• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Ellie är också jättefint! Hur mår du nu Villemoa? Fortfarande lika ont?
    Jobbigt med Moa på dagis. Jag undrar om jag klarar att lämna Ella om hon är så ledsen. Jag är nog inte stark nog...

• Heloise

Tänkte bara höra, r det någon av er som blivit beviljad havandeskapspenning?

Jag skickade in ansökan förrförra fredagen, och förra fredagen ringde en handläggare till min chef och pratade om min ansökan, hon hade lite kompletterande frågor etc. Jag hoppas intensivt att det betyder att jag har en liten chans men det kanske är standard? Vad tror ni? Jag vet att det egentigen är rätt meningslöst att gissa men jag kan inte låta bli!

• Heloise

Blomman, nu när du vet att vi bestämt oss för ett e-namn kan du kanske inboxa ditt Jag lovar att inte stjäla

• Villemoa

Fru Bygg skrev 2010-08-24 09:52:32 följande:
    Ellie är också jättefint! Hur mår du nu Villemoa? Fortfarande lika ont?Jobbigt med Moa på dagis. Jag undrar om jag klarar att lämna Ella om hon är så ledsen. Jag är nog inte stark nog...

Jo fortfarande lika ont. Har mest ont i hjärtat idag Fast i vintras var det mycket värre, då grät hon ångestfyllt tills det släppte efter påsk och grät inte en enda gång vid lämningen fram till juni.
    Det är ju inte så konstigt egentligen att hon blir ledsen, hon har ju varit hemma i två månader nu under sommaren så det blir lite att börja om. Dessutom får hon ju bara vara på dagis 15tim/vecka nu när jag är arbetslös till skillnad från heltid i våras. Så hon har totalt hittills bara varit på dagis tre dagar än så länge. Det blir nog bättre.

• Villemoa

Heloise skrev 2010-08-24 09:58:47 följande:
    Tänkte bara höra, r det någon av er som blivit beviljad havandeskapspenning? Jag skickade in ansökan förrförra fredagen, och förra fredagen ringde en handläggare till min chef och pratade om min ansökan, hon hade lite kompletterande frågor etc. Jag hoppas intensivt att det betyder att jag har en liten chans men det kanske är standard? Vad tror ni? Jag vet att det egentigen är rätt meningslöst att gissa men jag kan inte låta bli!  

Säger bara som jag sagt förut; de är dumma i huvudet om de inte beviljar HP!! Jag tror att du har en stor chans. Bra att de ringer direkt till chefen och frågar istället för att skicka papper om komplettering till dig.

• Heloise

Nej nu går jag och tar en liten powernap, det ösregnar verkligen ute och jag har hela dagen ledigt, tänkte sova, dammsuga och sedan ska jag börja sy på jullans lapptäcke

Vi vet ju inte 100% säkert att det är en flicka, för de kan ju itne vara 100% säkra, men UL-BM sa troligtvis en flicka, för det fanns inget mellan benen

• Villemoa

Heloise skrev 2010-08-24 10:16:16 följande:
    Nej nu går jag och tar en liten powernap, det ösregnar verkligen ute och jag har hela dagen ledigt, tänkte sova, dammsuga och sedan ska jag börja sy på jullans lapptäcke Vi vet ju inte 100% säkert att det är en flicka, för de kan ju itne vara 100% säkra, men UL-BM sa troligtvis en flicka, för det fanns inget mellan benen

Slumra sött!

Vi vet ju heller inte 100% säkert att det är en flicka för som du säger kan de inte vara helt säkra. Tänk vad bra förvånad man skulle bli om det kom ut en liten med snopp och man ställt in sig på tvärtom Tur att man har ett killnamn färdigt då

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-08-24 09:48:33 följande:
      Åh, jobbigt att inte få sova. Håller med Blommis, kan inte maken sova i Bellas rum? Sover hon mycket oroligt om nätterna?

Nä...eg sover hon bra....men är törstig så hon får vatten i nappflaska o fortsätter sen att sova hur bra som helst i 3-4 h.....men maken är inte inscannad på hennes ljud så han fortsätter sova...o i natt när jag puttade på honom när hon knyttade....så sa han ngt osammanhängande o la sig sen igen....så då gick jag upp....
    Vi har en säng i hennes rum...men den är gammal o knakar lite när man ska lägga sig i den....så maken tyckte att han väckte henne varje gång han la sig i den.....

Han får lösa det precis hur han vill känner jag....vi har nya madrasser i vårt rum som INTE knarrar så han kan ju byta de madrasserna ett litet tag.......men inatt så blev han irriterad o DET märkte ju loppan direkt (behöver jag säga nybörjarmisstag....pinsamt när dottern nästan är 1 år)....o sen fick jag ha henne intill mig i 2,5 h där hon klappade mig i ansiktet med jämna mellanrum......innan hon sov så djupt att jag kunde lägga henne igen.....sen misstänker jag att tand 9 o 10 är på g......
    Pluss att det är en stoooor omställning att bara ha mamma hemma o sen helt plötsligt så är det bara pappa.....o jag har försökt få övergången till att gå smidig....men ja....målning är viktigare.

Heloise: Komiskt att så liknande problem nästan samtidigt! Lagom av allt är bäst. Målningslager nr 3 i taket i det inglasade uterummet hade LÄTT kunnat vänta till nästa år...men så resonerar inte maken...ALLT ska var färdigt....o jag har försökt att förklara att man blir ALDRIG färdig med ett hus.....men ja....

Usch o fy så bitter o trälig jag låter......

Nu ska jag ut på äventyr.......tror inte jag hinner skriva mer idag....

Massa trötta pussar till er alla o förlåt för egoinlägg...IGEN!

• Daa

Ojoj, vad ni har skrivit!
    Vet inte var jag ska börja...

Flamman: helt rätt nick! (men jobbig känsla att vara spanad på...) Om du vill bli gipsad, har jag nog lite kontakter.

Ninnis: klart att er gullhund är världens finaste! ♥

Ingis: kram på dig. Inte helt lätt när det skiljer sig så mycket på prioriteringarna.

Blomman och Flamman: tänka sig, så stora barn ni har!

Tänker på er som har dagisbestyren och skickar massa kramar.

Heloise: hoppas att du får HP. Har ingen aning om hur det fungerar. Försöker man till varje pris undvika att bevilja det, eller är det frikostigt? (Har för mig att Blommis nämnde att ingen med hennes yrke någonsin har fått HP, trots alla tunga lyft...)

Vad gäller E-namnen kan jag bara säga såhär: jag är väldigt förtjust i många (typ alla) av E-namnen i den här tråden och de har funnits på den vaga listan i mitt huvud ett bra tag, så jag hoppas verkligen att det är okej att sno något om det skulle visa sig att vi får en liten E. Sedan kanske det visar sig att en eventuell tjej inte är en liten E, men det tar vi då.

Hmm... just det. RUL imorgon eftermiddag. I många veckor har jag känt att det är så plågsamt långt borta och nu när jag kan säga "imorgon" blir jag nervös och känner att det är alldeles för snart, för jag är inte redo än. Aldrig blir man nöjd.

• Daa

Och det jag glömde bort att kommentera, det var väl för att det är så sorgligt. Läste också i den andra tråden. Hon hade skrivit så vackert och hjärtat bara gick sönder.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans