• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-08-23 14:39:10 följande:
    Men VAD är det med BT som tar bort radbrytningarna och krånglar!!!

Kommer du i håg för 2 år sen hur struligt o jobbigt BT var då? Man blev utkastad osv......teknikensvunder

• ingenjörsbruden

Kaffedax!!!

Någon som MÄRKT att jag är tillbaka på jobbet????!
    Nu kommer ni snart att längta tillbaka till när jag var mammaledig! *hahahhahahaha*

• passionsblomman

ingenjörsbruden skrev 2010-08-23 14:42:57 följande:
      Kommer du i håg för 2 år sen hur struligt o jobbigt BT var då? Man blev utkastad osv......teknikensvunder

I KNOOOOOOW!!! Därför vill jag gärna inte märka att det visst är skalbaggar i farten igen...

• passionsblomman

ingenjörsbruden skrev 2010-08-23 14:44:13 följande:
    Kaffedax!!! Någon som MÄRKT att jag är tillbaka på jobbet????! Nu kommer ni snart att längta tillbaka till när jag var mammaledig! *hahahhahahaha*

• Sonja68

passionsblomman skrev 2010-08-23 13:46:10 följande:
    Ingis, är din make hemma nu då med Busan?För det brukar kunna vara en väldig vändpunkt. När man byter roller brukar insikter om hur den andre haft det plötsligt liksom ramla ner i skallen.

Jo, det var vad jag också tänkte på, men inte hann skriva...
    Föräldraledigheten kan få din man att omvärdera saker och ting...
    När min make var hemma med lilla K, som var 9 mån när jag började jobba, så efter nån månad så där, när allt ramlat på plats och han fått in sina rutiner med barnen (T var ju på dagis 15 tim/v då), så kallade han det helt plötsligt inte längre "semester" att vara hemma med barnen (motsvarigheten på ryska innehåller nämligen ordet semester).
    Kan inte säga att vårt förhållande just då blev bättre, han spelade väldigt mycket martyr under den tiden (jag pendlade, åkte tidigt, kom hem sent), att allt låg på honom osv. Så fort jag kom hem så räckte han över ungarna och släppte allt och sa typ, "här har du, nu är det din tur att ta hand om dem, jag är helt slut" Vilket jag såklart förstod. Men att jag jobbat och var trött hade han ingen förståelse för. TROTS att när jag var hemma med barnen så var situationen den omvända, men då behövde han VILA efter jobbet och jag... ja, jag var ju mammaledig... och hade "bara" varit hemma.
    MEN: till syvende och sist: Efter 4 månaders pappaledighet (eller var det 5?) så har han aldrig mer kallat det att "bara" vara hemma med barnen. Han förstår nu det där med att "sno ihop", frukost, lunch och middag, med småbarn snoendes kring benen, inte är så bara och kräver planering. Han fattar liiiiite mer vad handling av mat, matlagning och sån't går ut på och vilken tid det tar.
    Framför allt fick han en väldigt fin närhet och kontakt med sina barn Och familjen blev än mer viktig för honom.

Hoppas din man kommer till insikt, och att ni får till stånd ett bra snack så småningom.
    *kramar igen*

• Sonja68

Blommis: Så fruktansvärt tragiskt med den lilla flickan
    Mammahjärtat blöder när man hör sånt. Fy vad livet är orättvist

Klart man måste få vräka ur sig och vara ego här!! Det gör jag hela tiden... Och jag personligen blir glad så fort jag ser din passionsblomma i tråden, för den syns inte så ofta nu. Och i Tanttråden lyser den helt med sin frånvaro. Förstår dock att du inte orkar vara "överallt".

• passionsblomman

Sonja, gulle dig.

Nej, det blir lätt att man glider över till ett ställe för man vräker ur sig något där, och sedan blir det liksom dublett av det hela.
    Och i IVF-tider och allt som rör det, så blir "den andra" tråden lätt att fastna i, eftersom det där är så många som har genomgått det helvetet.

här har väl varit lite dött nu i sommar och med flera mammor som inte längre har samma tid som innan barnen kom. Det fattar man ju. Och nu kommer hösten ien, då bli hela BT mer aktivt.

Men tanttråden, den har en lite annan förklaring.
    Jag inboxar!

• Sonja68

Vet ni... jag mår illa...?! Va' f-n är detta nu då?! Jag vill inte ha magsjuka uppå allt detta nu... Blä...

• ingenjörsbruden

Sonja68 skrev 2010-08-23 14:53:34 följande:
      Jo, det var vad jag också tänkte på, men inte hann skriva...Föräldraledigheten kan få din man att omvärdera saker och ting...När min make var hemma med lilla K, som var 9 mån när jag började jobba, så efter nån månad så där, när allt ramlat på plats och han fått in sina rutiner med barnen (T var ju på dagis 15 tim/v då), så kallade han det helt plötsligt inte längre "semester" att vara hemma med barnen (motsvarigheten på ryska innehåller nämligen ordet semester).Kan inte säga att vårt förhållande just då blev bättre, han spelade väldigt mycket martyr under den tiden (jag pendlade, åkte tidigt, kom hem sent), att allt låg på honom osv. Så fort jag kom hem så räckte han över ungarna och släppte allt och sa typ, "här har du, nu är det din tur att ta hand om dem, jag är helt slut" Vilket jag såklart förstod. Men att jag jobbat och var trött hade han ingen förståelse för. TROTS att när jag var hemma med barnen så var situationen den omvända, men då behövde han VILA efter jobbet och jag... ja, jag var ju mammaledig... och hade "bara" varit hemma. MEN: till syvende och sist: Efter 4 månaders pappaledighet (eller var det 5?) så har han aldrig mer kallat det att "bara" vara hemma med barnen. Han förstår nu det där med att "sno ihop", frukost, lunch och middag, med småbarn snoendes kring benen, inte är så bara och kräver planering. Han fattar liiiiite mer vad handling av mat, matlagning och sån't går ut på och vilken tid det tar. Framför allt fick han en väldigt fin närhet och kontakt med sina barn Och familjen blev än mer viktig för honom.Hoppas din man kommer till insikt, och att ni får till stånd ett bra snack så småningom.*kramar igen*

Ja precis....lite det jag hoppas på....maken har ju varit jättetrött på kvällarna så jag har fortsatt ta hand om disk o busan......först när hon somnade så kunde jag osså ta det lugnt vid tvn.....men det finns inte på kartan att jag kommer att sätta mig framför tvn direkt när jag kommer hem o bara strunta i Busan...då är det GOOOOOS-time!.....men HUSHÅLLSARBETEN....pha,.....DET kommer jag INTE att göra.....jo...skölja av min tallrik! Snällt va?

Jag vet att familjen är viktig för honom....men hans prioritering suger big-time.....det går INTE att köra på när någon är feed-up o inte orkar mer.....SÅ viktigt är det inte att måla eller städa i garaget....men ja.....denna punkt har varit väldigt öm.....jag har klagat sen i våras....men han har tydlligen inte fattat utan kört på...för vi är snaaaaart färdig....det där tar bara halv dag att måla (blev 4 heldagar)......så ja.....men ja eint BITTER! Haahahahahaha

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans