• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Ninnnis: Godermorgon Allt väl?

Vill inte vara gnällig, men jag tycker det är skitjobbigt att jag har ont i skallen fjärde dagen i rad. Man gick och la sig med huvudvärk och tänkte "imorgon är en ny dag, då är huvudvärken borta och jag kommer vara fylld med energi igen"
    Och så slår man upp ögonen och konstaterar att man har lika j-a ont idag också. Suck.
    Det kommer bli en lång och jobbig dag det här...

Lilla K har fått gå på dagis idag. Däremot fick T vackert stanna hemma. Hade lite högre temperatur imorse än hon brukar ha, glansiga ögon, snorig och hostig. Nä, hon fick bädda ner sig igen och kolla Bolibompa med pappa.

• Ninnnis

Godermorgon, Flamman!

Jotack, bara fint här Själv då? Förutom huvudvärken? Fast den gör väl att det inte är så bra, antar jag... Kram på dig!

• Ninnnis

Heloise, glömde kommentera att det låter häftigt att växa upp på ett stuteri! Jag red mycket som barn/tonåring men slutade efter gymnasiet pga utlandsflytt. Sen har jag haft oregelbundna arbetstider fram tills för två år sedan, vilket har gjort det svårt att rida kontinuerligt. Jag har dock saknat det jättemycket och för ett år sedan undrade maken varför jag inte börjar rida igen, så det gjorde jag

• Norrskensflamman

Jo, förutom huvudvärken så är det väl okej. Häcken full på jobbet.
    Fick panik imorse när maken säger att han bjudit en familj till oss, hans kompis hemifrån med fru och barn, som just nu semestrar i norra Finland.
    Jag ORKAR inte städa och laga mat och fixa för några gäster just nu.
    Eftersom T nu också blivit förkyld, och jag vet att de har en 2 månaders bebis, så bad jag honom prata med dem, så det kan ta ställning till om det är så vettigt att komma hit redan på torsdag om T är sjuk idag. Kanske de kommer fredagkväll eller lördag till söndag i stället. Eller inte alls... *hoppas*
    Jag gillar att ha folk ibland i huset, men inte när jag har så här ont i skallen och ungarna är krassliga.

Btw: kommer ni ihåg mellanchefen som jag berättat om. Hon den nya, som jag är på kollisionskurs med lite titt som tätt.
    Vi hade ju lönesamtal och utvecklingsamtal och hon frågade vad jag ville ha i lön. Först sa hon att de skulle bara ge exakt de procent som står i avtalet. Så jag hade räknat ut det i förväg, och rundat av uppåt till närmsta hundratal. Men när hon ställde frågan så där, så lade jag på två hundralappar. Lite prutmån tänkte jag.
    Sista dagen på semestern så ringde hon och sa att hon tycker jag gör ett bra jobb och ville ge mig x antal kronor  i löneförhöjning. Hon föreslog ytterligare tvåhundra kronor med än jag själv drog till med!!
    Trodde hon dillade, för hon är rätt så virrig, men igår när jag fick lönebeskedet så ser jag att jag fått den lönen hon sa ! Jag som trodde hon hatade mig... Men det satt ändå fint med lite retroaktiva pengar, det behövs ska gudarna veta. Samtidigt är jag lite nojjig att hon ska komma och säga; "Du det blev visst lite fel..." och så får jag betala tillbaka :-/

• Ninnnis

Flamman, GRATTIS till löneförhöjningen! Det måste ju vara för att du är så himla duktig! Heja dig

Men fy vad jobbigt med gäster när du inte har tid och ork. Hoppas de håller sig borta pga förkylningarna. Annars får väl maken städa på ett ben

• Norrskensflamman

*rodnar* Njae... jag vet inte det. Hade väntat mig ingen höjning alls eftersom jag varit så "bråkig" mot henne. Eller egentligen inte bråkig, men jag har direkt sagt rent ut vad jag tycker. Så vi har ju haft våra duster, och har än idag. Men hon ska ju ha all heder av att hon ändå SER vad jag gör och VÄRDESÄTTER mitt slit. Hon kunde ju lika gärna låta sitt personliga "agg" gå ut över mig när det kommer till lönesättning.
    Hon har sagt också att hon gillar att jag är rak med henne.
    Förvånad blev jag i alla fall. Nästan lite misstänksam, "vad vill hon nu ha av mig?", typ så. Pessimistkonsulten, det är jag det

• Norrskensflamman

Nu har jag faktiskt så jäkla ont i skallen så jag ska gå hem!
    Tar en sväng förbi Apoteket och köper Sinova och lite annat.
    Blä vad skit jag mår

Kram till alla!

• Heloise

Flamman- härligt med löneök men mindre kul med skallebank

Aleta: ha det så härligt i underbara Dublin

Vad alla ha ront i huvudet idag Jag har inte ont i huvudet, iaf inte än så länge Ska kasta mig in i duschen och så iväg till stan för onsdagslunch med bästa vännen H och hennes dotter tillika min guddotter Elsa. Jag har itne gjort nått vettigt alls i dag, mer än kollat på 2 avsnitt av true blood och druckit te. Men å andra sidan ska jag jobba hela kvällen och jag får läskleverans ikväll, dvs en ca 3 ton som ska lyftas runt, prima för foglossningen

Ha en bra dag och Daa jag väntar med spänning

• passionsblomman

Jag har OCKSÅ ont i hucudet idag! Över v öga och upp i hela v sida på skallen. men nu har jag dragit i mig 2 muggar kaffe, 2 panodil och fått lite nackmassage (med betoning på lite) och faktiskt har det släppt.
    Inget kaffe igår och ihopbitna käkar ett par nätter tror jag är boven.

Nu måste jag läsa ikapp. Sambon behöver datorn idag, för han ska söka jobb. Och han är INTE snabb vid tangenterna eller sams meddatoret öht. Det blir att läsa bok eller städa för mig istället. Gissa vilket jag tänker välja...

Grattis förreten Flamman, du skulle säkert eg haft 500 spänn ytterligare, because you´re worth it!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans