• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Jag ser massor med vackra blommor i Blommans galleri, men ingen Aleta. Om det inte är hon som syns på en bild där i slutet tillsammans med Johnny Depp (tror jag det är)?

Support har bara frågat om jag är säker på att jag har vännerna inlagda i adressboken. Det är jag säker på.

• Villemoa

Flamman: att ha huvudvärk fem dagar i rad låter inte normalt tycker jag. Ring VC imorgon! Kram

• Villemoa

Nu har jag tagit bort alla vännerna ur adressboken och lagt till dem igen. Vill nån vara bussig och se om det funkar nu. Har också mailat supporten om detta. Nu får de se till att fixa problemet!

• Norrskensflamman

Ninnnis; du skrev något om att du också har huvudvärk ofta. Vet du vad det beror på, är det stress eller något annat?

Min huvudvärk som jag har nu är inte migrän, för det brukar jag ha max ett dygn. Inte varje dag. Spännings eller stresshuvudvärk brukar gå över när jag tar tabletter och vilar.

Misstänker bihålorna, men jag var ju inte jättetäppt mer än ett par dagar denna gång...

Hur som helst. Att leva med huvudvärk är fan inge kul

Ursäkta att jag gnäller.

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:37:11 följande:
    Nej, jag ser inget Villemoa  

Nä men då ligger felet hos dem och supporten får ta tag i det. Tack för att du kollade!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:40:32 följande:
    Ninnnis; du skrev något om att du också har huvudvärk ofta. Vet du vad det beror på, är det stress eller något annat? Min huvudvärk som jag har nu är inte migrän, för det brukar jag ha max ett dygn. Inte varje dag. Spännings eller stresshuvudvärk brukar gå över när jag tar tabletter och vilar. Misstänker bihålorna, men jag var ju inte jättetäppt mer än ett par dagar denna gång... Hur som helst. Att leva med huvudvärk är fan inge kul Ursäkta att jag gnäller.

Gnäll på du bara! Huvudvärk är bland det värsta jag vet!

• Norrskensflamman

Villemoa: hur gick det för Moa idag, eller har hon inte varit på dagis idag?

Min T har varit hemma, lite febrig och hosta + snuva. Hon var mest arg för att hon missade matteläxan som de skulle få idag

Lillskruttan har varit på dagis och det gick bra. Jag tryckte på henne både mössa och vantar imorse, för vi har KALLT!

• Norrskensflamman

Minns ni att jag härjade i våras om modersmålsstöd i förskolan som de halverade från 40 min/v till 20 min/v och hemspråksundervisningen som de ville dra ner i skolan till 60 minuter på 6 elever på helt skilda nivåer?

Jag skrev ju och ringde både till rektor och förskolechef och modersmålssamordnare och samlade in namnlista och allt.

Har varit tyst i sommar, så jag mejlade förskolechefen som skulle ta upp det på ett möte den 16/8 igen. Modersmålsläraren har dragit in facket så i måndags el tisdags hade de möte med rektorn ang hennes timmar på skolan och dagis (det är samma rektor eftersom det är samma rektorsområde)

På skolavslutningen var rektorn så sur att han inte hälsade på mig...

Nu har jag fått mejl från honom att det blir 80 min modermålsundervisning i skolan (tror de är 4 elever i år varav det är tre skilda nivåer på eleverna) och 60 min på vårt dagis. Hoppas han menar per vecka då! Wow, om det stämmer

Väntar på telefonsamtal från modersmålsläraren så jag får höra hur det blir. Hon kommer tycka det är för lite tid i skolan, men det är ju bättre än 60 min. som de först föreslog och NOLL timmar i förskolan!

Håll tummarna att det blir bra det här!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans