Jo, förutom huvudvärken så är det väl okej. Häcken full på jobbet.
Fick panik imorse när maken säger att han bjudit en familj till oss, hans kompis hemifrån med fru och barn, som just nu semestrar i norra Finland.
Jag ORKAR inte städa och laga mat och fixa för några gäster just nu.
Eftersom T nu också blivit förkyld, och jag vet att de har en 2 månaders bebis, så bad jag honom prata med dem, så det kan ta ställning till om det är så vettigt att komma hit redan på torsdag om T är sjuk idag. Kanske de kommer fredagkväll eller lördag till söndag i stället. Eller inte alls... *hoppas*
Jag gillar att ha folk ibland i huset, men inte när jag har så här ont i skallen och ungarna är krassliga.
Btw: kommer ni ihåg mellanchefen som jag berättat om. Hon den nya, som jag är på kollisionskurs med lite titt som tätt.
Vi hade ju lönesamtal och utvecklingsamtal och hon frågade vad jag ville ha i lön. Först sa hon att de skulle bara ge exakt de procent som står i avtalet. Så jag hade räknat ut det i förväg, och rundat av uppåt till närmsta hundratal. Men när hon ställde frågan så där, så lade jag på två hundralappar. Lite prutmån tänkte jag.
Sista dagen på semestern så ringde hon och sa att hon tycker jag gör ett bra jobb och ville ge mig x antal kronor i löneförhöjning. Hon föreslog ytterligare tvåhundra kronor med än jag själv drog till med!!
Trodde hon dillade, för hon är rätt så virrig, men igår när jag fick lönebeskedet så ser jag att jag fått den lönen hon sa ! Jag som trodde hon hatade mig... Men det satt ändå fint med lite retroaktiva pengar, det behövs ska gudarna veta. Samtidigt är jag lite nojjig att hon ska komma och säga; "Du det blev visst lite fel..." och så får jag betala tillbaka :-/