• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Hm. Igår ringde jag sonens klasskompis för att fråga föräldrarna hur skolstarten här brukar gå till. Jag menar, ifall det är samilng med även föräldrarna eller om man bara "gör bort" ungen om man följer med.

"oj ja då får du prata med min fru, för sådant där har inte jag koll på"

Fan vad liten bit vi ibland har kommit alltså...

(min sambo är heller inte den som har koll på sådant. Eller skulle bekymra sig över saken heller för den delen.)

• Fru Bygg

Daa, är det mitt E-namn som du syftar på, så kör på!

• Fru Bygg

Spännande med RUL imorgon, Daa! Det kommer gå alldeles utmärkt!

• Heloise

Oj vad min korta powernap blev lång, ca 4h lång :-O

Men det var jätteskönt att sova när regnet slår mot fönster och tak!

Ang E-namn så finns det så många vackra, alla i den här tråden, jag tycker även om Elsa, Elise så klart. Ellie är jättefint, Emma, Emmeline( efter Emmeline Pankhurts som var en av de främsta suffrangetterna)Elvira, Elvy( fast jag skulle stava Elvie, men det tokvägrar Panzer, hmm vi får se hur det blir med det) Edith är också fint, så det finns en hel del E-namn kvar för oss i tråden åh namn är så himla roligt. Fast hemma på min gata i stan, där har vi bestämt namn, så nu pratar vi inte i flera namn. Jag som vill stöta och blöta namn i ett par månader till, minst!

Och Daa, gillar du Elise är det bara att använda på Åhåh glömde ju ett av de finaste E-namnen som inte finns med här i tråden, Elina, det hade lätt varit emd på listan, men nu heter ju P i Kinnas dotter det( paret vi var till i helgen) och vi är för nära för att ha samma namn på barnen

Förövrig så tänker jag också på Daa's tvillingar som B1 och B2, det skrev jag tom i ett inbox till dig, men jag tänkte D1 och D2 kanske vore mer passande? Såg en söt blond mamma igår på jobbet som var inne med sina tvillingar, två små lintottar, då tänkte jag på dig Daa. Det verkar inte helt lätt att manövrera tvillingvagn, precisionskörning på HÖG nivå

• Heloise

Ingis: där håller jag helt klart med dig, det där 3e lagret kan gått vänta! I min kompis fall är det helt annorlunda läge, de har inga element inget kök och en liten bebis som kommer att börja krypa snart och de bor i ett rum, resten av rummen är fulla med jättefarliga saker iaf om farliga om man är en liten bebis som kryper. Min kompis vill att de drar på så att de har det drägligt iaf över vintern, ex element är bra att ha i december. Han tycker att hon är en dålig flickvän och mamma för att hon vill måla lister ett par timmar på helgen. Mao, helt annat läge! Men om du vill kan du ta överskottet av din mans"göra-klart" längtan och skicka den till min man, Han har ingen som helst sådan längtan och huset kommer nog behöva målas om lagom tills det blir färdigmålat!

• Villemoa

Det hade gått bra för Moa på dagis idag, trots den jobbiga lämningen *pustar ut* Hon hade fått vara med och duka till mellis. Enda problemet jag har med det är att hon sen inte får äta mellis med de andra barnen eftersom jag hämtar innan. Måste ta upp det med fröknarna att det ju inte är så kul att få duka och sen inte få vara med och äta. Jag vet en unge som tom hade fått följa med in i matsalen och vänta där tills föräldern kom och hämtade, han hade inte ens fått nåt att äta utan fått titta på! DET tycker jag är liiiite taskigt!

• passionsblomman

Villemoa, Näääe, FY!!! Jag gillar inte det där 15 h /vecka köret. Det är alldeles för oflexibelt och det blir så himla fel när barnet missar sakerna som planeras. Ine bara mat, utan även utflykter och sådant. Mycket i verksamheten bygger ju på att man pratar både om det man ska göra och om det man har gjort.

• Villemoa

Nä, jag fattar inte heller hur politikerna tänkte att en arbetslös som söker jobb heltid får ha sitt barn på dagis endast 15 tim/vecka. Det gäller ju verkligen att dagis kan vara flexibelt om man måste byta dag.
    Moa är ju inte van att bara vara där tre dagar i veckan. I fredags bara pratade hon om att hon ville till dagis, även om hon förstår väldigt mycket så förstår hon då inte varför hon inte får vara där på måndagar och fredagar. Det är tur vi har en jättebra öppna förskola som vi kan åka till då! Hon är ju van att leka med alla kompisarna och att ha en mamma som blir jättetrött på eftermiddagen så att hon vill sova en stund i soffan gör ju inte saken roligare för henne direkt.

• passionsblomman

GUD vad jag har skrattat idag!

Dotter ~3: Jag är hungrig!
    Pappa: Vi ska äta när vi kommer hem.
    Dotter: Vill äta nu!
    Pappa: Jag ska baka pizza när vi kommer hem, lugna ner dig nu.
    Dotter: Vill äta människor!
    Läs mer »

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans