• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Låter som ett spännande program Hvidis: lite flytande så där men intressant, å andra sidan tror jag nog att det kan finnas en del jobb i det området, men det är alltid lite svårt med utbildningar som är breda, det är lättare om man läser till lärare- då söker man sedan lärarejobb

Ninnis: härligt med ridningen, jag saknar hästarna så att jag blir galen i perioder, är uppvuxen med hästar( mamma och pappa har stuteri) och red hela min uppväxt, och framtills jag var 22, då jag sålde min ridhäst. Min svägerska har 2 ridhästar och min svärmor en, så det är egentligen ingen brist på hästar, det är bara jag som är bortskämd med att ha egen häst. Jag funderar ibland på om jag ska börja på ridskola, kanske gör det sen när bebben är ute Vad är vovven för ras? Våra kompisar i Kinna hade en otroligt trevlig golden tik, jag blir ju så hundsugen ibland, men så tänker jag på hur låst vi blir, och att det är helt fel tid att utöka djurbeståndet, när man ska ha en bebis. Det räcker gott och väl med de 3 katterna, som just nu är väääääldigt billiga

• Norrskensflamman

Blomman: Du fick rätt. Flamman it is.
    Tyckte nicket passade bra. Ett klart ljussken i norr som sprakar över natthimlen och flammar upp ibland 

• Norrskensflamman

Hvidis: Jag blir också så trött på att höra att jag borde dammsuga och städa. Sen när jag gör det så är det inte bra eller så distraherar min familj mig HELA tiden: "KOm hit med det, gör det, jag är hungrig, jag är törstig, jag har bajsat, har du tvättat det,  VAR är det..., Maaaaaamaaaa, kan vi inte gå till badhuset, snääääälla, Maaaaaammaaaa, K slår mig, Maaaaammaaaa T städar inte upp i vårt rum" och så vidare i all jävla oändlighet. Ovanpå det så ringer det på dörren så fort jag grabbar tag i dammsugaren (helvetesmaskinen). Jaha, på med kaffepannan, sitta vara trevlig (det ÄR trevligt med gäster, men ibland så har vi folk hos oss från morgon till kväll och då blir det inte mycket gjort). "Blir det ingen mat snart???" klämmer maken till med sen. Och när jag helt slut landar i soffan på söndagkväll säger han: "Skulle inte du städa i helgen?"

• passionsblomman

Men Ninnis, vad TROOOOR du, det fattar du väl att jag ska hålla handen! Hur skulle det annars vara möjligt att överleva det här racet....

...och eftersom detta tar så stor del av tankeverksamhet och energi, så blir det väl mest i de två trådarna där andra också är inne i detta som man viker ut hjärtat och själen i. Det blir lite splittrat annars, och jag vill inte pracka på de andra stackarna all info om hela den här proceccen heller.

-men Heloise, du vet mycket väl vad jag tycker, sedan förut. Det behövs ingen inbox.

Här ÖS-regnade det så kraftigt inatt att det fasen inte gick att sova! Inte ens min sambo sov och DET mina vänner är värt en egen notering! Det bara brakade därute, när vattnet dånade fram över byn. Helt galet.

Ett år med vovven Ninnis! Sonen har lånat hundböcker på bibblan nu, så igår såg jag "er ras på bild när det bara var en liiiiten valp. En vajp-hunn, som sonen sa när han var 4. 
    Och vi har snart bott här ett år också! Så här dags förra året städade jag och grät, målade och packade och bar.

• Ninnnis

Blommis -

Shit ja, jag minns så väl hur jobbigt du hade det i samband med flytten... Men så bra det blev till slut! *kramar* Tänk att det är ett år sedan!

• Heloise

!Heloise: Vet du , med mitt ex var jag ut för samma. Här på vår ort, inne på en affär var det en expedit som sa; "Jag har alltid trott ni var syskon, ända till jag såg att ni pussades"... Kanske det var DÅ jag insåg att det var dags att skiljas? Skämt och sido, det var många som sa att vi hade äktenskapstycke.Men det har jag fått höra med min nuvarande också, men inte att vi är lika direkt.

Ja det är precis så de säger, att vi är lika varandra, jag vet inte om jag håller med om det direkt. panzer är ju mkt mörkare än mig, olivfärgad hy, mörkgröna ögon och han har helat andra drag än mig. Men det är väl håret  och kroppsbyggnaden som gör det antar ajg, vi har ju nästan lika mörkt lockigt tjockt hår och så är vi ungefär lika långa och knubbiga. Men jag är ju jätteblek, fråkning och har ljust blå ögon. Vi får alltid höra att vi har sådant äktenskapstycke, vet inte om det är bra eller dåligt, men det verkar jobbigt att skilja sig pga det

Tjejen som frågade sa inte så mkt skämdes lite, och då fick jag dåligt samvete och sa att det är många som tror att vi är syskon, vilket det är. Får höra det jämt, lite irriterande för jag har allt utom systerliga känslor för Panzer

Blomman. ja då vet jag, jag var bara osäker om det var av den anledningen eller ngn annan, min hjärna är inte som den en gång var...

Om det är ngn som vill ha amerikanska pannkakor, smör och lönnsirap så finns det i smurfhuset

• Ninnnis

Heloise, det är en släthårig Jack Russel Terrier. Världens finaste, så klart *helt opartisk*

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-08-24 08:58:29 följande:
    Heloise, det är en släthårig Jack Russel Terrier. Världens finaste, så klart *helt opartisk*
    Klart att han är världens finaste Våra grannar, när jag bodde hemma, födde upp släthåriga Jack Russels, de är väldigt fina, mkt hund i liten kropp, väldigt behändigt. Han kommer nog att älska agility.

Jag KAN stava och skriva, men jag har de där sablans handledsskydden på mig och då blir det fel hela tiden utan att jag märker det.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans