• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Hörru däruppe i norrskenet: Det ÄR faktiskt generellt så på landsbygden och i Norrland och öht utanför storstadsregionerna, att väldigt många kvinnor "bara" jobbar deltid!!! Var jäkligt glad att du HAR ett heltidsjobb! Här därvi bor nu, verkar det faktiskt förbannat svårt att få just heltid. Nästan allt jag ser utannonserat är deltid/behov. Och på sambons jobb har de ju satt de jäkla behovsanställningarna i system.

Jag fattar att det känns som du beskriver med hämtningarna-så har jag allti också känt när vi hämtat bland de sista eller sist. men anledningen till det är ju egentligen en välsignelse för er familj! Tänk om du sprang och plockade timmar som vikarie! Då skulle du nog ha ett helt annat stresspåslag i kroppen... SLUTA ha dåligt samvete för att du arbetar och försörjer dig och din familj! VAR STOLT!!!

• passionsblomman

Ingis, kan han kanske sova inne hos Busan ett tag så han scannar in hennes ljud bättre?
     Usch för att inte få sova!

• passionsblomman

Jullan!
    men det ar du väl visst sagt? Eller var det bara att ni kanske trodde att det eventuellt såg ut att möjligen kunna vara så....

PLEASE inboxa mig namnet! För snart är det väl ändå SLUT på E-namnen och det SJUKA är ju att om jag någonsin får en flicka, så har det i åratal varit bestämt vad hon i såfall ska heta. och japp-det börjar också på E!!! Tänk om vi har samma!

Fats det kan väl egentligen inte göra något? Ankan och jag har samma smak tex...

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-08-24 09:42:17 följande:
    Jullan! men det ar du väl visst sagt? Eller var det bara att ni kanske trodde att det eventuellt såg ut att möjligen kunna vara så....PLEASE inboxa mig namnet! För snart är det väl ändå SLUT på E-namnen och det SJUKA är ju att om jag någonsin får en flicka, så har det i åratal varit bestämt vad hon i såfall ska heta. och japp-det börjar också på E!!! Tänk om vi har samma!Fats det kan väl egentligen inte göra något? Ankan och jag har samma smak tex...
    Jag behöver itne inbox, jag kan skriva här

Är det en flicka så ska hon( så vida hon inte ser ut som nått helt annat) heta Elise Charlotte Maria( Elise= panzers mormor, Charlotte= min mamma, Maria= heter alla kvinnor i min familj i mellannamn)

Vi har stridit rätt hårt om fler alternativ, och kommit fram till Isabella och Liv som back up namn. Men vi är båda helt inne på Elise och har så varit sen vi först började diskutera barn

• Villemoa

Flamman: Bilden är super!

Bruttan: Välkommen hem!

Heloise: smärtan är som den är *suck*

Ingis: de varmaste sympatierna härifrån också! Kram

Imorse var det inte roligt att lämna Moa på dagis. Hon grät så förtvivlat och klängde sig fast runt halsen på mig att jag var tvungen att "bända" loss hennes armar från mig. Hennes absoluta favoritfröken har slutat och hon har pratat om henne varje dag sen hon var på dagis senaste gången i torsdags. Så jag sitter här med en klump i halsen och hoppas på att de säger att hon haft en bra dag, trots lämningen, när jag hämtar henne i eftermiddag.
    Sen fick jag kötid 27 min när jag ringde Försäkringskassan. Vad GÖR de egentligen?!? Helt klart är att de är underbemannade. Varje gång jag ringer eller någon jag känner ringer så får man köplats 376 eller nåt sånt. Hur som knappade jag in mitt nummer så de får ringa upp, jag tänker INTE sitta och vänta i telefonen i en halvtimme!

Så nu har jag spytt färdigt!

• Fru Bygg

Jag är också nyfiken på E-namnet, Heloise.

• Fru Bygg

ingenjörsbruden skrev 2010-08-24 09:19:29 följande:
    Jag lever men bara knappt.....har knappt fått sova inatt.....för så klart så klarar inte maken av loppan på natten....pluss att han inte hör henne fr vårt sovrum....så ja....jag har inte sovit så mkt......Men en massa kramar o pussar t er alla....*lägger tillbaka huvudet på tangentbordet o fortsätter sova....zzzzz*

Åh, jobbigt att inte få sova. Håller med Blommis, kan inte maken sova i Bellas rum?

Sover hon mycket oroligt om nätterna?

• Villemoa

Blommis: förstår att du helst hänger i bebistrådarna. Nu är ju jag också så nyfiken så du får gärna inboxa hitåt också och om du inte vill så förstår jag

Jag väntar ju också en "Jullan" och här blir det också ett namn på E, nämligen Ellie Det är värst vad E-namn är populära här i tråden men så har vi ju god smak också

• Fru Bygg

Åh, Elise är ju jättefint! Tycker det är mysigt med alla E-flickor i tråden!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans