• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Shit, nu blev det livat, flickorna härjar som attans. Måste gå och avbryta innan det urartar... och slänga dem i säng.

Natti-natti!

• Fru sy

Härligt Daa att det såg bra ut i magen

Stor kram till Blomman och flamman

• Fru sy

Idag mår jag pyton. Mår illa hela tiden, det enda som hjälper är att äta och då är det bra typ 5 minuter efter att jag svalt. Jag kan ju inte äta var femte minut. Sen har jag ont i huvudet och är helt slut. har bara haft en lektion idag och det var jättejobbigt. Så nu sitter jag och funderar på hur jag skall klara av morgondagen då jag har fyra lektioner. Äta kan jag inte heller göra under lektionerna eftersom det är ät-förbud i salen... hur förklarar jag för eleverna att jag får äta där men inte dem? Hoppas verkligen det är bättre imorgon...

• Fru sy

Sen är jag hemma själv, så nu sitter jag här och gråter för att jag saknar mannen. och han åkte i morse och kommer inte tillbaka förrens måndagkväll... Mina föräldrar kommer i helgen och eftersom vi inte vill berätta förrens i v12 måste jag försöka smyga med hur jag mår och just nu fattar jag inte hur jag skall klara av det heller.

• Villemoa

Fru sy: usch, vet hur det känns att må illa! Det är inte lätt att ha lektion när man mår så dåligt för det enda man tänker på är just det. Prova åksjuketabletter eller åksjukeband. Hjälper inte det så kanske de på kliniken kan skriva ut Lergigan som jag fick. Visst var det så att du skulle till dem först innan du ska till bm på mvc? Ang föräldrarnas besök: ska du inte berätta ändå hur det ligger till? De lär ju märka att du inte mår bra och så slipper du hålla masken och må dåligt samtidigt. Självklart respekterar jag att ni vill vänta, tänkte mest på hur du mår just nu. Kram på dig!

• Norrskensflamman

Fru Sy; må illa på lektion låter jobbigt. Kan du inte smyga ut på toa och trycka i dig nåt kex eller nåt

Vore jag du skulle jag berätta för föräldrarna, så de fattar varför du mår dåligt. Förstår förstås att man inte vill basunera ut för alla så tidigt i graviditeten, men de kommer ju ändå märka att det är nåt. Och de är ju ändå en del av familjen, inte vem som helst menar jag. Erat barns morföräldrar

• Fru sy

Jag både vill berätta och inte. Vill gärna att vi gör det tillsammans, men vi sa även att går det inte för att jag mår dåligt så får väl jag berätta. Önskar jag hade ett jobb där jag inte behövde träffa så mycket människor...

• Fru sy

Jag har ju ett ämne där det inte är okej att lämna eleverna själva i klassrummet så det blir svårt att smita iväg. Funderar på om jag kan gömma lite vindruvor och kanske kex i någon hörna av salen.

• Fru sy

Villemoa: Ska ta mig iväg till apoteket imorgon då och testa åksjuketabletter. Ska till kliniken på onsdag om en vecka och göra vul. Får prata med dem om det då.

• Norrskensflamman

De där armbanden mot åksjuka köpte vi till äldsta dottern när vi skulle iväg på långresa med bilen i sommar. Jag var skeptisk. Verkligen. Men de funkade! Men KOLLA med Apoteket först, för de kanske inte är lämpliga för gravida, vad vet jag!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans