• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

*gäspar så det knakar*
    Det är dags.
    Sov gott, vännerna.

• Villemoa

Vi bodde ju i Sthlms kommun förut och precis när vi flyttade så höjdes det till 30. Beror på vilka som styr i just den kommun man bor i.

• passionsblomman

Men hjälp! Nu är ju klockan dags att lägga min son! Här varé slut på sommarlovstiderna! bara det att amman i huset inte greppat det rikgit. Glömde fotbollsträningen gjorde vi också mitt i allt.
    Tur man har kontroll över tillvaron....

Aleta, ska du till Dublin? Hur länge blir du borta?

• Fru sy

Daa: Spännande med ul imorgon!!

Villemoa: Vilken fin bild du bytt till. Hon är underbart söt din lilla dotter. Förresten skickade jag klänningen imorse, så den borde komma i morgon.

Aleta: Trevlig resa.

Blomman: Vilket drama det blev hos er ikväll, håller med om att det är lika bra att prata igenom det ordentligt på en gång.

heloise: Vad bra att ni får massa kläder till er lilla tjej. Riktigt fint namn förresten. Vi har oxå pratat lite om ett E-namn, nämligen Elsa. Mannen mormor hette det. Men det var innan jag blev gravid, än så länge vågar vi inte tänka i namnbanor.

Sen har jag lite gravidfunderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min mage är svullen hela tiden, har fått en liten mage som jag inte kan hålla in hur mycket jag än försöker. är det vanligt? Brukar svullna om kvällarna men det brukar gå ner till morgonen men det gör det inte. Skall man behöva ha pösiga kläder på sig redan?

Sen kan jag bara äta små portioner, känner mig jättehungrig men blir mätt jättesnabbt. är det oxå vanligt?

• Heloise
    Fru sy skrev 2010-08-24 21:20:34 följande:
    Daa: Spännande med ul imorgon!!Villemoa: Vilken fin bild du bytt till. Hon är underbart söt din lilla dotter. Förresten skickade jag klänningen imorse, så den borde komma i morgon.Aleta: Trevlig resa.Blomman: Vilket drama det blev hos er ikväll, håller med om att det är lika bra att prata igenom det ordentligt på en gång. heloise: Vad bra att ni får massa kläder till er lilla tjej. Riktigt fint namn förresten. Vi har oxå pratat lite om ett E-namn, nämligen Elsa. Mannen mormor hette det. Men det var innan jag blev gravid, än så länge vågar vi inte tänka i namnbanor.Sen har jag lite gravidfunderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min mage är svullen hela tiden, har fått en liten mage som jag inte kan hålla in hur mycket jag än försöker. är det vanligt? Brukar svullna om kvällarna men det brukar gå ner till morgonen men det gör det inte. Skall man behöva ha pösiga kläder på sig redan?Sen kan jag bara äta små portioner, känner mig jättehungrig men blir mätt jättesnabbt. är det oxå vanligt?
    Jag såg mer gravid ut i v8-9 än i vecka 12-14, man blir svullen eller iaf jag blev svullen som bara den! Iofs gick den svullnaden aldrig ner utan blev bara större

Ah the baby-by pass, kallar vi det, man blir mätt på en gång men måste äta många små mål, i mitt fall iaf, det har hållit i sig och gör fortfarande

Har du kollar om du har tillräckligt kvar av aptyget?

• Fru sy

Heloise: Tack för svaret. Skickade inte jag svar till dig? jag har lagt upp de nya tygerna och jag har kvar av aptyget så jag precis får ut ett par små byxor och en dregellapp...

• Heloise
    Fru sy skrev 2010-08-24 21:30:48 följande:
    Heloise: Tack för svaret. Skickade inte jag svar till dig? jag har lagt upp de nya tygerna och jag har kvar av aptyget så jag precis får ut ett par små byxor och en dregellapp...
    Nej men då ska jag kila över och och bestämma ett till tyg, och du då tar vi apbrallor och dreggellapp
  • Fru sy

Heloise skrev 2010-08-24 21:32:54 följande:
    Nej men då ska jag kila över och och bestämma ett till tyg, och du då tar vi apbrallor och dreggellapp

Sorry trodde jag hade skrivit till dig! Vågar inte skylla på gravidhjärna redan men kan kanske skylla på tröttheten

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans