oroar mig, förutom det jag nämnt tidigare, är att det luktar mögel i kapprummet. de har haft problem med det i skolan förut för flera år sedan, men då renoverade de. Det var en till mamma som uppmärksammade det och frågade om jag kände nåt...

Fälgar o pansarBH Daa, du är för kul!
    Min maken han stapplar numera omkring med en rymdstövel, "space boot" Bad honom ta på sig en glaskupa eller helst slalomhjälmen... så är förvandlingen till Kosmonaut fullbordad

• Sonja68

Ingis: Låter inte alls kul... Det blir ju som att ni är ensamna i relationen fast ni är två. Eller rättare sagt ni är ju tre nu med Busan. Hon är den sammanhållande länken.
    Klart du ska börja i kören igen!! Det är underbart för själen...  När jag håller på och ruttna där hemma på min lynniga make, då är kören som en lisa för själen. Ger mig kraft att orka fortsätta liksom.
    Men ni borde onekligen ta tag i detta, för det är jobbigt att vara ensam i tvåsamheten...
    KRAM på dig Ingis!

Kul att det är kul på jobbet i alla fall! Gissar att kollegorna saknat dig Det skulle jag ha gjort!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans